Grillit & grillaus

Ikean kansitelineellä menee 47 myös riittävästi :)

Ei ole oma kuva, mutta vastaava ollut. Tuohon päälle toinen ritilä ja sama setti.

IMG_1762.png

Telineellä tai roikottamalla menee tietysti enemmän, mutta vierekkäin ladottuna saa helpommin käsityksen kapasiteetista. Itelle riittänyt hyvin että menee 6-8 räkkiä spare ribsejä ilman mitään virittelyä.

Ostinpa Tomahawkkia, kun oli halvalla ja ei edes vanhene huomenna.. Viikonloppuna voisin laittaa grilliin..
1750790050000.png

Onko tähän vinkkejä? Olen syönyt Moo Moo Steak Housessa luullisen pihvin, joka oli raaka luun vierestä ja well done reunoilta. En halua toistaa tätä ikinä.. Sous vide ennen grilliä? Onko järkevää?

Tietenkin haluan mehukkaan pihvin, joka on kuitenkin kypsä. Ja grillistä ihanaa savun aromia.

Reverse sear grillissä (enemmän makua grillistä) tai sous viden kautta. Luullinen ulkofilepihvi.

Ostinpa Tomahawkkia, kun oli halvalla ja ei edes vanhene huomenna.. Viikonloppuna voisin laittaa grilliin..
1750790050000.png

Onko tähän vinkkejä? Olen syönyt Moo Moo Steak Housessa luullisen pihvin, joka oli raaka luun vierestä ja well done reunoilta. En halua toistaa tätä ikinä.. Sous vide ennen grilliä? Onko järkevää?

Tietenkin haluan mehukkaan pihvin, joka on kuitenkin kypsä. Ja grillistä ihanaa savun aromia.
Hemmetin hyvä tuollanen tomahawk. Ei tartte mitään sousvidea vaan hiukka matalammassa lämmössä epäsuoralla savun kera vajaa tunteroinen ja sitten pinta suoralla. Kypsyys tietty oman maun mukaan. Hitaasti kypsennettynä kypsyy tasaisesti eikä jää raakoja kohtia.

Tässä esim tunteroinen savua ja sitten suoralla pikkusen pintaa.

DSC_2715.JPG
DSC_2717.JPG

Amazonista tilasin pari vuotta sitten tuommoisen uuninkestävän leivonta-alustan ja -ritilän, niin puhdistus helpompaa. Käytän aina savustaessa.

Täyttyy siis kurkata, koska kovasti Traegerilta näyttää? Voisi luopua folio kerroksia rasvapellin päällä tekniikasta.

Edit: Meneehän siinä kymmenen sekuntia, kun yhden kerroksen nappaa pois tai joitain, kun laittaa uudet kerrokset :)

Minua ärsytti kun muut eivät joskus rajoittaneet asioita mitkä häiritsivät minua. Tämän vuoksi minä en rajoita omaa käytöstä joka häiritsee muita.

Näinhän kukaan ei koskaan lopeta mitään. Eri ihmisiä vaan ärsyttää eri asiat.

Meidän edellisessä taloyhtiössä kyllä onnistuttiin rajoittamaan tupakointi. Se vaan meni yhtiökokouksen kautta, ja kaupungin pitää lopulta linjata se. Mun mielestä yksimielisyyttä ei vaadittu, mut suht pitkä prosessi se oli. Nykyinen on uusi taloyhtiö ja tais olla kielletty jo alkuunsa.
Yli satavuotiaassa puutalossa Turun keskustassa pitkään (>20v) asuneena pitää tähän vähän puuttua!

Ihan oikein, ihmisiä ärsyttää eri asiat!
Homma on vaan niin, että jos ihan oikeesti haluaa ottaa napuritkin huomioon, niin ennenkuin mitään "mahdollisesti" meteliä aiheuttavaa tekee... kertoo/informoi naapureita!
Kaiken tämän ajan täällä asuneena... (ja varmaan jalat edellä ulos kannetuna!) ottakaa huomioon naapurit ensin ja sitten v*ttu miettikää mitää voi metelöidä ja milloin!

Itsellä ei ole ollut ikinä ongelmaa, vaihtuneista naapureista huolimatta!

Poislukien... pikaisesti maisemaa vaihtanut taho joka huomasi ettei hommat menekään kuten päiväunissa...

Ok... taustaa?: Asun itse Turussa puutaloalueella (ei laatikkotaloihoja, kiitos!) ja tästä en muuta kuin jalat edellä!

Terkut kaikille upeille tyypeille jotka asuu paikoissa joissa ei muut saa määrätä kaikkea!

Ja juu, anteeksi "ranskan kieli"...

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 277
Jäsenet
78 230
Uusin jäsen
Anttitoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom