Mietin tässä Napoleon Freestyle 365 ja nyt tuollaisen 22" flex foldin välillä. Tällä hetkellä löytyy vielä 57" Weber hiiligrilli, mutta käytön helppouden (ja pienen talouden) vuoksi ajattelin siirtyä kaasuun toistaiseksi
Olisiko tuo perinteinen grilli monikäyttöisempi jos siihen hommaisi vielä parilaosan toisen ritilän tilalle. Vaikeita valintoja
Tuleeko kaslerit yms pihvit hyviä tuollaisella parilalla vai vaatiiko se hiiligrillin?
Käytän itse tuota blackstonea ihan vain smash burgereiden tekoon ja siihen tulevien lisukkeiden paistoon eli en ota nyt kantaa millaisia pihvejä tekee.
Tai sen verran voin ottaa että 100% kerroista valitsisin pannulla paistetun pihvin kaasulla ”grillatun” sijasta.
Mutta jos sulla on ideana heivata toi pallo pois niin ehdottomasti otat sitten napoleonin koska et sä tossa blackstonessa tosiaan mitään voi grillata, et paisteja, et ribsejä, et kokonaisia kanoja.
Blackstone on vähän niinku julmetun tehokas ja älyttömän fiksun siivoamisen omaava iso paistinpannu mikä kuitenkin kansi kiinni pystyy myös antamaan uunin ominaisuuksia pinnalle, mutta ei siitä ainoaksi grilliksi ole, ellei sitten ideana ole tehdä vain burgereita, pekoneita, kasviksia ja pihvejä.
Itellä on myös Napon legend 365 (joka käsittääkseni on liki identtinen ton freestylen kanssa) ja kaasugrilliksi se on kyllä mahtava, lämpenee jopa yli 500 asteen hetkessä, kyl siellä kelpaa lisukkeita kypsentää.
Voit tosiaan hommata napoon erikseen valurautaparilan tai hiiliteräksen niin se tekee saman ku blackstone mutta paljon pienemmällä tilalla, sillä erolla että rasvat valuu sitten sinne kaasugrilliin vs blackstonen kätevään rasvakuppiin.
Tuota itsekin ensin tein mutta tosiaan kun mun kaasugrilliin ei liha koske niin mä en joudu _ikinä_ putsaamaan sitä niin en halunnut sitä helppoutta menettää sillä että se parila tiputti rasvaa sinne grillille…
Jos sä muutenkin meinaat siinä napolla grillata lihaa ja likaistaa sen niin sitten se tietenkin sulle sopii.