Olisiko suositusta sähköpostihostingista? Tarvitsisi pari laatikkoa ja .fi domain löytyy plakkarista. Louhi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
iCloud+ alkaen 0,99€/kk.Olisiko suositusta sähköpostihostingista? Tarvitsisi pari laatikkoa ja .fi domain löytyy plakkarista. Louhi?
Fastmail on monipuolinen palvelu, muttei kaikkein halvin. Kuukauden voi kokeilla maksutta, vaikka jollain palvelun tarjoamalla domainilla, niin näkee miten webmail ym. sopii omaan makuun. Halvin paketti on business-puolella, toisaalta taas familysta saattaa löytyä sopivin "parille laatikolle", jos halvimmassa ei riitä tila tai muut ominaisuudet.Olisiko suositusta sähköpostihostingista? Tarvitsisi pari laatikkoa ja .fi domain löytyy plakkarista. Louhi?
Tämä itse asiassa voisi olla ratkaisu, kun tilaus jo löytyykin levytilan vuoksi. Saa myös paremman webmailin samalla.iCloud+ alkaen 0,99€/kk.
Itselläni ollut tuo omalla domainilla käytössä kohta 3 vuotta ja pelaa kuin se kuuluisa junan vessa. Jonkin verran alkuun mennyt ja vissiin vieläkin jotain postia roskapostiin vastaanottajilla mutta tuo lienee enemmän sitä, että monet filtteröi raskaasti tuntemattomia domaineja, eikä tuo ole niinkään iCloudista johtuvaa. Ja itselläni oli tuon käyttöönoton jälkeen yksi vika mutta se oli jokin harvinainen juttu jota meikäläisen tapaisille voi sattua ja sen joutui korjaamaan ihan käsin joku noilla (ei ollut mitään mitä itse olisi voinut tehdä) ja kesti vuoden saada asia nostettua siellä niin ylös, että joku sen otti hommakseen korjata (työläs päästä first level supportista ylöspäin). Sinänsä ei haitannut, kun koko sen ajan postit omalla domainilla kulki, ei vain voinut tehdä mitään muutoksia hallinnassa.Tämä itse asiassa voisi olla ratkaisu, kun tilaus jo löytyykin levytilan vuoksi. Saa myös paremman webmailin samalla.
Enää pitää siirtää domain edukkaaseen DNS-hostingiin mutta ne eivät näytä olevan pahan hintaisia, ~10-15€/vuosi.
Kiitos.
Toimii varmasti mutta jotenkin minä miellän oman mailiserverin pyörittämisen reseptiksi katastrofiin, jos tuon kanssa ei oikeasti ole tarkoitus puuhailla lähes kaikkea vapaa-aikaansa. Kertoohan tuosta paljon jo sekin, että juuri kukaan isompi organisaatio tai mikään muukaan ei tänä päivänä omia mailiservereitään pyöritä, vaan ostavat palvelun ulkopuoliselta.
Eikös noissa omien mail serverien ajamisessa ole haasteena nykypäivänä se että isot sähköpostitoimijat (mm. Google ja Microsoft) suhtautuvat aika epäillen jostain random IP:stä tuleville maileille vaikka DNS tietueen niiden osalta olisikin kunnossa ja näin ollen postit menee helposti ö-mappiin tai joskus jopa hylätään suoraan.
Juuri näin, kun jopa pelkästään oma domain usein aiheuttaa jo ongelmia. Jopa uusi uniikki domain jolla ei minkäänlaista historiaa spämmäilystä tai vastaavasta, niin tuppaa menemään roskapostiksi varsinkin heti alussa mutta kyllä vielä hiljattainkin tuli eteen (ollut oma domain kohta 3 vuotta), että isompaan organisaatioon posti ei vain sieltä perille mennyt. Voin vain kuvitella paljonko lisää harmia tulee, jos postipalvelinkin on ihan oma.Eikös noissa omien mail serverien ajamisessa ole haasteena nykypäivänä se että isot sähköpostitoimijat (mm. Google ja Microsoft) suhtautuvat aika epäillen jostain random IP:stä tuleville maileille vaikka DNS tietueen niiden osalta olisikin kunnossa ja näin ollen postit menee helposti ö-mappiin tai joskus jopa hylätään suoraan.
Sähköposti on niin kriittinen viestintäväline, ainakin itselle, että lähetysten läpimenon jättäminen hyvän yrittämisen ja tuurin varaan ei ole vaihtoehto. Olen työskennellyt palveluntarjoajalla joka tarjosi sähköpostilaatikoita muun hosting homman lisäksi ja siellä sai jatkuvasti olla tappelemassa palvelinten ja osoitteiden mainejuttujen kanssa. Vaikka konffaisit kaikki oikein, ja jokainen dmarcci, spf ja sertifikaatti on paikallaan, niin silti vastaanottaja (varsinkin jätit kuten MS ja Google) arvioivat luotettavuutta hyvin skeptisesti ja siihen ei kummoista sisältöä, liitettä tai kuun asentoa tarvi, jotta ajautuukin spammiin. Sekin riittää, että tarpeeksi muita self-hostaajia on ajanut itsensä spammilistoille palveluntarjoajasi IP-avaruudesta. Toki voihan sen palvelimenkin laittaa omaan räkkiin pyörimään ja sille ostaa kiinteän IP-osoitteen jota rakkaudella varjelee.Hahaha jeep, ettehän te väärässä oo: jos ei osaa eikä halua opetella mitään uutta esim oman datan omistamisesta niin ei kannata omaa mailiservua hostata. Teillä ei ole omaa mailiservua, eikä siis edelleenkään mitään kokemusta asiasta, ja manaatte silti.
Mulla on oma mailiservu jo toista vuotta. Oon käyttäny siihen yhteensä aikaa ehkä 4 tuntia, joista 3 tuntia käytin servun asennukseen. Jos on ollu ongelma ni oon googlettanu ja sit vittu korjannu sen ongelman. Ei oo menny kaikkea aikaa; alle tunti kaikkinensa päivityksiin/ongelmiin about kahen vuoden ajalla. Ei siis mitään ihmeellisiä ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Joo, servu maksaa sen 3€/kk ja sen lisäks tietty kaikki fi domainit sen 12€/v (nykyään) ni onse kalliimpi ku joku valmiina myyty palvelu.
Mutta oma data on omaa dataa.
Rajattomasti forward boxeja.
Rajattomasti domaineja.
Rajattomasti tilejä.
Rajattomasti käyttäjiä.
Laatikoiden tila riippuu servusta, mulla on 100 gb yhteensä.
Mielestäni paras sähköpostipalvelu on itse hostattu. Halvin se ei ole. Ja vaatii max tunnin aikaa vuodessa ylläpitoon. Jos ei osaa eikä halua opetella niin ei kannata hostata ite. Valehtelijat, trollaajat ja muut manaajat voi jättää omaan arvoonsa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.