Riippuu paljon käytöstä mutta ootteko miten usein tai koskaan puhdistaneet/pesseet ILP:ejä?
Kolme vuotta tulee kohta MSZ-LN35:sella täyteen käytännössä jatkuvalla päälläololla lämmitystä ja viilennystä. Asennusfirma laittoi spostia, että täystakuu umpeutuu myös ja suosittelevet ILP tarkistusta tai perushuoltoa (sisältää saman tarkistuksen ja pesun). Jos löytyy vikoja tai korjattavaa niin menisi vielä takuun piikkiin. ILP on toiminut moitteettomasti mutta kyllä siellä säleikön välissä pölyä on, joka ei imuroimalla tai lehtipuhaltimella lähde. Varmaan jonkin verran kulutukseen vaikuttaisi jos sen puhdistaisi mutta ei ole lähellekään niin paljon pölyä kuin netin ja ILP-firmojen referenssikuvissa näkee. Ionisaattori alkoi tänä vuonna sirisemään ja sitä olen puhdistanut mutta välillä kun sirinä kovenee niin olen laittanut laittanut ilmanpuhdistuksen pois päältä. Samalla voisivat sitä tutkia.
Netistähän kyllä löytyy ohjeet kuinka sen puhdistuksen voi tehdä itse, mutta pitää melko lailla koko laite purkaa sekä ILP on reilussa kolmessa metrissä mikä vähän hankaloittaa sen kanssa touhuilua.