Samalla kun vaihdan renkaat niin otan aina jarrupalat pois ja putsaan jarrut ym. Tuonkin kun teettäisi jossain niin olisi kallista, mutta menee näppärästi renkaanvaihdon yhteydessä. Sähköauto niin jarrut eivät käytännössä kulu ollenkaan, mutta vaativat putsausta kyllä etteivät jumitu niin olen ottanut tavaksi tehdä tuon 2 kertaa vuodessa, että säästyisi isoilta lisäkuluilta.Mun täytyy tähän laittaa vaikka vähän offtopiksi menee niin yllättävän nopeasti porukka sanoo kyllä vaihtavansa itse renkaat, tehden pesut yms Kellotin viimeksi keväällä ja mulla meni jo renkaiden pois viemiseen varastosta, tunkkien ja muun asetteluun se 10-15min. Siitä että yksi rengas oli auki pulteista ja vaihdettu, pultit takaisin 10min x4 rengasta jos vauhti pysyi samana. Sitten vielä vanhojen renkaiden pesu,ja pyöritys takas pussiin ja rengas varastoon reilu 5 min/ rengas. Vielä kamojen poisvienti, paineiden tarkastus se 10min.
Niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan tai sitten näissä jutuissa unohdetaan ne alkuvaiheen valmistelut ja loppusiivous /pesut tai löytyykin lämmin talli ja toista tonnia maksava autom nostotunkki.
Mulla lähellä rengasliike johon ajaa 5min, varatulla ajalla vaihtavat oikeasti se max 20min ja renkaat tulevat takas pestyinä koko setti maksaen 50e niin kyllä itsellä se vaihtoehto ihan mieleinen on ja säästää aikaa. Ehkä vaihdan renkaat sitten väärin tai laiskana maksan tuosta mieluusti.
Mutta täysin henkilökohtaisia nämä rengas hommat. Itselläni olisi valtava vaiva lastata isot painavat renkaat autoon ja ajaa jonnekkin jossa ne vaihdetaan ja taas lastata renkaat takaisin autoon, varailla aikoja jne. Kun renkaat kuitenkin ovat lämpimässä hallissa jossa tunkit sun muut välineet käden ulottuvilla ja voin mennä tuonne koska vaan vaihtamaan ja samalla voi tehdä autoon huoltoja jne jos tarvitsee. Mutta toki toisilla ei ole mitään paikkaa missä vaihtaa eikä välineitä ja rengasliike vieressä niin silloin kannattaa viedä sinne vaihdettavaksi.