Jakamisesta tässä kai kyse, ei tekijän lataamisesta.
Ja siitä että jakaja osallistuu siihen jakamiseen , siis uutisesta ymmärsin niin että juttu ei ole se montako bittiä/tavua siinä yksilö siinä ryhmässä jakaa, vaan jotain yhteisvastullista ajatusta. Joka koko tekniikan idea.
Pitäisikö parvi sitten haastaa yhteisvastuullisesti oikeuteen? Onko BitTorrentissa pakko jakaa jotain ladatakseen? Jos ei, niin kai se jakaminen nyt jotenkin pitäs todistaa ja mun mielestä (jolla nyt ei sinällää ole merkitystä) pitäisi kuitenkin merkittävyyttä punnita sen mukaan kuinka pitkäaikaiseen jakamiseen ko. henkilö on syyllistyny. Muuten ollaan vähän siinä, et kaikkia autoilijoita pitäisi yhteisvastuullisesti sakottaa, koska joka autolla teoriassa voi ajaa yhtä paljon ylinopeutta.
Olen siinä käsityksessä että tuomarit ovat oman alansa asiantuntijoita, eli laki.
Jos lainsäädännössä on virheitä, niin sitä pitää muuttaa.
Valittajat/osapuolet sitten hankkii muiden alojen asiantuntijoilta ulkopuolista osaamista.
Samaa mieltä kyl, et tuomarit/lakimiehet ovat oman alansa asiantuntijoita, mutta tällaisissa päätöksissä odottaisi edes perusasioiden olevan oikein. Vaikka sitten konsultoiden jotain asiasta tietävää. Mielestäni tuo, että operaattori luovuttaisi ip-osoitteiden käyttäjien tietoja, on vaan todella pahasti pielessä, eikä tällaisissa teksteissä mielestäni saisi tällaisia asiavirheitä olla.
Ei siinä välttämättä yleistetä, että kaikki sen tietäisivät, vaan vedetään linja, että jos ei tiedä, niin pitäisi tietää.
Aika paljon oletettu kyl. Ihmiset on kyl oikeasti todella pihalla siitä miten tietokoneet tai internet toimii. Olen kyl myös sitä mieltä et internetin käyttäjiltä pitäis vaatia tietämystä asioista mutta ei se todellisuudessa vaan ole realistista. Varmasti moni näistä aktiivisista waretttajista kyl hyvin tietää mitä on tekemässä.