Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaan kyllä, että tässä on jo vuotojen perusteella suorituskyky aika tarkasti selvillä.Julkaisu torstaina niin hae perjantaina. Kannattaa niitä testiä lukea ettei tule sutta ostettua.
Konteksti ei ollut kyllä nyt suorituskyky. Nimimerkki Jyssi halusi tietää mikä hinnat alkaen emolevy on hyvä virransyötöltään. Se selviää ensimmäisen (ja toisen) päivän emolevyreviewejä tutkimalla.Veikkaan kyllä, että tässä on jo vuotojen perusteella suorituskyky aika tarkasti selvillä.
Redditin (lähdekritiikki?Julkaisu torstaina niin hae perjantaina. Kannattaa niitä testiä lukea ettei tule sutta ostettua.
Varmaan kauppasäädöt olisi paikallaan eli jos intel ei ilmoita mikä ydin kovalla turbolla boostaa ja emovalmistaja sallii kaikille saman boostin niin ilmotat vaan taajuudet millä on rullaillut. Ryzenitkin varmaan vakiona vaan. Ylikellotustestit sit varmaan erikseen?Testissä ovat nämä prosessorit:
Core i7-8700K
Core i5-8600K
Core i7-7700K
Core i5-7600K
Ryzen 7 1800X
Ryzen 5 1600X
Kuulemani mukaan vakiona ja Auto-asetuksilla i7-8700K toimii kaikkien valmistajien Z370-lankuilla kaikkien ytimien osalta 4,7 GHz:n ja i5-8600K 4,3 GHz:n kellotaajuudella, eli Intelin speksien sijaan emolevyvalmistajien omilla asetuksilla.
Näin siis kun kuluttaja ostaa emolevyn kaupasta, asentaa prosessorin ja käyttää auto-asetuksia. Intel ei ole virallisesti julkaissut Turbo Bin -taajuuksia eri ytimille eikä ilmeisesti jatkossa enää edes julkaise eli manuaalisestikaan niitä ei jatkossa oikein voi laittaa vakioksi, jos ei Intel niitä aio kertoa.
Kysymys: Mikä olisi mielestäsi kiinnostavin testiasetelma? Säädänkö itse ytimet manuaalisesti (oletetuille Turbo Bin -taajuuksille ja ajan testin Intelin vakio Turbo-taajuuksilla vai niillä taajuuksilla kuin kuluttajat ostavat komponetit kaupasta) ?
Miten pitäisi suhtautua Ryzen-verrokkeihin?
Ei se sinänsä mene, jos kaikkien valmistajien emoilla toimii noin. 6core kiven korkeat kaikilla ytimillä toteutuvat turbokellot tosin voivat olla kyllä hieman rankat lämpöjen puolesta, joten jonkunlaista throttle-gatea saattaa ilmestyäTjaah, meneepä kiharaiseksi tuonkin testaus siis. Onkos siellä paljonkin z370 emoja labrassa? Pienei vertailu niistä ja keskiarvot kelloista. Tietenkin intelin ilmoittama TDP heittää häränpyllyä jos emo valmistajat pääsevät nostamaan itse kelloja korkeammalle...
Miten tuo photoshop on noin heikko?
Asrock, Asus ja Msi
Tuolta löytyy jo tietoa ASRock > Motherboard
Selailin eilen emojen manuaaleja vakoillen bios asetuksia
Itse meinaan hommata emon kahdella muisti paikalla. Tavoite olisi 4500 saada potkimaan jos vain IMC on samaa tasoa kuin kaby-x sarjassa.
Noh jos pitäis arvata(kun ei tuo kiina kovin hyvin taivu) kyse on ms ja vähempi on nopeampi...
Entä jos z270 emoon ilmestyisi bios jolla saisi nämä uudet kivet toimiin? Ei varmaan virallista, mutta ehkä hieman epävirallisempi.
Miten kävi asrockin alunperin tuomalle non-K OC biosseille? Ne vedettiin alas Intelin toimesta, eli laajamittaisia biosjulkasuja vanhoille emoille ei tule mutta salaisia biosseja voi hyvinkin pompsahdella parille tietylle mallille.
Juuri Näin. Pitää vähän seurata tilannetta. Aivan jäätävä raha päivittää koko paketti!
MSI Z370I Gaming Pro Carbon AC, Mini-ITX motherboard pictured - VideoCardz.comEi hirveästi vain ole vaihtoehtoja. Asrockilla z370 piirisarjalla vain tuo mini-itx ja ikuinen haamu z170m oc formula. Asuksella pari varmaa on strix mini-itx ja Maximus 10 apex.
MSI Z370I Gaming Pro Carbon AC, Mini-ITX motherboard pictured - VideoCardz.com
Isot pojat saivat jo Z170 sarjalaisella muistit potkimaan![]()
Eikös tuo ole selkeää. Kellotettu VS kellotettu ja vakio vs vakio.Testissä ovat nämä prosessorit:
Core i7-8700K
Core i5-8600K
Core i7-7700K
Core i5-7600K
Ryzen 7 1800X
Ryzen 5 1600X
Kuulemani mukaan vakiona ja Auto-asetuksilla i7-8700K toimii kaikkien valmistajien Z370-lankuilla kaikkien ytimien osalta 4,7 GHz:n ja i5-8600K 4,3 GHz:n kellotaajuudella, eli Intelin speksien sijaan emolevyvalmistajien omilla asetuksilla.
Näin siis kun kuluttaja ostaa emolevyn kaupasta, asentaa prosessorin ja käyttää auto-asetuksia. Intel ei ole virallisesti julkaissut Turbo Bin -taajuuksia eri ytimille eikä ilmeisesti jatkossa enää edes julkaise eli manuaalisestikaan niitä ei jatkossa oikein voi laittaa vakioksi, jos ei Intel niitä aio kertoa.
Kysymys: Mikä olisi mielestäsi kiinnostavin testiasetelma? Säädänkö itse ytimet manuaalisesti (oletetuille Turbo Bin -taajuuksille ja ajan testin Intelin vakio Turbo-taajuuksilla vai niillä taajuuksilla kuin kuluttajat ostavat komponetit kaupasta) ?
Miten pitäisi suhtautua Ryzen-verrokkeihin?
Joo eiköhän molemmat tule ajettuaEikös tuo ole selkeää. Kellotettu VS kellotettu ja vakio vs vakio.
PS: Koitappa muistien nopeuden vaikutusta myös.

Kyllähän ne pikku hiljalleen lisääntyy.sori nyt kun laitan tänne väliin , mutta toi 8700k on aivan yyber huippu verrattuna 7700k jos esim sais kaikki 6-corea 5ghz. Pelitkin vissiin nykyään tukee coreja enemmän kuin neljä.
APEX vaan kehiin, ellet tarvitse über-määrää muistia.Toivottavasti verkkokauppa saa näitä julkaisupäivänä, käyn kyllä hakemassa. Varmaan joku Asuksen Prime tai parempi tulee laitettua emolevyksi. Aika muikeita on noi vuodot, voi veljetJohan tätä Ryzen-kokeilua onkin kestäny puolisen vuotta, aika vaihtaa!
Toivottavasti Apex tulee nopeammin kuin Kabyn kanssa. Sitä piti odottaa melkein kuukausi siitä kun sai itse prossun käsiin ja kahvijärveä ei voi odotellessa ajaa vanhalla emolla. Taidan itse lätkiä molemmat samaan tilaukseen niin eipä tarvii sitten arpoa kumpi tulee ensin.APEX vaan kehiin, ellet tarvitse über-määrää muistia.Itse taidan joutua odottamaan seuraavalle viikolle, sillä posti ei kuitenkaan saa toimitettua prossua perjantaiksi.
![]()
Toivottavasti tulee heti julkaisussa, sillä eihän se juuri muutoksia vaadi Z270 APEXiin verrattuna, uusi piirisarja vain.Toivottavasti Apex tulee nopeammin kuin Kabyn kanssa. Sitä piti odottaa melkein kuukausi siitä kun sai itse prossun käsiin ja kahvijärveä ei voi odotellessa ajaa vanhalla emolla. Taidan itse lätkiä molemmat samaan tilaukseen niin eipä tarvii sitten arpoa kumpi tulee ensin.
APEX vaan kehiin, ellet tarvitse über-määrää muistia.Itse taidan joutua odottamaan seuraavalle viikolle, sillä posti ei kuitenkaan saa toimitettua prossua perjantaiksi.
![]()
Toivottavasti tulee heti julkaisussa, sillä eihän se juuri muutoksia vaadi Z270 APEXiin verrattuna, uusi piirisarja vain.
Varmaan sillä kannattaisi mennä, mikä on suoraan paketista emolevyn valmistajan vakioasetuksilla. Tuskin kukaan varta vasten menee biosiin säätelemään alhaisempia kelloja, kuin mitä emolevyt vakiona tarjoavat, taitaisivat sen sijaan pistää lisää kelloja jos jotain tekevät. Artikkelissa sitten maininta siitä, millä kellotaajuuksilla prosessori toimi ytimien osalta eri tilanteissa.Kysymys: Mikä olisi mielestäsi kiinnostavin testiasetelma? Säädänkö itse ytimet manuaalisesti (oletetuille Turbo Bin -taajuuksille ja ajan testin Intelin vakio Turbo-taajuuksilla vai niillä taajuuksilla kuin kuluttajat ostavat komponetit kaupasta) ?
Kohtahan se selviää, luulisi ainakin että olisivat ottaneet opiksi.Mitenköhän lankkujen vrm tykkää lisäytimistä jos siis pitkälti uudelleen kierrätettyä z270 tavaraa. Onkohan edessä uusinta x299:stä

Voit kiertää ominaisuudella "per core OC" esim.Täytyy katsoa miten kellottuvat, mutta neljä ydintä saa myös varmaan helpommin korkeammille taajuuksille ilman lämpöongelmia.
Itse tuota ominaisuutta testasin käpyjärvellä ja en saanut oikeastaan parempia tuloksia mitä 1:1 core asetuksillakaan. Toivottavasti coffee lakessa tuo toimisi paremmin.Voit kiertää ominaisuudella "per core OC" esim.
6 ydintä 4,8GHz
4 ydintä 5 GHz
2 ydintä 5,2 GHz
1 ydintä 5,3Ghz
Vaatiihan tuo enemmän vakaus testausta.
Kannattaako tässä odotella noita keväällä julkaistavia emolevyjä ja vasta sitten ostella coffee lake? Itsellä ois tarkoitus koko kone uusia kun siirryin 1440p näyttöön, mutta meinasin odotella alkuvuoteen asti näyttiksen uusimisessa kun sillon oletetusti tulee uudet nvidiat. Jokohan nämä uudet emot tulisivat samoihin aikoihon ja sitten vasta muunkin koneen uusisi? Alkaa 3570k tuntua jo aika nuhaiselta.
Tässä alkoi itselläkin jo ostohousut polttelemaan... eihän tyo Ryzen setti ole ollut kasassa kuin pari kuukautta.Noh, ehkä nyt jaksetaan kuitenkin odotella tammikuulle ja katsotaan rauhassa ITX emojen tarjonta.
Olisko sulla kuvia tuosta sun ITX-masiinasta nähtävillä jossain?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.