En tiedä mitä mieltä tästä olisi nytten noin 10h jälkeen.
Siis kaikkea on enemmän ja peli graafisesti paremman näköinen elikkä kaikki jatko-osien jutut mutta marmattatettavaakin on ja enkä ole tarinassa kovin paljoa edistynyt joten siitä en osaa sanoa paljoa mutta näin muuten:
Ekassa osassa oli suht simppeli kykypuu ratkaisu ja tässä tehty se todella monimutkaisen oloisesti ja tässä voi vielä aktivoida erilaisia kykyjä päälle.
Sitten näin stealthin ystävänä pettynyt kun tässä ei ole vihellyskykyä enään ollenkaan, ekassa osassa oli yksi tärkeintä Aloyn kykyjä aloittaa rähinnät että tappaa helpoimmat pois alta ja sitten ansoittaa koko läänin ja sitten aloittaa mayhemin.
Nytten päästää sitten noihin ansoihin ja pommeihin, nekin "keinotekoisesti" rajattu että et voi enään miinoittaa koko mappia enään vaan se kokonais määrä on rajattu, jollain paremilla armoreilla voit saada enemmän mutta ekan osan jälkeen tyhmä vaikka tässä on varmasti ajateltu jotain vaikeusasteen balanssia.
Tässä tuntuu juuri ne jatko-osien kliseet kaikkea tuodaan enemmän koska budjetti on isompi mutta vähän tuntuu ähkyltä kyllä ja osittain tuota ähkyn tunnetta lisätä se että ekaa osaa tuli pelattua se yli 100h.
Ja osittain voi olla myös sekin että minulla tasolla 60 Aloy alkoi olemaan aika koneiden kaataja ja tässä alussa varsinkin tulee kovasti kulkusille potkua vs mitä tottui ekan lopussa.
Koska kivempi jättää viesti positiviisimpiin asioihin niin toi liito homma on kiva varsinkin jos kalliolta lähdet alaspäin ja PC versio ainakin omalla serrillä rullaa erinomaisesti 4k DLSSQ ultra settings ja tässä muuten ratsu lähtee laukkamaan heti eikä viidespäivä kuten ekassa osassa.
Tässä tuntuu että tekijät ovat käyneet pelailemassa Zeldaa(liito juttu) ja sitten Assasins Creed uusimpia(Se pika focus juttu joka näyttää lähimaaston kohteet/kiipeilyreitit)