Henkilökohtainen talous

Oli se vaan ennen vanhaa komeaa kun oli shekkivihko ja kynä. Ja jos vielä vekseliin kirjoitti nimen poikittain ,niin oli jännitystäkin.

Käteistä ei tule varattua kuin määrätyille ulkomaan reissuille ja yhdelle tanssilavalle suomessa,jossa nettiyhteys on niin katveessa,että mikään muu kuin käteinen ei kelpaa.

Henkilökohtainen talous rahapinon osalta taasen tulee vajenemaan väjäämättä kun eläkepäivät kolkuttelee.

Jos olisin nuori tai ylipäätään syntynyt siten,että käytössä olisivat olleet nykyinen netti ynnä muut rahoitus ja sijoituspalvelut,niin eittämättä rahaa olisi enemmän.

Vanhan kansan mollaaminen ei aina osu maaliinsa. Jotkut edistyneimmät osasivat ja näkivät vaivan,mutta enemmistölle muun puurtamisen ohessa muu kuin tilille säästäminen oli vähintäänkin hankalaa.

Eiköhän noi kyselyt johdu ihan verottajan/viranomaisten vaatimuksista.
Välillisesti, mutta Ihan noin hyväntahtoisesti en asiaa sanoittaisi. Pankit kyselevät täysin itsestäänselvissä tapauksissa pikkurahan perään tyhmiä vaikka asiakkaan toiminnassa ei ole mitään epäilyttävää. Samaan aikaan osallistutaan rahanpesuun ja avustetaan ties missä, mistä välillä käydään oikeuttakin.

Nimellisillä tarpeettomilla kyselyillä pankki suojaa omaa persettään. Voi vedota siihen, että on kovasti yritetty valvoa ja tuntea asiakkaat.

Nimellisillä tarpeettomilla kyselyillä pankki suojaa omaa persettään. Voi vedota siihen, että on kovasti yritetty valvoa ja tuntea asiakkaat.
Joo itse sovin pankissa että laitan käteisnostoon viestiksi rekkarin autosta jonka ostin käteisellä. Siinä kiireessä muistin senkin väärin mutta eivätpä ole kyselleet perään. En tiedä miten olisivat reagoineet jos olisin vaan kirjoittanut että ostan persettä koko rahalla, pimeitä aseita tai ydinpommin. Ei varmaan mitenkään.

Sinänsä tyhmä ”valvonta” jos noita tietoja ei edes tarkisteta. Eihän tuosta nyt voi jäädä kiinni kuin täysi idiootti.

Joo itse sovin pankissa että laitan käteisnostoon viestiksi rekkarin autosta jonka ostin käteisellä. Siinä kiireessä muistin senkin väärin mutta eivätpä ole kyselleet perään. En tiedä miten olisivat reagoineet jos olisin vaan kirjoittanut että ostan persettä koko rahalla, pimeitä aseita tai ydinpommin. Ei varmaan mitenkään.

Sinänsä tyhmä ”valvonta” jos noita tietoja ei edes tarkisteta. Eihän tuosta nyt voi jäädä kiinni kuin täysi idiootti.

Selvästi jopa monet tämän saitin kirjoittajista sopivat helposti tuohon kategoriaan.

En ymmärrä. Onko ihmisillä näin harhaiset käsitykset pankeista? Ihan kuin ne olisivat jotain sinun palvelijoita? Etkö ymmärrä sääntöjä? Yleensä Suomalaiset aina huutavat "LAKI SANOO NÄIN" siis suorastaan kaikesta koiranpaskasta lähtien. Ja mikä vituttaa muissa autoilijoissa ketju suorastaan tihkuu tätä minä olen oikeassa ajattelua. Mutta kun pankit toimivat lain mukaan, niin joku Juupajoen perähikiän marttyyri Jorma uhriutuu, kun minulla "on oikeus laittaa omia rahoja" pankkiin.

Selvästi jopa monet tämän saitin kirjoittajista sopivat helposti tuohon kategoriaan.

En ymmärrä. Onko ihmisillä näin harhaiset käsitykset pankeista? Ihan kuin ne olisivat jotain sinun palvelijoita? Etkö ymmärrä sääntöjä? Yleensä Suomalaiset aina huutavat "LAKI SANOO NÄIN" siis suorastaan kaikesta koiranpaskasta lähtien. Ja mikä vituttaa muissa autoilijoissa ketju suorastaan tihkuu tätä minä olen oikeassa ajattelua. Mutta kun pankit toimivat lain mukaan, niin joku Juupajoen perähikiän marttyyri Jorma uhriutuu, kun minulla "on oikeus laittaa omia rahoja" pankkiin.
Saat mun puolesta haukkua monia foorumilaisia kategoriaan idiootti. Huvinsa kullakin.

Oma pointti oli siinä miksi tietoja kysytään jos niitä ei edes tarkisteta. Arvostelu kohdistui sekä lakiin että varsinkin pankin toimintaan. Eli valvonnassa mennään siitä mistä aita on matalalin ja silti se vaikeuttaa tavallisen ihmisen tavallista pankkitoimintaa.

Saat mun puolesta haukkua monia foorumilaisia kategoriaan idiootti. Huvinsa kullakin.

Oma pointti oli siinä miksi tietoja kysytään jos niitä ei edes tarkisteta. Arvostelu kohdistui sekä lakiin että varsinkin pankin toimintaan. Eli valvonnassa mennään siitä mistä aita on matalalin ja silti se vaikeuttaa tavallisen ihmisen tavallista pankkitoimintaa.
Miten se vaikeuttaa tavallista pankkitoimintaa?

Onko suurilla käteissummilla pelaaminen 2026 "tavallista pankkitoimintaa"? Mun mielestä ei ole. Ilman käteistä pärjää 99,x% tapauksista. Ja silloinkin kun käteistä tarvitsee, niin lähinnä pikkusummia.

Pankit turvaa vaan omaa selustaansa, ei niitä (luultavasti) oikeasti kiinnosta ne tiedot. Sitten jos tulee joku rikosepäily ym. erikoistilanne, niin ne tiedot pitää olla ja niitä kaivellaan. Näin itse ymmärtänyt.

Olen jonkun verran joutunut työn puolesta finanssivalvonnan vaatimuksia käsittelemään rahoituslaitosten kanssa ja siellä otetaan ne kyllä tosi vakavasti, koska seuraamukset ovat kalliita ja haittaavat liiketoimintaa.

Vaatimukset eivät yleensä kerro tarkalleen että miten asiat pitäisi hoitaa vaan että mitä pitäisi hoitaa ja sitten keksitään himmeleitä, jotka vaatimukset parhaalla/halvalla tavalla toteuttavat.

Ikävä kyllä tämänkin osalta on sama helmasynti kuin muussakin Suomalaisessa politiikassa että riippumatta hallituksesta ei tekeminen suuntaudu aktiiviseen toiminnan tehostamiseen (ei pelkästään budjetin leikkaamiseen) vaan resurssien kanavointiin omille sidosryhmille (vasemmistolla Ay-liike, opiskelija- ja eläkeläis- ja kansalaisjärjestöt ja oikeistolla suuryritykset, yrittäjäjärjestöt ja sivistysliitot).

Statistiikka

Viestiketjuista
302 319
Jäsenet
82 127
Uusin jäsen
jsh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom