Miksiköhän operaattorit tekevät tämän pyynnön kiristäjille näin helpoksi, vaikka ollaan julkisuuteen sanottu että velvollisuutta luovuttaa tietoja vastustetaan.
Vaikka velvollisuus on luovuttaa tiedot, siitä pyynnöstä ja prosessista voi tehdä silti mahdollisimman hankalaa. Minun ehdotukseni operaattoreille:
1. Jokainen pyyntö tulee lähettää erikseen lomakkeella, jonka automaattinen täyttö on estetty, lomakkeessa on vaikein mahdollinen re-captcha jossa on hitaasti vaihtuvat kuvat. Vain yksi pyyntö / IP -osoite per hakemus.
2. Pyynnön tekijä tunnistetaan sähköisesti
3. Palvelu on hidas ja välillä se kaatuu, välillä tulee aikakatkaisu ja automaattinen uloskirjautuminen
4. Yksi osa-aikainen tukityöllistetty käsittelee kaikki hakemukset manuaalisesti, käsittelyajat 12-24 kk (tätä tekevät myös viranomaiset, eli ihan maan tapa ja ok)
5. Käsittelyajan jälkeen ei todellakaan lähetetä mitään tietoja, vaan pyydetään lisäselvityksiä, joista alkaa uusi käsittelyaika
6. Miksi ei veloiteta hallinnollinen kulu 40 € per hakemus? Maksu hakemuksen yhteydessä verkkomaksuna
Saa käyttää vapaasti.