En tarkoittanut herkkyydellä tuollaista.
Mitä sitten tarkoitit?
Eihän kukaan pidä "surkeista valittajista". Siis ihmisistä, jotka kaataa ongelmansa toisen päälle. Läheiset ystävät voivat avautua toisilleen, mutta on siinäkin rajansa.
Useimpiin naisiin ei miehissä vetoa yleisesti heikkous ja herkkyys,myöskään henkinen sellainen, vaan miehissä vetoaa heidän luomansa turvallisuus.
Se ei tarkoita samaa kuin aggressiivisuus. Sanoin joskus eräille naisille että naiset haluavat lempeän jättiläisen, eli henkilön joka voisi halutessaan vetää kaikkia muita miehiä helposti turpaan, mutta ei niin tee ellei ole pakko, eikä yleensä olekaan koska muut miehet pelkäävät konfrontaatiota hänen kanssaan.
Kyseiset naiset myöntelivät minun osuneen juuri oikeaan, saat toki vapaasti esittää muka olevasi eri mieltä.
Ns. King Kong-syndrooma, jättiläinen joka olisi valmis uhraamaan vaikka oman henkensä naisen takia.
Mies joka esim. uhkaavassa tilanteessa pelästyy ja juoksee kirkuen pakoon, ei herätä naisissa mitään positiivisia tunteita. Naisille ja lapsille tuollainen käytös on hyväksyttävämpää ja monesti jopa toivottavaa kun tosimiehet ottavat mittaa toisistaan, pois tieltä vaimot ja männynkävyt.
Etenkään missään ensitreffeillä ei ole suositeltavaa kertoa kaikista murheistaan. Pätee sekä miehiin että naisiin.
Jos parisuhteessa ei tule kuulluksi, niin ero voi olla hyvä ratkaisu.
Olen samaa mieltä, ja voi parisuhteessakin toisen jatkuva valittaminen kaikista kohtaamistaan pienistä vastoinkäymisisistä syödä miestä.
Olen toisaalta kuullut juuri miesten moittivan, jos naisilla deittiprofiileissa ei ole hymyä ja ovat liian synkkiä.
Varsinkin vanhemmat miehet jostain syystä kokee oikeudekseen puuttua naisten ilmeisiin, ja kehottavat naisia hymyilemään.
Kaverit kertoivat vai sinuako on käsketty hymyilemään? Useinkin?
Minä en muista tehneeni kellekään noin, mutta toisaalta en osaa pitää tuota kovin pahana rikoksenakaan jos joku toinen tekee. Ehkä kummallisena ja ehkä huonotapaisenakin kommenttina, toki.
Jos tuolliaista kauheaa sinulle tulee joskus eteen, ehdotan että vastaat jollakin seuraavista:
"Jaa, ei kiinnosta sinun mielipiteesi."
"Hymyilen vain jos on jotain syytä tai pakko."
"Sinua puolestaan pyytäisin olemaan hymyilemättä, jaiks!"
"Kuule vedä se hattu perseeseesi ja työnnä sinne oikein kunnon pythonit, ja syö se, hymyillen!"
Toivoit "silkkihansikkain" kohtelua, niin miten jämäkkä mies sen tekisi?
Ensinnäkään en "vaatinut" silkkihansikkain kohtelua, vaan toin esille eron kuinka tyttöjä ja transsuja kohdellaan esim. median taholta silkkihansikkain, mutta yksinäisiä nuoria miehiä ei. Puhuin lähinnä halusta ymmärtää toisen ajatuksia.
Jämäkkä ei tarkoita samaa kuin aggressiivisuus ja huutaminen.
Yleisin perhemuoto on kaksi vanhempaa, äiti ja isä. Suurimmalla osalla on siis jonkinlainen miehen malli kotona.
Mutta jos tämä isähahmo ei itsekään tunteile, niin ei sillä välttämättä ole mitään väliä mitä äiti opettaa, jos isä on pojalle uskottavampi esimerkki.
Oikeastaan voisi ajatella, että yh-äidin pojasta kasvaisi naisystävällinen aikuinen.
Puhut tuossa nyt ristiriitaisesti, sanot että mies/isä on pojalle uskottavampi esimerkki kuin äidit, mutta seuraavaksi väität että yh-äidit osaisivatkin muka kasvattaa poikia paremmin kuin miehet. Tuo on pelkkä luulo ja tutkimusdata puhuu tuota vastaan että yh-äidit muka kasvattaisivat parempia poikia kuin ydinperheet. En itse tästä yh-äitejä kovin paljoa syytä koska erittäin ymmärrettävää on että yhdelle vanhemmalle kasvatus on paljon haastellisempaa kuin kahdelle tai edes puolelletoista.
Myös ns. ydinperheissä naisilla on suurempi kasvatusvastuu, tai ainakin näin naiset itse väittävät. Lisäksi ei kasvatus pelkästään kotien sisään jää vaan tapahtuu suurelta osin myös päiväkodeissa ja kouluissa, joissa kasvattajina ovat lähes yksinomaan naiset.
Joten jos alat puhua siitä että pojat on kasvatettu jotenkin huonosti eivätkä he opi kunnioittamaan sen takia naisia, syyttävä sormi osoittaa ironisesti naisia itseään päin pääosin.
Toistat tuossa myös stereotypiaa että naiset ovat lempeitä ja osoittavat lapsilleen tunteita, kun taas miehet olisivat tunteettomia. Ellet sitten tarkoita lähinnä negatiivisia tunteita. Esim. meidän perheessämme kyllä vaimo korottaa lapsilleen ääntä paljon useammin kuin minä ja on heidän suhteensa paljon kärsimättömämpi kuin minä. Esim. jos on aika mennä nukkumaan, minä yleensä sanon lapsille että heillä on viisi minuuttia aikaa lopetella mitä ovatkaan tekemässä, vaimo taas alkaa herkästi huutaa että nyt se tietokone kiinni tällä sekunnilla ja jos tulee yhtään poikkipuolista sanaa, ääni kovenee entisestään.
Minun nähdäkseni hän vain on temperanttisempi ja myös yleensä kärsimättömämpi kuin minä, ja hän ottaa minua paljon henkilökohtaisemmin sen jos häntä vastaan sanotaan jotain. Väitän suoraan että minä olen meistä kahdesta tyynempi ja rauhallisempi vanhempi.
Neuroottisuus on äideille luonnollinen piirre, koska lapsi on tarkoitus pitää hengissä.
Se voi herättää lapsissa turvattomuutta ja hämmennystä, ja tehdä heistä neuroottisia.
Ei, vaan miehet tekee tätä.
Ei, vaan naiset. Eivät miehet seuraa naissometähtien feedejä ja kommentoi niitä juurikaan, kyllä se pääasiassa ovat muut naiset.
Huoliteltu ulkonäkö ja vaatteet on naisille tärkeämpää, mutta tarkoitin tuossa naisten kehojen arvostelua, jota tekee siis eniten miehet.
Edelleenkin, kyllä myös kehojen varsinkin negatiivinen arvostelu on enemmän naisten juttu. Voi miehiltä jotain läskivitsejä joskus irroita, mutta yleisesti miehet eivät yksinkertaisesti seuraa naisten sometilejä yms.
Tämä ei ollut se pointti.
No mikä se oli?
Omat treenit tuntui vähäpätöisiltä silloin teini-ikäisenä. Jos tekee jotain sarjoja pienillä painoilla, ja sitten siihen tulee joku gorilla odottelemaan nostaakseen 100 kg, niin kyllä siinä helposti itse väistyi.
Aivan varmasti, sanoin itsekin kokeneeni näin.
Eli syy ei ole että miehet käyttäytyisivät sekasaleilla jotenkin tökerösti naisia kohtaan, vaan naiset vain kokevat sen epämukavaksi harjoitella samassa tilassa itseään paljon vahvempien miesten seurassa. Ongelma on siis naisten pään sisässä, ei miehissä.
Ymmärrän kuitenkin jo tuon pointin, mainitsin itsekin kokeneeni samaa kun samalla salilla harjoitteli jotain minua paljon vahvempia voimamiesgorilloja, tosin minun onnekseni he harjoittelivat lähinnä liikkeitä joita minä en kokenut tarpeelliseksi harjoitella joten en joutunut repimään heidän painojaan pois välillä. Sama se varmaan naisilla, ei siihen reidenloitontajalaitteeseen yleensä ole miehiä tunkemassa.
Siellä kävi sellaisia miesporukoita, jotka levittäytyi pitkin salia, niin ei sinne sekaan kovin mielellään mennyt.
Ei todellakaan voi käydä välissä tekemässä mitään, koska siinä on jo 5-10 ukkoa yhtä aikaa penkkaamassa.
Tuo ei liity sukupuoleen, en minäkään haluaisi yrittää änkeä väliin jos siinä tosiaan olisi 5-10 ukkoa varaamassa yhtä laitetta tai penkkiä.
Tosin jostain syystä minä en ole koskaan päässyt tuollaista todistamaan, millään kuntosalilla. Miehet tulevat saleille yleensä harjoittelemaan yksin, tai enintään yhden tai kahden kaverin kanssa. 5-10 ukon seurueet kuulostavat joltain maahanmuuttajailmiöltä. Minä käyn salilla aina yksin koska tarkoituksenani ei ole mennä sinne viettämään aikaa ja puhumaan paskaa, vaan harjoitella tehokkaasti ja nopeasti. On tässä elämässä muutakin.
Naisten paikallaolo ei minua yleensä häiritse koska pääsääntöisesti he tuntuvat käyttävän eri laitteita ja erikokoisia irtopainoja kuin minä joten emme joudu jonottelemaan samoille laitteille/painoille.
Yleensä miehet myös harjoittelevat eri liikkeitä ja laitteita, eivät vain yhtä. Jos salilla on vain yksi punnerruspenkki tai maastavetopaikka joka on koko ajan "miesporukoiden" varaama, sitten kyseessä on salin logistinen ongelma ja heidän pitäisi järjestää tuollaisia enemmän jotta kaikki pääsevät treenaamaan vuorollaan
Ne kuunteli myös vähän hevimpää musiikkia, josta useimmat naiset ei pitäneet. Nämä on niitä syitä miksi jotkut suosii naisten saleja.
Aivan mahdollista. Minä toivoisin ettei salilla soitettaisi mitään musiikkia, harkitsen korvatulppien käyttöä jos soitetaan. En tiedä millaista musiikkia naisten saleilla soitetaan, mahdollisesti Taylor Swiftiä ja Sabrina Carpenteria. Ilmeisesti kaikki naiset haluavat kuunnella samanlaista musiikkia.
Ei se oikein toimi noin, koska on eripituisia treenaajia, niin ei ole mielekästä edestakaisin veivata niitä laitteiden säätöjä.
Yleensä säätelyyn menee pari sekuntia, ja monissa laitteissa tai painoissa pituuseroilla ei ole merkitystä. Naisiakin lienee eripituisia.
Ovet lukittiin muistaakseni ihan vain jo siksi, koska he tulivat sinne kesken naisten vuoron. Muutakin oli, mutta en enää tarkkaan muista, koska kuulin näistä ohimennen pukkarissa.
Näin oletinkin. Eli ongelma ei ollut että miehet ahdistelivat ja kourivat naisia salilla, vaan että naiset eivät vain halua olla samassa tilassa miesten kanssa omien päänsisäisten juttujensa takia.