Fotonordic konkurssiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mä luulen myös että jotakin erikoista on taustalla.

Minun tilaus helmikuun lopulta jäi sisään konkurssipesään. Fotonordicilla oli helmikuussa poikkeuksellisen kovat alennusmyynnit ja tarjoustuotteet olivat suhteellisen isossa alennuksessa verrattuna kilpailijoiden alennuksiin. Tavaraa ei myöskään ollut varastossa, vaan ”tukkurilla” ja verkkokaupan toimitusaika näytti 7-14 päivää.

Maaliskuun toisella viikolla tiedustelin tilauksen perään ja eräs pitkään Fotonordicilla työskennellyt henkilö vastasi viestiin kertoen, että myös maahantuojan varasto näyttää tyhjää, eikä tavaraa ole saatu varastoon. Me sovittiin, että odotetaan vielä hetki. Muutama viikko tästä kontaktista yritys olikin konkurssissa.

Maksykyvyttömyysrekisterin mukaan myös kolme muuta erään Fotonordicin osakkaan yritystä meni konkurssiin samana päivänä.

Herää kysymys, pumpattiinko superalennusmyynneillä rahaa kuluttajilta jo helmikuun lopussa? Tiesikö varastotyöntekijä jo maaliskuun puolivälissä, että tilaajat eivät tule saamaan koskaan tilattuja tuotteita?

Tapauksen opetus on se, että maksa ostokset aina luottokortilla - huolimatta siitä onko yritys iso tai pieni, kotimainen vai ulkomainen. Se on halpa vakuutus ostetuille tavaroille.
Tämmösen bongasin nettisivulta:
Mikäli olette ennen konkurssiin asettamista ostaneet tuotteita verkkokaupasta ja ette ole saaneet tilaamaanne tuotetta tai teille on muulla perusteella syntynyt saatavaa Fotonordic Oy:ltä, pyydämme lähettämään saatavailmoituksenne sähköpostitse osoitteeseen: konkurssit@applex.fi.

Tämmösen bongasin nettisivulta:
Näissä yleensä maksellaan yrityksen varoista järjestyksessä verottaja, vakuutusyhtiö ja yksittäiset kuluttajat on sitten jossain viimeisenä jonossa eli harvemmin mitään saa, mutta tietenkin kannattaa niitä saatavia vaatia, koska muuten ei ainakaan saa.

Näissä yleensä maksellaan yrityksen varoista järjestyksessä verottaja, vakuutusyhtiö ja yksittäiset kuluttajat on sitten jossain viimeisenä jonossa eli harvemmin mitään saa, mutta tietenkin kannattaa niitä saatavia vaatia, koska muuten ei ainakaan saa.
Näinpä, silläpä tämän nostinkin että pelkkä foorumille purkautuminen ei asiaa ainakaan edistä :thumbsup:

Nyt tuli näemmä (ainakin itse odottamani) alen korotus, nyt -60 % hinnoista. Ostin vähän lisää, vaikka edes edellisiä -30 % ei ole vielä laitettu toimitukseen. Saa nähdä koska tulevat :hungry:
Pari Hähnelin tarvikeakkua uskaltauduin minäkin tilaamaan G9 II:een. 15 €/kpl oli sen verran houkuttava hinta.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 639
Jäsenet
82 544
Uusin jäsen
Jari I

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom