GlobalConnect (oli Onefiber) Valokuitu, tekniikka, kokemukset ja sopimusedoista

Eikö toi ole paljon valokuidulle? Mulla on joku 2-3ms.

Screenshot_20260325_185506_UniFi.jpg

Riippuu välimatkasta. Kuidussa on viivettä yhteen suuntaan ~5ms / 1000km. Ja tämä tietenkin kertaa kaksi = 10ms / 1000km. Tähän päälle muut vaikuttavat tekijät.

EDIT: @jessenic ehti ensin, pahoittelut ”tupla” postauksesta.

Viimeksi muokattu:
Global Connectilta soitettiin. "Kun teillä ei ole vielä meidän laajakaistaa"... Vastasin, että onhan. Kysyi sitten mikä, niin totesin, että parisen viikkoa sitten teidän takki päällä kävi ovella myyjä myymässä netin, siihen kysyi, että Banhoffiako, johon vastain kyllä, kysyi, että tuhatmegaistako, vastasin, ei, 250... ja sitten kysyi hintaa. No siinä vaiheessa totesin jo, että en varmana enää kerro, jos soitat Global Connectilta, voit nähdä sen ihan hyvin sieltä teidän järjestelmistä itsekin ja toivotin hyvät päivänjatkot ja ehdin kuulla kyllä oikean hinnan vielä ennen puhelun päättämistä.

Laadukasta suorittamista :) Itse yhteys on kyllä toiminut omaan makuun moitteettomasti.

Eikö toi ole paljon valokuidulle? Mulla on joku 2-3ms.
Onhan se mutta, kun asuu helvetin perseessä asti ja yhteyspiste Hesan suunnalla niin se on sitten kaksinumeroinen luku. Ilmeisesti tuo väli on operaattorilla ”putkitettu” niin ettei näitä välihopppeja pääse kuluttaja näkemään ja pingaileen.

Mutta parasta, että nyt sivut oikeasti latautuu säpäkästi. Toisin kuin aikaisemmilla operaattoreilla saman kuidun perässä ja samoilla pingeillä. Kaikki operaattorit antoi täydet liittymän max siirtonopeudet. Joku näissä ison teleoperaattorin yhteyksissä tuon käytännön eron tekee. Aikaisemmin tosiaan jopa 4g 100Mbps prepaidilla surffailu oli nopeampaa vaikka hitaampi yhteys ja huono pingi. Nyt eka kertaa kuitu itsellä pelaa kuten sen olen olettanut.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 638
Jäsenet
82 396
Uusin jäsen
TeslaCoil

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom