Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan tuo iso parannus alkuperäiseen kun se on pelkkää X rämpytystä, tässä sentään on tuo ATB mittari jolloin voi valita vähän taktisemmin jotain muutakin. Alkuperäisessä bossit olivat aivan luokattomia, nyt olisi tilaisuus tehdä hieman haastavampia ja ainakin tuo ensimmäinenkin bossi näyttää haastavammalta kuin noh, mikään alkuperäisessä pelissä.Näytti kyllä tylsältä neliön rämpytykseltä tuo taistelu. Saa varmaan jännetuppitulehduksen jostain bosseista. Ehkä sitten alelaarista alle 5 eurolla jos ei ole muitakin pelin osa-alueita pilattu.
Systeemi näyttää juuri siltä jollaisen nykyaikaisen FF taistelusysteemin tulisi olla, "hybridi" nykyaikaisen arpg ja klassisen valikkopohjaisen taistelusysteemien välillä. Vuoropohjainen pelihän FF7 ei koskaan ole ollut.Tuo gameplay taisteluista ehkä hieman poistaa suurimpia pelkoja sen osalta. Ei näytä ihan niin hirveältä itselleni, mitä XV:n taistelu oli. Vaikeapa tuota on toisaalta vielä alkaa arvioimaan. Materiakin näytti jo videolla olevan.
FFVII:hän oli melkein vuoropohjainen, eli aina kun olit tekemässä jotain niin aika pysähtyi. Tämän pystyi laittamaan menusta pois ja muuttamaan pelin nopeammaksi sekä samalla lisäämään lievästi vaikeustasoa mutta käytännössä ATB on vuoropohjainen.Systeemi näyttää juuri siltä jollaisen nykyaikaisen FF taistelusysteemin tulisi olla, "hybridi" nykyaikaisen arpg ja klassisen valikkopohjaisen taistelusysteemien välillä. Vuoropohjainen pelihän FF7 ei koskaan ole ollut.
Voi kun FFXV olisi toiminut enemmän tuolla tavalla.
Itse tykkäsin eniten 10 järjestelmästä tuossa suhteessa kun siinä pystyi taktikoimaan pidemälle kun näki järjestyksen.FFVII:hän oli melkein vuoropohjainen, eli aina kun olit tekemässä jotain niin aika pysähtyi. Tämän pystyi laittamaan menusta pois ja muuttamaan pelin nopeammaksi sekä samalla lisäämään lievästi vaikeustasoa mutta käytännössä ATB on vuoropohjainen.
En itse muistanut tuota edes ollenkaan, olin täysin varma että pelisysteemi on juuri tuo ihan "oletuksena" että ei ole vuoroja tai miettimisaikaa ollenkaan.Kyllä vihut saavat vuoroja ihan normaalisti magic-valikkoa tms selatessa jos on active päällä. Ja kuka helvetti EI pelaa active päällä?
Niin no, vertaisin tätä Horizon: Zero Dawniin ja osittain myös God of Wariin. HZD etenkin jää cliffhangeriin vaikka tietty osa tarinaa onkin nyt loppu, sama varmasti tämän kanssa että on oikea loppukin (katsotaan jotain ison maailman auringonnousua moottoritien varrelta) mutta jatkoa on tiedossa.Ai sitä pettymyksen määrää, kun eka osa on pelattu ja joutuu jäädä odottamaan lisämateriaalia. Ns. jää muna pystyyn tulematta.![]()
Tällä vauhdilla nähdään sitten 2030 loppuosat.Jokanen osa 59,90€.
Ja osia on semmoset neljästä kuuteen.![]()
Tällä vauhdilla nähdään sitten 2030 loppuosat.
Ennen tätä virallista remakea niin yksi alkuperäisen tekijätiimistähän sanoikin että FFVII tuottaminen nykyaikaisella grafiikalla(olikohan vuosi 2011/2 pelaajalehdessä) kestäisi sellainen vaatimattomasti 10v ja kestihän alkuperäisen suunnittelu/tekeminen 3v
PS1 aikakautena kun ei tuon grafiikan suhteen oltu niin kranttuja ja Cloud oli open worldissa vaatimattomasti kaupungin kokoinen jättiläinen.
Ja toinen juttu on se että miten hemetissä toteutettaan Weaponit tuolla maailmassa kun niiden aika tulee, junoniin ja midgariin hyökkäykset tms.Itseäni ei kyllä oikeasti edes haittaisi, vaikka tässä kartta ja liikkuminen olisikin vanhan ajan open world tyyliin. Mutta aika varmasti olen tässä vähemmistöä. Peli kun muuten on nykyaikaistettu, niin eipä tuo ole edes vaihtoehtona.
Tietenkin tuossa tulisi myös ongelmia siinä, kuinka esimerkiksi taistelut toteutettaisiin. Kartalla satunnaistaistelut aika vaikeasti sopisivat tuohon, kun muualla niitä ei ole.
Ja toinen juttu on se että miten hemetissä toteutettaan Weaponit tuolla maailmassa kun niiden aika tulee, junoniin ja midgariin hyökkäykset tms.
Satunaistaisteluita tässä ei kai ole vaan toteutus tapa on lähellä FFXV:tä ja varmaan summonitkin ovat lähellä sitä.
Final Fantasy 7's AI-upscaled graphics mod is now downloadable | PC GamerOon varmaan poikkeus kun toivoisin nimenomaan visuaalista mutta mahdollisimman alkuperäiselle uskollista remakea. Tästä kun ei taida olla edes mitään korkealle resouutiolle skaalautuvaa tullut
Oon varmaan poikkeus kun toivoisin nimenomaan visuaalista mutta mahdollisimman alkuperäiselle uskollista remakea. Tästä kun ei taida olla edes mitään korkealle resouutiolle skaalautuvaa tullut ja viimeksi taisin pelailla PSP:llä. Etenkin lievästi juustotettava materiasysteemi oli huippua ja pelkään, että tuollaisessa ajan hengen mukaisessa semiareaaliaikaisessa taistelussa ei siitä paljoa jää. Slash-all / Contain
Toivottavasti musiikit on vanhat Uematsun sävellykset kunnon orkesterisovituksina. Distant Worlds I & II hengessä.
Ennakkomaistiaista.Kokonaan uusittu versio Final Fantasy VII:stä on ollut työn alla jo vuosikausia, eikä valmista vain ole tullut. Hiljan saatiin viimeinkin tietää, että julkaisun on määrä tapahtua 3. maaliskuuta 2020. Gamereactor pääsi E3-messujen humussa testaamaan suljetun oven takana, miltä peli oikeasti näyttää ja tuntuu.
Final Fantasy VII: Remakessa tulee olemaan peräti kahden Blu-ray-levyn verran tavaraa. Yoshinori Kitasen mukaan jälkimmäisen levyn työstö on sekin jo hyvällä mallilla. Uusittu versio on tietenkin täysin ääninäytelty, ja itse dialogi näyttää pysyneen pitkälti samana kuin alkuperäisessä Final Fantasy VII:ssä. Tämän ansiosta myös alkuperäisen pelin silloin joskus pelanneet veteraanitkin tuntevat olonsa kotoisaksi.
Sama pätee musiikkiin, joka on sekoitus klassista sävelmää ja modernimpaa jytkettä. Musiikin sovittaminen on ollut haaste Kitaselle, sillä alkuperäisessä pelissä oli hyvin selkeät siirtymät taisteluiden ja maaston tutkimisen välillä. Musiikin vaihtuminen tilanteen mukaan on haluttu säilyttää ennallaan myös Remakessa.
Suurin muutos koskee ehkä taistelujärjestelmää. Klassinen vuoropohjainen taistelu on korvattu eräänlaisella puolireaaliaikaisella taistelulla. Tästä nähtiin jo merkkejä esimerkiksi pelissä Final Fantasy XV. Taisteluiden aikana toimintaa voi hidastaa katsellen menoa eri puolilta päätöksiä varten. Koin taistelumekaniikan erittäin tyydyttäväksi.
Kitase paljasti, että Cloudilla on pelissä erilaisia taktisia tiloja (tai "stance"-asentoja), joita siis ei julkisesti lehdistötilaisuudessa nähty lainkaan. Punisher Modessa hyökkäykset ovat tehokkaampia, mutta myös hitaampia verrattuna oletusarvoiseen Operative Modeen. Tämä erilaisten tilojen välillä vaihtelu ei rajoitu ainoastaan Cloudiin, ja vaikutukset toki vaihtelevat suuresti eri hahmojen kesken. Testatessani peliä itse kaikista erilaisista taistelun sävyistä ja vaihtoehdoista kärryille pääseminen osoittautui yllättävän vaikeaksi. Jonkin ajan ihmettelyn jälkeen paketti alkoi aueta, ja sitä myöten pelaaminen tuntua nautinnolliselta.
Kaiken kaikkiaan juuri sana nautinnollinen summaa parhaiten aikani Final Fantasy VII: Remaken parissa. Maaliskuussa 2020 sitten nähdään, miten lopulta kävi.
Honey Bee Inn on mukanaKuten jo aikaisemmin tiedettiin, ensimmäinen osa on kokonainen peli itsessään, vaikka se kattaakin vain tarinan alkuvaiheet Midgarin kaupungissa. Lisäsisältöä on siis oltava jonkun verran ja vaikka pelin päätarina on pysynyt samana, uusia tapahtumia ja skenaarioita on Nomuran mukaan lukemattomasti.
Uutena lisäyksenä tarinaan nähdään mystiset kohtalon vartijat (trailerillakin nähdyt mustat, sumumaiset olennot), jotka ilmestyvät sankarijoukolle kaikkialla pelimaailmassa. Nomura toivoo, että fanit osaavat arvostaa peliin tehtyjä lisäyksiä.
Peli sisältää myös alkuperäistä enemmän dialogia. Pelaajan vastaukset vaikuttavat siihen, miten kanssakäynti hahmojen välillä etenee ja uusien tapahtumien myötä myös mahdollisuuksia keskustella muiden pelimaailman asukkaiden kanssa on enemmän.
Taistelusysteemistä Nomura paljasti, että aika hidastuu pelaajan avatessa komentovalikon, jolloin tällä on enemmän aikaa tehdä ratkaisunsa. Taistelussa on pyritty stressittömyytteen ja siihen, että pelaaja olisi mahdollisimman uppoutunut sen tuoksinaan.
Pelaajat kohtaavat myös täysin uusia vihollisia, jotka on luotu pelkästään uusintaversiota varten. Jokaisella hahmolla on omat vahvuutensa taistelussa, joten kaikki eivät ole yhtä tehokkaita jokaista vihollistyyppiä vastaan.
Monien fanien iloksi Nomura vahvisti, että hupaisa Honey Bee Inn -kohtaus on pelissä mukana, joskin muokattuna. Nomura perusteli muokkauksia sillä, että kohtaus olisi alkuperäisessä muodossaan aiheuttanut fyysistä epämukavuutta.
Final Fantasy VII Remaken ensimmäinen osa julkaistaan PlayStation 4:lle 3. maaliskuuta 2020.
Seiskaan saa modeja missä on ne videot ja taustat paranettu juuri sillä AI:lla mutta itse en saanut steam versiota toimii niiden kanssa... Mutta tube pätkien perusteella oli hyvää jälkeä, kasin remasterissa parantivat ainoastaan hahmoja?Ainakin intro on sama, eniten tuossa itseä häiritsee että taustat ovat vähän turhankin suttuset, niitä kun ois vähän tekoälyllä terävöitetty niin häirittis vähemmän.
Joo ei se ole kaikille.Vieläkin tökkii tuo reaaliaikainen taistelusysteemi. Ei mahda minkään.
Ja nytten selvisi sekin että Summon kaverit tulevat mukaan taistelemaan kentälle pelaajan avuksi:
Aikasemmin ne vain kävi tekee hirmu daman vihuille ja poistuivat, lukuunottamatta kymppiä missä Aenollilla pelattiin.
Edit: Miten lienee KOTR on toteututtu summonina![]()
Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.Calling it now. Pelaamatta uskallan jo sanoa että tämän generaation paras peli.
Eilen alkoi muuten FF7 uudelleenpeluu. 11e on PS4 Storessa alessa nyt jos konsolille haluaa.
Tämä kuullostaa lyhyeltä peliltä. 20h? Toiv ovat panostaneet, että Midgar kestäisi 100% pelaajille ainakin 50-60h. Saapi nähdä, hyvin sanottu.Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.
Jos jollain ei ole tiedossa niin tämä remake ei siis sisällä kuin alun midgar osuuden mutta pelattavaa tuossakin näyttäisi olevan riittämiin.
Mietin vain sitä että miten se PS4(+mahdolliset muut alustat)->Seuraavalle genille on toteutettu.
Jos peli myy tarpeeksi ja tarina jatkuu niin saapi nähdä.
Vieläkin tökkii tuo reaaliaikainen taistelusysteemi. Ei mahda minkään.
Peli sisältää myös vuoroaikaisen Classic-systeemin: Final Fantasy 7 Remake features a "Classic Mode" that will turn the combat back to the original turn-based format | GamesRadar+
Peli sisältää myös vuoroaikaisen Classic-systeemin: Final Fantasy 7 Remake features a "Classic Mode" that will turn the combat back to the original turn-based format | GamesRadar+
8min kohdalla Classic-mode:
Loistavaa!![]()
Auto attack ja liikkuminen siirtyvät Classic modessa AI hoidettavaksi, pelaaja vain selaa valikkoja vähän kuin vanhassakin versiossa loppujen lopuksi.Kuinkas tuo väistely taisteluissa? Ilmeisesti tuossa uudessa "normaalissa" modessa pystyy juoksentelemaan kaukanakin taistelusta tai kiertämään taakse. Pystyykö tuolla tavalla väistämään iskuja vai osuuko kaikki silti, kuten esimerkiksi Dragon questissa? Ottaakohan classic-modessa AI perusiskujen lisäksi hallinnan myös liikkumisesta. Tuolloin kuvittelisi, että hamot ottaisivat tuolla moodilla enemmän esim. AOE vahinkoa.
Jos taas liikkuminen pysyy itsellä hallinnassa myös classic-modessa, niin eihän tuo käytännössä eroa normaalista muuten, kuin tuon peruslyönnin näpytyksen osalta.
Juuri tämän vuoksi ovat odotukset laskeneet itselläkin tästä aika pohjalukemiin. Tuntuu, että kaikki matsku, mitä tästä on tähän mennessä näytetty on pelkkää Midgaria ja suurin osa tuota ekaa pommitustehtävää. FF7 on kuitenkin paljon muutakin, kuin pelkkä Midgar. Tavallaan toivoisin, että olisivat vaan tehneet pelkän remasterin grafiikkapäivityksellä ja pienillä viilauksilla. Siihenkin, jos olisi käyttänyt edes puolet kehitysajasta, mitä tähän nyt on jo käytetty, niin olisi varmasti saatu paljonkin aikaan. Ehkä se suurin huoli on, että nyt tulee ulos vaan tyhmennetty ja karsittu versio yhdestä kaikkien aikojen laajimmasta konsolipelistä.Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.
Jos jollain ei ole tiedossa niin tämä remake ei siis sisällä kuin alun midgar osuuden mutta pelattavaa tuossakin näyttäisi olevan riittämiin.
Mietin vain sitä että miten se PS4(+mahdolliset muut alustat)->Seuraavalle genille on toteutettu.
Jos peli myy tarpeeksi ja tarina jatkuu niin saapi nähdä.
Ennen kun tämä versio julkistettiin edes vuonna 2015 niin alkuperäisen ohjaaja tai joku kaveri sanoi että PS3/X360 ajan laadulla toteutettuna 1:1 suhteessa niin kestäisi kehitys sen 10v ja kun muistaa että alkuperäinenkin oli kehityksessä 3v(94->97)Juuri tämän vuoksi ovat odotukset laskeneet itselläkin tästä aika pohjalukemiin. Tuntuu, että kaikki matsku, mitä tästä on tähän mennessä näytetty on pelkkää Midgaria ja suurin osa tuota ekaa pommitustehtävää. FF7 on kuitenkin paljon muutakin, kuin pelkkä Midgar. Tavallaan toivoisin, että olisivat vaan tehneet pelkän remasterin grafiikkapäivityksellä ja pienillä viilauksilla. Siihenkin, jos olisi käyttänyt edes puolet kehitysajasta, mitä tähän nyt on jo käytetty, niin olisi varmasti saatu paljonkin aikaan. Ehkä se suurin huoli on, että nyt tulee ulos vaan tyhmennetty ja karsittu versio yhdestä kaikkien aikojen laajimmasta konsolipelistä.
Toki tulen tämän hommaamaan, joten ei nyt heitetä vielä kirvestä kaivoon kokonaan.
Kyllä, mm. tuota itsekin mielenkiinnolla odotan. Tuonkin takia remaster olisi ollut kaikille helpompi vaihtoehto, kuin remake. Tarkoitan siis tässä tapauksessa kokonaisvaltaisempaa remasteria, kuin mitä esim. FF8:sta nyt tuli ulos. Siinähän mm. bittikarttataustat ovat samaa suttua, kuin ennenkin ja hahmomallit on vain päivitetty. Varmasti olisi ollut työsarkaa kehittäjillä siinäkin, jos olisi vääntänyt FF7:stä kunnollisen remasterin ja bittikarttataustat uusiksi HD-tasolle. Nyt on otettu sellainen urakka työn alle, että ei tuo tuskin voi mitenkään lunastaa siihen jo asetettuja, osin kohuuttomankin suuria odotuksia.Ennen kun tämä versio julkistettiin edes vuonna 2015 niin alkuperäisen ohjaaja tai joku kaveri sanoi että PS3/X360 ajan laadulla toteutettuna 1:1 suhteessa niin kestäisi kehitys sen 10v ja kun muistaa että alkuperäinenkin oli kehityksessä 3v(94->97)
Veikkaan että kun/jos part2 aikanaan tulee niin open world on karsittu pieniin osiin, jos mietit sitä että alkuperäisessä Cloud oli maailmankartalla kaupungin kokoinen ja alat sitten open worldiin vääntää realistisen näköistä midgaria ulkoapäin niin tehtävää ja maailman suhteuttaminen on valtava urakka.
Tuo edellä mainittu asia minua kiinnostaa eniten että miten toteutettu.
FFXIII.Taitaa olla ensimmäinen FF-putkijuoksu?