Juu, tottakai se riipaisee joillakin kun näkee ne ruskeat tuulettimet koneessa, itse tosin katson vain näyttöä konetta käyttäessäni. Mutta ymmärrän jos joku haluaa rgb-loistetta tai kaikki mustaksi, ei siinä mitään. Itse en lämpöjen kustannuksella enkä hinnan nousulla noita ominaisuuksia tarvitse.Mutta tuo väri kirpaisee joka kerta kun sen näkee. Toki saahan tuota mustanakin mutta ei se Noctua nyt niin ylivoimainen ole että parin asteen takia tarvitsisi kaikki muut vaihtoehdot unohtaa. Ja maksaa tuplahintaa.. Itse kokeilisin Jonsboa koska se on mielestänikin tyylikkään näköinen. Ja tuulettimiahan voi aina vaihtaa. Omassa Mugenissakin on nyt Phanteksin T-30 kiinni ihan vaan koska why not..
Esim maksamalla tuosta noctuan black jäähystä 18€ enemmän sen takia että se on musta. Ja jotkut maksavat cpu-jäähystä lisähintaa kun sen saa ehkä heikommilla rgb tuulettimilla.
Itse pärjäilen hyvin tällä miltei 10 vuotta vanhalla thermalrightin tuplatornilla mikä on noin 1-2c päässä tuosta NH-D15 noctuasta, mutta tulevaisuutta ajatellen tähän ei enää uusia kiinnikkeitä saa.
Tuossa noctuassa on se että sieltä saa varmasti ja nopeasti uudet tulevat cpu kanta kiinnikkeet ilmaiseksi, esim tuleva AM5 kanta, joten lasken sillekin jotain arvoa.
Viimeksi muokattu:

). Tuuletin pyörii maksimissaan 900 RPM ja maksimi prossulämmöt 10 min Cinebenchin jälkeen 82 C (ambient 21 C). Jäähy siis riittää vaikka mihin, mutta kotelolla ja sen tuuletuksella on paljon vaikutusta.