Ilmainen ja hyvä datan palautusohjelma

Mikä olisi hyvä datanpalautus Recovery ohjelma?

Aikaisemmin käytin MiniTool Power Data Recovery ohjelmaa. Mutta nyt tuli eteen tenkkapoo.

Sillä yhdeltä muistitikulta piti pelastaa tiedostoja takaisin. Ajoin tuon yo. ohjelman kyseiselle USB-tikulle ja palautettavien tiedostojen kokonaismäärä tavuineen on vajaat 17 GB. Valitsin nuo kaikki tiedostot. Mutta Minitool palauttikin ainoastaan 1 GB tavuun asti! Ja eikä kaikkia!
Sekä toiseksi ohjelman käyttö loppui siihen kun ohjelma herjaa, että tuo 1 GB on tullunna täyteen ja että osta Full version.

Että mikä olisi todella hyvä ja ilmainen palautusohjelma, jolla saisin palautettu nuo tiedostot takaisin eli yhteensä noin 17 Gigatavua?!?

Recuvan ilmaisversion oon asentanu, muttei ole tarttenu vielä käyttää niin en tiiä onko siinä jotain rajoituksia vaikka USB:ltä palauttamiseen.

Viimeksi muokattu:
Muistaakseni ei olekaan vielä juuri tästä aiheesta erikseen omaa ketjua.

Itse en ole pitkään aikaan käyttänyt tälläisiä, joten en ole nykyisistä vaihtoehdoista täysin varma. Mulla on Recuva asennettuna ja muistan sitä vuonna pieru käyttäneeni, mutta näissä eri ilmaisohjelmissa(freemium) on se, että niiden ilmaiset ominaisuudet kehittyy ajan myötä. Se mikä jossain vanhemmassa versiossa on kuulunut mukaan ilmaisversioon, onkin myöhemmässä versiossa siirretty maksulliseen.

Muistan myös, että erityisesti Recuva on joskus ollut huono. Tietyssä tilanteessa mulla on ollut helvetin iso kasa pienempiä tiedostoja. Recuva ei ole aina osannut näiden nimiä palauttaa ja tuhansien pikkutiedostojen kasa on aika hyödytöntä. Muistan että olen myös yhtä toista käyttänyt aktiivisesti, mutta tässä ei näköjään ole muuta asennettuna, joten en muista mitä. Ymmärtääkseni tiedostojen palauttaminen nykyisin on vähän hankalaa SSD:n trimmauksen takia.

Recuvaa joka tapauksessa kokeilisin seuraavaksi, siinä ei näy tällä hetkellä mitään datarajoitusta.

Photorec:illä lähtisin itse noita tiedostoja palauttelemaan. Vaikka nimessä onkin Photo niin tukee isoa määrää eri tiedostomuotoja eikä vain kuvia.

Sitten jos siellä on oikeasti jotain tärkeää ja arvokasta, niin jättäisin homman ihan ammattilaiselle vaikka jonkun verran maksaakin.

Tikustahan olisi myös järkevää ottaa heti alkuun ns. sector by sector image, joka on täysi levykuva tikusta. Tuota sitten käyttää palautusyrityksiin, eikä itse tikkua.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 468
Jäsenet
80 304
Uusin jäsen
Unski1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom