• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Kysymykseni pointti olikin, että mitäs sitten vaikka huomaakin. Miksi ei voi vaan keskittyä siihen omaan treeniinsä sen sijaan että keskittyy siihen mitä muut katselevat.
Sanoisin kokemukseeni perustuen, että naiset ovat salilla käydyissä keskusteluissa hyvin harvoin jos koskaan keskustelun aloittajia. Minusta tuntuu, että heillä nimenomaan on usein tuo asenne että keskittyvät omaan tekemiseen.

Hyvin harvoin itsekään aloitan keskustelua salilla kenenkään kanssa. Tänä aamuna tein poikkeuksen ja kerroin eräälle naiselle että hänellä on erittäin hyvä tekniikka. Kysyin enkkaa myös. Vinkkejä en alkanut jakamaan kysymättä. Tekniikkavinkkejä hän ei tarvinnutkaan.
Puhutaanko nyt käsiksi käymisestä vai edelleen vain katsomisesta? Katsominen ei ole ahdistelua.
Tismalleen. Vapaa maa, saa katsoa mihin haluaa. Eri asia ahdistuuko joku siitä. Se on yksilön kokemus ja siihenkin on täysi vapaus miten jonkin asian kokee.

Sitä en ihan allekirjoita että kaikki ahdisteluksi koettu toiminta olisi ahdistelua. Siihen, onko se ahdistelua, vaikuttaa osaltaan yhtä lailla se, onko tarkoitus ollut ahdistella.

Eräässä pienessä uimahallissa kävi aikoinaan joka viikonloppu sama mies seisomassa altaan reunalla katselemassa lapsia. Mitään asialle ei voinut tehdä koska hän ei tehnyt mitään muuta sopimatonta tai kiellettyä, mutta tunnistautui kaikkien silmissä pedariksi. Sen hän sitten todistikin kuvaamalla teinipoikia ja julkaisemalla lukuisia videoitaan Youtubeen.

Joten ei pelkoa ettei Suomessa saisi ihmisiä katsella tai tuijottaa julkisillakin paikoilla niin paljon kuin haluaa. Vaikka kaikki haluaisivat sen tyypin sieltä pois, ei se katselu ole siihen perustelu.

Ahdistavan katselun rajanveto on niin vaikeaa ettei sitä voida millään tavoin kieltää. Toki joku kuntosali tai uimahalli voi lähteä kokeilemaan poistamalla jonkun kyttääjän joka ei ollenkaan ui/tee salilla mitään. Tuskin sellainen oikea ahdistelija saa siitä mitään mediakohuakaan kohtelustaan nostettua, lehdistö kun ei oikein näe ahdistelusta syytetyissä miehissä kunnon uhriutumispotentiaalia.

Kysymykseni pointti olikin, että mitäs sitten vaikka huomaakin. Miksi ei voi vaan keskittyä siihen omaan treeniinsä sen sijaan että keskittyy siihen mitä muut katselevat.
No jos vieras ihminen jää tuijottamaan se voi olla epämiellyttävää ja häiritsee keskittymistä. Kun eihän sinne olla esiintymään tultu.
Ja tuota jo eläimetkin pitää uhkaavana, niin ehkä siinä on samaa tunnetta myös ihmisillä.
Silloin joskus kun oli se yksi naistuijottaja, niin ei todellakaan keskittymisestä tullut yhtään mitään, kun hän seurasi katsellaan koko ajan. Jos kyykistyin ottamaan maasta jotain hän nousi ylös, että näki paremmin jne. Testasin ihan tätä siis.

Toinen seikka, että itse saatan luulla, että joku katselee siksi, että odottaa milloin lopetan. Olen turhaan joskus kiirehtinyt treenejäni, kun luulin tuijottajan haluavan tulla paikalleni, mutta eipä sitten mennytkään jälkeeni. Pienessä salissa kun pitää ottaa tarkemmin muut huomioon, kun laitteita on vähän.

Tämä on juurikin se lopputulema mitä mietin, vaan ennemmin en mieti sitä kysymyksen muodossa, vaan ihan vain että "siinähän tuijottaa"

Minua on saman asiakaskäynnin aikana eläkeiän lähellä oleva naishenkilö sanonut söpöksi pojaksi, joista toisella sanomiskerralla lisäsi myös että on varmasti vientiä kaupungilla. Siinähän sanoi, ei tullut tuomituksi ahdistavana.

Minua on kahden vuoden sisään lähestyneet kahden eri naapuritalouden naiset kertomaan minun talouden henkilöiden toimien häiritsevän, joihin on annettu myös.korjsusehdotuksia ja kerrottu esimerkkejä miten muut esimerkilliset toimivat.
Kieltäydyin kohteliaasti vinkeistä, ja kerroin samalla että en tiedä muiden esimerkillisten toimista, kun en seuraa ihmisten elämää tässä merkityksessä.
Koin tilanteen oikeaksi samalla kertoakseni heille valituksensa hetkellä, että sääntöpohjaisen maailman pykälien mukaan toimeni ja tapani elää eivät ole tuomittavia, sekä lisäsin myös että valittajien koirat ovat ovat toistamiseen vapaana, ja olen siitä joustanut ja muutenkin pidän että naapurustossa on elämää.
Viesti meni valittajalle perille, kun koira ei ole päässyt vahingossakaan vuosiin vapaaksi.

Näissä naapurien tapauksissa näin yhdistävänä tekijänä, että kun naiset elävät yksinään, niin herkistyvät kyttäilemään toisten toimia, joista kokevat ärsyyntymisensä olevan niin korkean prioriteetin asioita, että ympäröivien ihmisten tulisi mukautua kuplaantuneen säännöstöön.

En ole ollut naisvoittoisella alalla töissä, mutta olen sellaisissa kiinteistöissä käynyt töissä ja olen naisilta ja miehiltä kuunnellut tarinoita, niin on itselleni selkeää, että naiset osaavat myös olla kyttääjiä ja sen tulokset kohteelle kertovia.

Hyvin harvoin itsekään aloitan keskustelua salilla kenenkään kanssa. Tänä aamuna tein poikkeuksen ja kerroin eräälle naiselle että hänellä on erittäin hyvä tekniikka. Kysyin enkkaa myös. Vinkkejä en alkanut jakamaan kysymättä. Tekniikkavinkkejä hän ei tarvinnutkaan.
Tämä nyt on sanomattakin ahdistelua että olet arvostelevasti tuijottanut toisen tekemistä ja vielä menet kommentoimaan sitä. Ei helvetti, ei ihme ettei naiset viihdy salilla.

Tämä nyt on sanomattakin ahdistelua että olet arvostelevasti tuijottanut toisen tekemistä ja vielä menet kommentoimaan sitä. Ei helvetti, ei ihme ettei naiset viihdy salilla.
Tekee suunnilleen kaikista seuran jäsenistä ahdistelijoita sun silmissäsi. Koitahan miettiä uudelleen vähän avarammasta näkökulmasta. Ja kyllä meidän salilla naiset viihtyy. Siellä taitaa olla jopa enemmän naisia kuin miehiä.

Edit: lisäksi, logiikkasi on vähän kuin siellä töissä olisi ahdistelua antaa positiivista palautetta töistä koska ”olet tuijottanut toisen tekemisiä ja mennyt kommentoimaan sitä”. Ei todellakaan jatkoon tämä sinun logiikkasi. Tämä nainen kiitti ja sanoi että on mukava saada palautetta.

Viimeksi muokattu:
Eri asia tuonkaltainen suljettu tila, johon on tultu treenaamaan itseään varten.
Yökerhoihin mennään tietääkseni tapaamaan muita, toisaalta jotku menee vain tanssimaan.
Työpaikoilla voi kyllä tulla seuraamuksia jos käyt ahdistelemaan.
Kuntosaleilla varmaan kamerat jonkin verran rajoittaa joidenkin häiriköintiä. Ja muita noista ei edes ole mahdollista toteuttaa kuin naisten salivuoroja. Miksei yökerho, mutta onko kannattavaa, ei varmaan.

En minä luulekaan, mutta monet miehet luulee. Jotkut kuvittelevat, että kaupan kassahenkilökin on ihastunut jos vähän hymyilee.

Some on some. Siellä voit seurata julkisia profiileita, mutta jätä ihmiset rauhaan saleilla. Ei se tarkoita, että kun joku on julkkis, niin kaipaa huomiota 24/7.

Itsetunto ei katso ulkonäköä. Myös kaunis voi olla epävarma.
Tuijottaminen on häiritsevää oli minkä näköinen tahansa. Eläinmaailmassakin se on uhkaava ele.
Ja puhun nyt siis oikeasta tuijottamisesta, ihan normaalia vilkaista ja katsoa välillä ympärilleen.Tämä on aivan yksinkertainen asia.

Se ei ollut kirkossa, vaan pappi tuli vierailemaan yhteen paikkaan. Ja se oli esimerkki, että naisten seksualisointi ei riipu vaatteista.
Mutta olen huomannut ettei teille oikein esimerkit mene perille. Mistä lie johtuu.
Aika sakeaa on sinun viestintä. No ei se mitään. Minä olen naisten ahdistelija niin pitkään kuin laki kieltää miehiltä katsomisen muualle kuin omiin saappaisiin. Koita sinä selvitä raa'assa maailmassa. Sinun näkökulmasi ympärillä olevasta yhteiskunnasta on sairas.

Silloin joskus kun oli se yksi naistuijottaja, niin ei todellakaan keskittymisestä tullut yhtään mitään, kun hän seurasi katsellaan koko ajan. Jos kyykistyin ottamaan maasta jotain hän nousi ylös, että näki paremmin jne. Testasin ihan tätä siis.
Hei nyt ihan oikeasti. En tiedä missä elämääsi vietät, mutta on niin vaarallinen ja epämiellyttävä paikka, etten koskaan halua tulla lähellekään. Tai sitten suosittelisin juttelemaan jollekin.

Joillakin naisillakin on joskus niitä päiviä etteivät tiedä mitä haluavat. Tai sanotaanko näin että tietävät mutta tulevat salille kerjäämään huomiota mutta yhtäkkiä kun saadaan sitä huomiota ja halutaankin uhriutua sen lisäksi niin lyödään kakkosvaihde silmään ja uhriudutaan sen huomion siivellä. Eli siis huomiohuoraamista sekä säälin kerjäämistä tällä haetaan. Ja joku mainitsi myös some-klikit.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
297 453
Jäsenet
81 300
Uusin jäsen
1ggo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom