FBC: Firebreak (Remedy Entertainment) 2025

Minä voisin nähdä että tuo vaatimus ei tullut mistään muualta vaan Remedy oli varmaan laskenut että he tarvitsevat "trendikkään" pelin tuottamaan hilloa firmalle mutta Remedy hyppäsi tähän kelkkaan aivan liian myöhässä ja niihän kävi muilla kehittäjillä jotka pyrkivät Battle Royale kyytiin mutta jäivät junasta ja monta firmaa kaatui tuon mukana.

Toivottaan että Remedylle ei käy kuitenkaan niin vaan toimii sitten vaikka itse pirun Epicin kanssa ja onhan Remedylla työnalla Max Paynet joidenkin luulisi olevan kohtuu kovia hittejä kuitenkin.


1750329467966.png

Vähemmän yllättäen sitten Remedyn pojilta se business puoli jälleen täysin hukassa. Joskus taisi olla juttua jossakin lehdessä, ettei Remedyn toimiston edessä ole urheiluautoja vaan polkupyöriä enkä kyllä yhtään ihmettele että miksi. Kuka muistaa muun muassa kun Max Paynen (ykkönen muuten yhä mielestäni Remedyn paras peli) oikeudet myytiin, mutta silti Alan Waken pitkän kehityksen myötä mitään ei tainnut jäädä käteen ja jos oikein muistelen Microsoftin rahoja tarvittiin vielä lisäksi että peli saatiin edes maaliin.

Ei tosin sinänsä laatupelejähän Remedy on aina tehnyt, mutta eri asia sitten kuin monelle jää paljoakaan niistä rahaa käteen. Toivottavasti nyt edes Sami Järvi on ok tulot netonnut panoksestaan.

Ja lisätään muuten vielä että eikös Remedy ja FutureMark ole samaa juurta alunperin?
 
Vähemmän yllättäen sitten Remedyn pojilta se business puoli jälleen täysin hukassa. Joskus taisi olla juttua jossakin lehdessä, ettei Remedyn toimiston edessä ole urheiluautoja vaan polkupyöriä enkä kyllä yhtään ihmettele että miksi. Kuka muistaa muun muassa kun Max Paynen (ykkönen muuten yhä mielestäni Remedyn paras peli) oikeudet myytiin, mutta silti Alan Waken pitkän kehityksen myötä mitään ei tainnut jäädä käteen ja jos oikein muistelen Microsoftin rahoja tarvittiin vielä lisäksi että peli saatiin edes maaliin.
Vaikka ei nytten politikkaa sen enempää tähän lisäämättä mutta tuntuu että suomessa pitää laittaa veroeuroja näihin että menestyvät, eivät voi omillaan voimillaan menestyä joka taas johtuu suomen verokulttuurista ehkäpä.

Ettei vain Remdyn poikia arvostella pelkästään mutta esim juuri Tomb Raider yritti kolmea osaa tehdä isolla budjetilla mutta pelimyynnit eivät vastaneet rahoittajan näkemyksiä, mielenkiintoiset pelit pitäisi tehdä pienemällä budjetilla ja Mäsä sitten QB jälkeen laittoi sopparin kiinni remedyn kanssa ja siitä eteenpäin Epic on taas taitanut olla se rahoittaja.

Itse löydän kaksi syytä.

1. Suomen verotusjärjestelmän
2. Remedyn pelit eivät kosiskele lähes 10m pelaaja määriä joilla voitaisi rahoittaa nää budjetit... Suomessa varsinkin.

Tyhmää laittaa mitään Grokia tähän mutta kyselin MGSV kohdalta kaikkien verojen jälkeen paljon Konami tienasi MGSV:llä niin:

"Konami sai Metal Gear Solid V: The Phantom Pain -pelistä arviolta 28–56 miljoonaa dollaria nettotulosta verojen ja kaikkien kulujen jälkeen vuoteen 2023 mennessä. "
Tässä oli budjettina 80m ja sitten markkiointikuluja toisella mokamalla ja peli myi lähes 10m.

Mutta emme puhu pelistä enään.. jokatapauksessa näyttää että Remedy tarvitsee sitten uudestaan Epicin buustia Control 2 kanssa.

Toivottaan että Max Paynet toisi sitten hilloa Rokkitähdeltä kunhan menestyvät.
Suomalaisena toki haluan nähdä Remedyn menestyvän omaperäisillään peleillään(Enkä tarkoita ketjun peliä nytten)
 
Minä voisin nähdä että tuo vaatimus ei tullut mistään muualta vaan Remedy oli varmaan laskenut että he tarvitsevat "trendikkään" pelin tuottamaan hilloa firmalle mutta Remedy hyppäsi tähän kelkkaan aivan liian myöhässä ja niihän kävi muilla kehittäjillä jotka pyrkivät Battle Royale kyytiin mutta jäivät junasta ja monta firmaa kaatui tuon mukana.

Toivottaan että Remedylle ei käy kuitenkaan niin vaan toimii sitten vaikka itse pirun Epicin kanssa ja onhan Remedylla työnalla Max Paynet joidenkin luulisi olevan kohtuu kovia hittejä kuitenkin.


1750329467966.png
Ylisaturoitunut? Finglish vauhdissa
 
Se on aina hyvä kun nauttii jonkun pelin pelaamisesta, olisinpa itsekkin. Pelasin tätä 2 tuntia julkaisupäivänä ja itselläni jopa vähän epätodellinen olo kuinka kuraisen paskan Remedy julkaisi.

Tosiaan 2 tunnissa kaikki kentät käytynä ja peli on siinä. Sen jälkeen ainut sisältö on pelata kenttiä uudelleen eri vaikeusasteilla ja niin juupa juu. Tuntuu kuin jonkun pelin demoa olisi pelannut.
Onhan se aina trendikästä vihata kotimaista mutta älä nyt paskaa kuitenkaan puhu, kahdessa tunnissa et pelaa kaikkia kenttiä edes tasolla yksi, saati tasolla kolme. Kyse ei ole vain vaikeusasteista vaan kartat on pidempiä, nissä on tekemistä kolme kertaa enemmän vrt. taso yksi. Mutta sen varmaan tiesitkin, on vaan kiva vihata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 178
Viestejä
4 820 011
Jäsenet
78 046
Uusin jäsen
Palmroz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom