Ihan kuin yksityisautoilun kieltäminen Suomessa hirveästi auttaisi, ikäänkuin se nyt olisi joku dramaattisesti ilmastoa auttava toimenpide. P*skan marjat sanon minä.
Miksei samantien lätkäistä 1000 euron lisämaksua lentomatkoihin, tai vaikka 2000 euron lisämaksua mannertenvälisiin lentoihin? Itse asiassa pitäisi lätkäistä vieläkin isompi summa, niin se olisi linjassa ton sun autojutun kanssa...

Sitä paitsi lentäminen on lähes aina pelkkää viihdettä tavalliselle suomalaiselle, kun taas autoilu enimmäkseen ei ole huvia.
Ruotsinlaivoillekin vastaava vero. Ja lemmikeille. Ja ylensyönnille. Siitä onkin muuten "JOSTAIN KUMMAN SYYSTÄ" ollut hirveän vähän puhetta missään, että ylensyönti lisää CO2 -päästöjä (miksei metaanipäästöjäkin...).
Ja siis mä en todellakaan kannata mitään tällaisia veroja, paitsi sikäli, että kun kerran autoilua JO NYT verotetaan aivan liikaa, niin sehän olisi vaan reilua, että kaikkea muutakin verotettaisiin aivan liikaa. Hukutaan veroihimme porukalla, ei sen tarvitse olla mikään autoilijoiden yksinoikeus!!