Omat 5 senttiä: GoT on ehdottomasti yksi mun suurimpia suosikkipelejä ja olen pelannut sen läpi moneen kertaan. GoY on so far (parikytä tuntia takana) hyvin samantyylinen, mutta suunnilleen kaikki on tehty vähän paremmin, tarkemmin ja kauniimmin. Ainu-kylässä tuli vähäsen fiilis että nyt ollaan jossain koulu-tv:ssä jossa opetetaan sormi pystyssä asioita. Tympeää. Pelkäsin lisäksi että yksi ainu-tietäjä valkoisen poronsa kanssa yrittää myydä mulle xylitol-purkkaa.

Juonen toimivuudesta en osaa vielä sanoa mitään, mutta en usko että saavat tarinan mukaansatempaisevuutta samalle tasolle kuin GoT:ssa.
Konsoli on perus PS5 ja telkkari vanha 4K-kakka. Pelaan raytraycing-asetuksella, ja kun menen isolle aukealle ja alan pyörittää kameraa, sen liike on aika rauhallinen. Toisinsanoen perus-PS5:lla loppuu suurella aukealla jerkku kesken. Metsässä kameran pyörittely on paljon joutuisampaa kun piirrettävää ei ole niin paljoa.
Em. oli mulle se juttu joka sai mut tilaamaan uuden 77” oled-telkkarin, ja tänään menen hakemaan uuden PS5 Pro:n.
Olen hyvin tietoinen että se kameran pyörittely aukealla notkistuu kunhan SP saa tehtyä isomman päivityksen

mutta tahdoin tällä kohtaa parantaa vähän rautaa. Peliin pari pikkupäivitystä on jo tullutkin.
Makuasioitahan nämä mutta musta tää nyt vaan on loistava peli. Hyväksyn muunkinlaiset näkymykset vaikka ne ovatkin vääriä.
Edit: Pro-malli haettu ja pelailtu tovi. Kyllä tää on kaunein peli mitä olen pleikalla nähnyt. (en ole nähnyt kovin paljoa) Loppuviikosta pitäisi tulla uusi oled-telkkari.
Kameran pyörittely suurella aukiolla ei pro-malliin siirryttyä mainittavasti parantunut.

Softapäivitykset toivottavasti parantavat sitä.