GTA VI myöhästyy toistamiseen - Uusi julkaisupäivä on 19. marraskuuta 2026

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
13 869
Pelin kehittäjä Rockstar on ilmoittanut, että peli julkaisu viivästyy aiemmin ilmoitetulta toukokuulta 2026 marraskuulle 2026. Syyksi kerrotaan, että lisäkuukaudet tarvitaan hiomaan pelistä niin hyvä kuin pelaajat odottavat ja ansaitsevat. Alunperin peli piti julkaista vuoden 2025 lopulla.

Peli julkaistaan aluksi PlayStation 5:lle ja Xbox Seriesille. PC-julkaisun aikataulusta ei ole vielä tietoa.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=QdBZY2fkU-0


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=VQRLujxTm3c
 
Tämä on hauskaa kun tosi monien mielestä PS5 Pro julkaistiin 2024 marraskuussa? tätä peliä varten, ja nyt sitä ei tule ainakaan 2 vuoteen siitä. Vuoden päästä mahdollisesti jo uudet konsolit nopeammalla ruudunpäivityksellä.

Itse en ole enää viime siirtymän jälkeen odottanut peliä, koska tiesin että se siirtyy ja siirtyy.
 
Vai kilpailija Duke Nukem Foreverin julkaisuaikataululle?
Harmi kyllä että taas viivästyy, sen verran ainakin oma fiilis odottava trailerien takia.
 
  • Tykkää
Reactions: NKO
Edeltäväkin taisi myöhästyä jokusen kerran? Harmi kyllä kun myöhästyy, mutta toisaalta loppuhionta varmaan ottaa aikaa kyllä. Itse tätä kyllä odotan kovasti ja peli vaikuttaa kyllä melkoisen upealta trailereiden perusteella! Xbox series x tuli juuri ostettua tätä peliä varten, ehkä se saa pölyttyä kauemmin nyt odotellessa... :D
Toisaalta, jos tuohon mennessä olisi saanut aikaiseksi hankkia 4k telkun niin pääsisi nauttimaan paremmin.. :hmm::cool:
 
Enpä usko, että siltikään tulee kovin valmiina julki. Ootellaan ja kattellaan sit PC-julkasupalautteen perusteella meneekö alelaari-kategoriaan. V:n jälkeen ei oo odotukset kovinkaan korkealla.
 
Vai kilpailija Duke Nukem Foreverin julkaisuaikataululle?
Harmi kyllä että taas viivästyy, sen verran ainakin oma fiilis odottava trailerien takia.
Huomasin muuten eilen, että Duke Nukem Foreverilla on hallussaan Guinnessin maailmanennätyksenä pisimpään kehityksessä olleen videopelin titteli: 14 vuotta ja 43 päivää. Longest development period for a videogame

GTA VI:n parissa työ on alkanut ilmeisesti vuonna 2014 ja varhainen kehitys Red Dead Redemption 2:n jälkeen vuonna 2018 (enkkuwiki, jossa lähteiksi on merkitty Bloombergin maksumuurin takana olevat jutut). Laskentatavasta riippuen pitäisi siis myöhästyä vielä muutaman vuoden, että kilpailtaisiin kunnolla Duke Nukem Foreverin kanssa.
 
Huomasin muuten eilen, että Duke Nukem Foreverilla on hallussaan Guinnessin maailmanennätyksenä pisimpään kehityksessä olleen videopelin titteli: 14 vuotta ja 43 päivää. Longest development period for a videogame

GTA VI:n parissa työ on alkanut ilmeisesti vuonna 2014 ja varhainen kehitys Red Dead Redemption 2:n jälkeen vuonna 2018 (enkkuwiki, jossa lähteiksi on merkitty Bloombergin maksumuurin takana olevat jutut). Laskentatavasta riippuen pitäisi siis myöhästyä vielä muutaman vuoden, että kilpailtaisiin kunnolla Duke Nukem Foreverin kanssa.
Joo... tuon Duke Nukem "Ikuisuuden" suhteen suorastaan kaksoisalleviivautuu latinankielinen sanonta Nomen est omen. Nimi on enne. It took literally forever to launch it.
 
Tulee varmaan hirveä rypäs pelejä muilta valmistajilta kun nyt yhtäkkiä armonaikaa myynnille melkein ensi vuoden loppuun.
 
Sa4272.png
 
Vielä kun lisää myöhästyy niin ehtii GTA VII aikaisemmin julkaistavaksi.
o_O
 
PC-version viilaaminen vie tyypillisesti paljon kauemmin kuin konsoliversioiden, koska se pitää suunnitella loppumattomalle kirjolle kokoonpanoja, vrt 3-4 tiedettyä kokoonpanoa konsoleissa
Rockstar ei myöskään yleensä pidä ns. kiirettä pc-käännösten kanssa. Tässä vertailua menneiden pelien käännösaikatauluista. Aikataulu on venynyt julkaisujen myötä, ja ainakin oman mututuntuman mukaan Rockstarilla noissa kestää pidempään kuin muilla kehittäjillä yleisesti. En tiedä onko syynä sitten jotain yksinoikeusdiilejä, halu tehdä parempi käännös jossa vähemmän bugeja, pelien monimutkaisuus, vai ihan puhdas strateginen päätös mihin voimavaroja laitetaan...
 
Rockstar ei myöskään yleensä pidä ns. kiirettä pc-käännösten kanssa. Tässä vertailua menneiden pelien käännösaikatauluista. Aikataulu on venynyt julkaisujen myötä, ja ainakin oman mututuntuman mukaan Rockstarilla noissa kestää pidempään kuin muilla kehittäjillä yleisesti. En tiedä onko syynä sitten jotain yksinoikeusdiilejä, halu tehdä parempi käännös jossa vähemmän bugeja, pelien monimutkaisuus, vai ihan puhdas strateginen päätös mihin voimavaroja laitetaan...
Ihan puhdas strateginen päätös myydä sama tuote useampaan kertaan. Ensin konsoleille ja sen jälkeen samoille henkilöille vielä myöhemmin pc versiona. Samalla vähennetään myös piratismin vievää siivua, kun se vasta pc puolen ongelma.
 
Konsollille on vaan niin paljon halvempaa tehdä peli,pc:llä joutuu testamaan enemmän,kyllähän tää uusi julkaisupäivä oli ihan odotettu et parempi hieota kuin ei.
 
PC-version viilaaminen vie tyypillisesti paljon kauemmin kuin konsoliversioiden, koska se pitää suunnitella loppumattomalle kirjolle kokoonpanoja, vrt 3-4 tiedettyä kokoonpanoa konsoleissa
Eikö oikeastaan konsoleille kehittäminen ole enemmän aikaa vievää?

Kyse ei kuitenkaan ole "vain" tiettyihin komponentteihin rajoitetusta kokoonpanosta, vaan mm. AMD on toteuttanut yhdessä laitevalmistajien kanssa erikoisemmat purkkaratkaisut eli ns. kaiken irti saamiseen konsolien osalta on räätälöitävä mm. renderöinnin putkea. Sen sijaan PC on geneerisempi, jolloin erityistä huomiota ei vaadita millekään, vaan voidaan melkeinpä aina vain suunnata loppukäyttäjä ostamaan parempia komponentteja, jos peli ei nykyisellään toimi niin sujuvasti. Toki, tälle on rajansa, kuten olemme monesti viimeaikaisten Unreal Engine 5 -kompastusten kohdalla huomanneet.

Siltikin kaikki kehitys tapahtuu yhtenäistetyllä alustalla ja vaikka mm. Sonyn ja Microsoftin kehitysympäristöissä on varmasti eroa, Rockstar on pystynyt nämä huomioimaan jo pelimoottorinsa tasolla eli en epäilisi hetkeäkään, jos PC-versiota on oikeasti tässä kaiken ajan kehitetty, mutta sen julkaiseminen jälkeenpäin onkin puhtaasti myynnin ja markkinoinnin päätös. Useimmat pelaajat, joilta kaikki sopivat alustat löytyy PC:tä myöten, kuitenkin ovat potentiaalisia asiakkaita ostamaan pelin konsolille ensimmäisten joukossa ja vielä kerran uudestaan, kun "paranneltu" PC-versio saadaan myöhemmin.

Ennen oli niin, että konsolit saivat ensisijaisen huomion jo kehityksessä, koska pellin alla oli myös hyvin poikkeavaa rautaa, yksilölliseen arkkitehtuuriinkin asti, kuten PS3:n kohdalla Cell Broadband Engine -sirun puolesta. Siksi jotkin pelit tulevat todennäköisesti jäämään vanhoille konsoleille vailla uudempaa versiota, kuten esim. Metal Gear Solid 4, jota ei oikein voi pelkästään remasteroida tai portata. Eiköhän siitäkin tule jonkinlainen remake vielä, mutta tilanne oli eri heti sarjan seuraavan osan kohdalla, jota nähtiin jopa PS3:lla, PS4:llä, Xbox 360:llä, Xbox Onella ja PC:llä samana päivänä.
 
Alelaarista sitä tuskin saa pitkään, pitkään aikaan.
No ainakin GTA V tuli napattua Epicin ilmaislaarista jo vuonna 2020, eli viisi vuotta Windows-julkaisun jälkeen. Oli se tosin jo entuudestaan Steamissakin, mutta kun sai niin halvalla.
 
Kantaakohan GTA:n maine enää samallalailla kuten aikoinaan? GTA V on ensi vuonna 13 vuotta vanha kun aikaisemmin GTA pelejä julkaistiin 4-5 vuoden syklillä? Meillä on käytännössä jo uusia sukupolvia elänyt teini-ikään asti ilman yhdenkään uuden GTA:n julkaisua. Samalla taas legendaarinen Sam Houser ei ole enää kuvioissa GTA VI kohdalla ja pelin huhutaan hinnoittelevan itsensä 80-100e akselille.

Aivan pakostakin tuo tulee myymään hyvin koska kyseessä on niin iso brändi ja massamarkkinat kootuvat ihmisistä jotka vain seuraavat brändiä eivätkä tiedä mitä taustalla tapahtuu tai edes lue arvosteluja, mutta onkohan tästä kuitenkaan tulossa loppupeleissä ihan niin suuri hitti kuin odotetaan? Itse vanhana GTA sarjan fanina en ole yhtään innostunut koska tässä on yksinkertaisesti mennyt aivan liian kauan aikaa ja nykyään kun kuulen sanan GTA niin mietin vain GTA Onlinen cheattereita ja microtransaktio-kusetuksia.
 
Pelin kehittäjä Rockstar on ilmoittanut, että peli julkaisu viivästyy aiemmin ilmoitetulta toukokuulta 2026 marraskuulle 2026. Syyksi kerrotaan, että lisäkuukaudet tarvitaan hiomaan pelistä niin hyvä kuin pelaajat odottavat ja ansaitsevat. Alunperin peli piti julkaista vuoden 2025 lopulla.

Peli julkaistaan aluksi PlayStation 5:lle ja Xbox Seriesille. PC-julkaisun aikataulusta ei ole vielä tietoa.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=QdBZY2fkU-0


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=VQRLujxTm3c

ilmeisesti R* työntekijöillä tunnelmat pohjamudissa. Paskamyrsky tästäkin tuli. R* taas kohtelee kehittäjiä kaltoin ja Take2 on perseestä, eli ei mitään uutta.
 
Pitkään pitää tätäkin säätää kun yli vuoden tarvitsivat lisää aikaa. Eikö meinaa oikein pyöriä nykyvehkeillä pelattavasti. :hmm:

Hiljaista on piratismi puolella Denuvon takia.
Tiedäpä siitä hiljaisuudesta, kun yhä niitä Denuvo pelejä crackaillaan (muistelen että oli yhdessä vaiheessa 2 eri ryhmää joka kisasi keskenään kumpi crackaa nopeammin pelin) ja toiset jopa ennen julkaisua ja toiset sitten paljon myöhemmin sekä itse julkaisijat/tekijät poistavat Denuvon jonkin ajan jälkeen itse julkaisusta:
 
Tiedäpä siitä hiljaisuudesta, kun yhä niitä Denuvo pelejä crackaillaan (muistelen että oli yhdessä vaiheessa 2 eri ryhmää joka kisasi keskenään kumpi crackaa nopeammin pelin) ja toiset jopa ennen julkaisua ja toiset sitten paljon myöhemmin
Eipä taideta pahemmin uusia denuvoja availla, ainakaan kovin nopeasti. Muistelut on muisteluita.
sekä itse julkaisijat/tekijät poistavat Denuvon jonkin ajan jälkeen itse julkaisusta:
Tää liittyy osaltaan kans denuvon hinnoittelumalliin. Osaltaan taas siihen että jos peli on jo murrettu, niin ei sen käytölle ole mitään perusteita, ja tuosta on jotain haittojakin.
 
Eipä taideta pahemmin uusia denuvoja availla, ainakaan kovin nopeasti. Muistelut on muisteluita.

Tää liittyy osaltaan kans denuvon hinnoittelumalliin. Osaltaan taas siihen että jos peli on jo murrettu, niin ei sen käytölle ole mitään perusteita, ja tuosta on jotain haittojakin.
Jep näyttää tuo skene hiljentyneen aikalailla tässä parina viimeisenä vuotena.
 
Jep näyttää tuo skene hiljentyneen aikalailla tässä parina viimeisenä vuotena.
Tai sit lopulta ovat keksineet että miten tuon toteuttaa kryptografisesti oikein. Luultavasti tuon avaaminen nykyisin vaatii sen että avaimet vuodetaan/etsitään julkaisijan servereiltä. Muutenhan jos joku menetelmä toimisi yhteen peliin niin se toimisi muihinkin.
 
Mikä tuosta Denuvosta tekee paremman kuin muista ja miksi sitä ei käytä kaikki?
Kai se että sitä ei pahemmin murreta. Kaikki ei käytä koska ne on hinnoitelleet sen osuutena myyntituloista tms. Lisäksi osa potentiaalisista ostajista ei halua ostaa tuotteita joissa moinen on.
 
Tai sit lopulta ovat keksineet että miten tuon toteuttaa kryptografisesti oikein. Luultavasti tuon avaaminen nykyisin vaatii sen että avaimet vuodetaan/etsitään julkaisijan servereiltä. Muutenhan jos joku menetelmä toimisi yhteen peliin niin se toimisi muihinkin.
Oli sieltä hävinnyt porukkaa esim. tunnettu Empress, mutta näköjään siellä on uusi naama aloittanut hommat: Voices38 ja tämä tieto löytyi täältä: Reddit - The heart of the internet sekä How Denuvo DRM Is Finally Being Bypassed — Who’s Behind It? » CSWARZONE

Tuossa on voicesin pieni info miten homma toimii:
From what I've seen so far in the later iterations, they split the hardware identifiers in smaller parts, so you can mistake one identifier for a static value because it is the same for a large group of hardware configurations, but not all. Then you discard that value, you don't include it in your license calculation code and it won't work on those specific configurations.

Mutta tämä riittää omalta osaltani offtopicista kun tuskinpa vieläkään Denuvoa alkavat käyttää. :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
291 609
Viestejä
4 991 562
Jäsenet
80 093
Uusin jäsen
Lansa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom