Heavy load, high latency while gaming

Kuten otsikko antaa ymmärtää, minulla on korkea viive pelaamisen aikana. Sitä esiintyy joskus täysin satunnaisesti ja viive voi olla jopa 1000+ ms. Vaikuttaa siltä, että yhteys jumiutuu eikä pysy perässä. Yhteyteni on melko nopea ja minulla on 1 Gbps:n laajakaistaliittymä.

r/Troubleshooting - Here's a speedtest w/out QOS speedtest w/out QOS
r/Troubleshooting - Speedtest w/QOS Speedtest w/QOS
Käytin NetLimiteriä QOS:na, Deco-sovelluksessani on myös sellainen ja se tekee samanlaisen vaikutuksen.

Setup:

- 5G: Huawei 5G CPE Pro (bridge mode) w/antenna

- TP-Link Deco

- PC Ethernet (Cat5e)

r/Troubleshooting - Area range, not accurate Alueen hahmottaminen, suuntaa-antava, ei tarkka taikka edes oikea alue.

Konteksti,

Pelaan enimmäkseen CS2:ta. Olen huomannut, että jos minulla on IPv6 käytössä, en voi liittyä jonoon matchmakingiin (se antaa virheilmoituksen "ei voida muodostaa yhteyttä viralliseen palvelimeen" ja heittää kaikki käytettävissä olevat palvelimet Aasian alueelle..?). Voisiko tämä viitata johonkin ongelmaan reitittimessäni/internet-palveluntarjoajassani? Lisättäköön vielä, että asun melko kaukana (~2 km) lähimmästä 4/5G LTE -matkapuhelinverkkotornista, joten kantama ei ole aivan paras.

r/Troubleshooting - 4G Cellular strength 4G Cellular strength
r/Troubleshooting - 5G Cellular strength 5G Cellular strength

Tuo QOS-fix näyttää korjaavan ongelmani, mutta edelleen tulee viivettä ja pelini jopa jumiutuu joskus varttisekunniksi. Vaikuttaa siltä, että matkapuhelinverkkoani/kaistaani ei voi lukita eikä muuttaa modeemin asetuksista, ja modeemini on jo parhaassa mahdollisessa paikassa. Metrin korkeudessa, ikkunan vierellä. Voisiko tähän auttaa mikään? Ehkä uusi reititin, joka suodattaa liikennettä paremmin ja toimii reitittimenä kaapelimodeemin vieressä? Voisinko kokeilla/testata jotain muuta? Pitäisikö minun seurata verkkoani DL- ja UP-yhteyksiä?

Kaikki apu on tervetullutta! Kiitos

Statistiikka

Viestiketjuista
306 537
Jäsenet
82 910
Uusin jäsen
Kale222

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom