iPhone 17/17 Air/17 Pro/17 Pro Max

Vanha puhelin rollattu Intunesiin duunissa joo, mutta ei tuossa uudessa toiminut Wifi suoraan paketista edes. En ole vielä saanut synkattua mitään backuppia uuteen, matkapuhelinverkossa tulisi joo yhteystiedot ja muut, mutta olisi kiva saada apit ja asetukset vanhasta myös. Eikä iCloud backuppia saa palautettua ilman wifiä. Nyt jännä, että vanhassakaan puhelimessa ei toimi Wifi, kun kävin boottaamassa reitittimen hetki sitten. Mitäköhän täällä oikein tapahtuu.

Entäs jos jaat vanhasta puhelimesta hotspotin? Toimiiko se uudessa?

Tämä oranssi Pro Max on kyllä todella hieno. Edestäpäin näkyvä pieni näytön ”kehys” meni videoita katsellessa ihan ohi, takaa pyöristetty runko on käteen niin sopivan tuntuinen että saapa nyt nähdä jääkö nahka lopulta käyttöön ollenkaan.

Erittäin tyytyväinen kokonaisuuteen, paljon isompi ja parempi päivitys kuin edellinen titaanista toiseen.

Entäs jos jaat vanhasta puhelimesta hotspotin? Toimiiko se uudessa?
Hot spot toimi hyvin hetken, kunnes ah niin fiksu iPhone päätti, että "hei meillä on näitä wlaneja täällä iCloud backupin mukana, yhdistetään niihin sen sijaan" ja taas meni kaikki poikki, kesken iCloud palautuksen. Puhelin silti jatkoi palautusta, vaikka yhteyttä ei näennäisesti ollut enää. Ratkaisin ongelman lopulta aktivoimalla eteisessä olevasta DNA:n purkista WLANin (kämpän pää-WLAN tulee olkkarin Asuksen reitittimestä, joka tässä DNA pöntössä piuhalla kiinni), johon yhdistyttyään 17 Pro suostui oikein nätisti hoitamaan loppuun backuppien palautukset ja muut. Pankkiaktivointi tökkii vielä (haista vittu Nordea) ja jotain pientä rähmää, mutta kai nekin tuosta.

Vielä pitäisi ratkaista, mikä vittu tuota olohuoneen Asuksen reititintä vaivaa. Tähän päivään asti toiminut muitta mutkitta, mutta tänään päättänyt lopettaa yhteistyön Applen laitteiden kanssa. Hienosti toimii tietokoneet, telkkari ja muut härpättimet jotka siltä saa netin, muttei perheen i-puhelimet, uudet tai vanhat, tai Ipädi. Taidan jättää huomiselle tuon ihmettelyn ja resetoinnin, tankki aivan tyhjä ja pientä päänsärkyä pukkaa, kun tapellut näitten paskojen kanssa jonkun 6h tästä päivästä jo. Over and out.

Nyt on iPhone Airia taivuteltu taas rikki Jerry rig everythingin toimesta. Eikös @Kaotik näistä joku uutinenkin ole yleensä ollu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Sininen pro max laitettu tilaukseen, mutta edelleen olen hieman kahden vaiheilla. Nykyinen on pienempi 16 pro ja kiinnostaisi kokeilla isompaa mallia pitkästä aikaa (edellinen isompi oli 7+). No vielä tässä on aikaa miettiä…

Kävin tänään Apple Storessa ihmetteleen räpläämässä näitä uusia puhelimia, parhaimman vaikutuksen teki tuo Air. Tuntuu yllättävän jämäkältä rakenteen puolesta ja hieno design.

Sellaisen negatiivisen havainnon tein että tummat puhelimet (musta Iphone Air ja se sininen 17 pro) olivat jo yhden päivän jäljiltä täynnä näkyviä naarmuja kääntöpuolelta, en ole kyllä aikaisemmista puhelimista vastaavaa havainnut. Ehkä syy miksi musta väri puuttuu Pron valikoimista?

Kävin tänään Apple Storessa ihmetteleen räpläämässä näitä uusia puhelimia, parhaimman vaikutuksen teki tuo Air. Tuntuu yllättävän jämäkältä rakenteen puolesta ja hieno design.

Sellaisen negatiivisen havainnon tein että tummat puhelimet (musta Iphone Air ja se sininen 17 pro) olivat jo yhden päivän jäljiltä täynnä näkyviä naarmuja kääntöpuolelta, en ole kyllä aikaisemmista puhelimista vastaavaa havainnut. Ehkä syy miksi musta väri puuttuu Pron valikoimista?
Tuota Redditissä kiroillaan myös, että helposti tuntuu naarmuuntuvan ainakin kaupassa olevat hypistelypuhelimet, ja funtsivat samaa, että ehkä siksi ei mustaa ole. Oli kuvia myös Kosmisesta Oranssista, mistä lähtenyt parissa päivässä nakukäytössä maalit kamerabumpin reunasta. Taas yksi hyvä syy käyttää jotain kuorta ekasta päivästä lähtien... Oma toista viikkoa sitten tilattu nahkakuori on matkalla jossain Tanskanmaalla, mutta otin paranoidina liikkeestä luurin kanssa mukaan Screenorin nahkaisen kuoren, joka on yllättävän miellyttävä, for now.

WhatsApp Image 2025-09-21 at 00.44.37_518e6a19.jpg

Viimeksi muokattu:
Joku uumoili, että eivät olisi naarmuja vaan materiaalia ”naarmun” aiheuttajasta. Eikö tuon takalasin ole tarkoitus olla jonkin sortin keraamista materiaalia?
Joo mutta se runko on edelleen anodisoitua alumiinia jossa nämä "naarmut" on olleet. Ei se takaosan lasilärpäke olekaan se jossa näitä naarmuja on (kyllä siihenkin niitä tulee jos haluaa).

Tuota Redditissä kiroillaan myös, että helposti tuntuu naarmuuntuvan ainakin kaupassa olevat hypistelypuhelimet, ja funtsivat samaa, että ehkä siksi ei mustaa ole. Oli kuvia myös Kosmisesta Oranssista, mistä lähtenyt parissa päivässä nakukäytössä maalit kamerabumpin reunasta. Taas yksi hyvä syy käyttää jotain kuorta ekasta päivästä lähtien... Oma toista viikkoa sitten tilattu nahkakuori on matkalla jossain Tanskanmaalla, mutta otin paranoidina liikkeestä luurin kanssa mukaan Screenorin nahkaisen kuoren, joka on yllättävän miellyttävä, for now.

WhatsApp Image 2025-09-21 at 00.44.37_518e6a19.jpg
Kuoret ja suojalasitkin on kuin istuinsuojia laittaisi autoon.

Pienet käytönjäljet vievät vuoden vanhasta Pro Maxista sen 100-150€ ostoliikkeen hinnasta pois. Lasia ei voi käyttöä koska vie kirjoitustuntuman sekä hankalampi pitää puhtaana. Reunakynnyksestä puhumattakaan.

Kuori taas melkein vaatisi pienemmän mallin puhelimen, ei helvetissä.

Tällä kierroksella voi Apple Care olla aika lähellä. 12€ kuussa, 29€ jomman kumman lasin vaihto näyttöineen, ja 99€ koko luurin swappaus isomman vahingon jäljiltä. Mielestäni katsoen paljonko tarvikekuoret yms. maksavat käyttökokemuksen pilaamisen ohella, ei mitään järkeä.

Joo mutta se runko on edelleen anodisoitua alumiinia jossa nämä "naarmut" on olleet. Ei se takaosan lasilärpäke olekaan se jossa näitä naarmuja on (kyllä siihenkin niitä tulee jos haluaa).
Kahdessa kuvassa jotka itse tummansinisestä Prosta olen nähnyt, naarmuilla oli nimenomaa takalasi.

Kuoret ja suojalasitkin on kuin istuinsuojia laittaisi autoon.

Pienet käytönjäljet vievät vuoden vanhasta Pro Maxista sen 100-150€ ostoliikkeen hinnasta pois. Lasia ei voi käyttöä koska vie kirjoitustuntuman sekä hankalampi pitää puhtaana. Reunakynnyksestä puhumattakaan.

Kuori taas melkein vaatisi pienemmän mallin puhelimen, ei helvetissä.

Tällä kierroksella voi Apple Care olla aika lähellä. 12€ kuussa, 29€ jomman kumman lasin vaihto näyttöineen, ja 99€ koko luurin swappaus isomman vahingon jäljiltä. Mielestäni katsoen paljonko tarvikekuoret yms. maksavat käyttökokemuksen pilaamisen ohella, ei mitään järkeä.
Itse ainakin laitan noita kuoria osittain sen takia, että nämä nykyluurit on niin pirun liukkaita kädessä. Paljon miellyttävämpi käyttää kun ei tunnu siltä, että luuri lipsahtaa hetkellä minä hyvänsä kädestä. Käyttäisin mielelläni ilman mutta ei vaan pysty näillä nykymateriaaleilla.

Itse ainakin laitan noita kuoria osittain sen takia, että nämä nykyluurit on niin pirun liukkaita kädessä. Paljon miellyttävämpi käyttää kun ei tunnu, että luuri lipsahtaa hetkellä minä hyvänsä kädestä.
Totta, ja tämä realisoituu nyt myös alumiiniin paluun myötä Pro:ssa. Takanahka toistaiseksi käytössä, piilottaa tuon takalasin + tekee kivan kontrasti ja vie liukkauden pois.

Itse hommaan luurille kuin luurille aina yleensä ohuen Aramid kuoren, ei tule turhaa bulkia luurille ja suojaa juurikin niiltä naarmuilta. Näyttöön myös laadukas lasi niin käyttökokemus ihan sama kuin ilman.

Itse hommaan luurille kuin luurille aina yleensä ohuen Aramid kuoren, ei tule turhaa bulkia luurille ja suojaa juurikin niiltä naarmuilta. Näyttöön myös laadukas lasi niin käyttökokemus ihan sama kuin ilman.
Ei se käyttökokemus kyllä millään lasilla ole sama kuin ilman. Kosketus vaatii enemmän voimaa ja muuttuu epätarkemmaksi, jne. Toki jos tuo ei haittaa, niin mikäpä siinä. :)

Ei se käyttökokemus kyllä millään lasilla ole sama kuin ilman. Kosketus vaatii enemmän voimaa ja muuttuu epätarkemmaksi, jne. Toki jos tuo ei haittaa, niin mikäpä siinä. :)
Eipä ole omassa käytössä kyllä vaikuttanut millään tavalla, joten en voi yhtyä tuohon näkemykseen miltään osin, valitettavasti :)

Mulla on tällä hetkellä omassa
13 Pro Maxissa joku sellainen panssarilasi, jonka olemassa oloa en huomaisi jos en sitä olisi itse asennuttanut. Täysin sama käyttökokemus kuin ilman lasia.

Itse ainakin laitan noita kuoria osittain sen takia, että nämä nykyluurit on niin pirun liukkaita kädessä. Paljon miellyttävämpi käyttää kun ei tunnu siltä, että luuri lipsahtaa hetkellä minä hyvänsä kädestä. Käyttäisin mielelläni ilman mutta ei vaan pysty näillä nykymateriaaleilla.
Juuri tämä. Varsinkin talvella kuivilla käsillä uskomattomia saippuapaloja.

Tässä on muutamia kuvia eiliseltä näistä naarmuista yms, valkoinen näyttää kestävämmältä.

IMG_6130.jpeg

IMG_6129.jpeg

IMG_6126.jpeg

IMG_6124.jpeg
Lasien pinnoittaminen kestävästi on siis tällä kertaa jollain konstilla ryssitty. 59 päivää aikaa katsoa minkä verran käytön jälkiä kerää, ja sitten Apple Care tulille. :)

Statistiikka

Viestiketjuista
287 702
Jäsenet
79 391
Uusin jäsen
Timppa-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom