Kahvihifistely

Luulin kommentoivani yleisesti noita painekahvoja, pahoittelut jos johdin harhaan. Mun käsitys on, että vipukeittimellä voi tehdä aikalailla yhtä hyvää kahvia kuin tavallisella espressokeittimellä, vaatii vain enemmän taitoa.

No tämähän kyllä selitti sen, miksi se viesti vaikutti vähän omituiselta. 😉

Jos tykkää espressosta, niin painekahva on tosiaan sikäli huono vaihtoehto, että sillä ei mitenkään saa espressoa. 🤣

No tämähän kyllä selitti sen, miksi se viesti vaikutti vähän omituiselta. 😉

Jos tykkää espressosta, niin painekahva on tosiaan sikäli huono vaihtoehto, että sillä ei mitenkään saa espressoa. 🤣
Taisi olla minun väärä tulkintani että kommentti koski vipuvehjettä. Pahoittelen.

Väitän kyllä että painekahva on ihan toimiva monille vaikka se ei ehkä aivan puhdasoppinen ratkaisu olisikaan. Jos ei esimerkisi kiinnosta satsata kalliiseen ja tilaavievään myllyyn.

Näyttäis kyllä aika lailla aeropressin kopiolta - onko niissä mitään eroa?

Ja tarkistin - on. Paine.

Joo, onhan se ihan erilainen vekotin kuin Aeropress. Joskus aikoinaan ostin Aeropressiinkin Prismon kestofiltterin, kun sillä luvattiin pääsevän lähemmäs espressoa kuin pelkällä AP:lla. Eihän sillä tietenkään mitään espressoa saa, mutta muuten se on kyllä paras filsu niistä kaikista AP-filsuista, joita on vuosien varrella tullut vastaan. Eipä ainakaan tarvitse enää mitään inverted-kikkailuja harrastaa. Se Prismokin taisi tulla napattua halvalla jostain Kickstarter-kampanjasta.

Kompressolla kuitenkin saa tehtyä ihan kunnollista espressoa - ja vieläpä hyvääkin sellaista. Tosin se vaatii ainakin pikkaisen käsivoimia, että sillä saa yleensä minkäänlaista espressoa aikaiseksi. Ostin sen itse asiassa alunperin lähinnä siksi, että aikoinaan Kickstarter-kampanjassa sai jollain viidellä kympillä sekä Kompresson, että Cafflanon varsin näppärän kokoisen käsimyllyn. Molemmat ovat olleet ihan käyttökelposia reissu-espressoja halutessa.

Taisi olla minun väärä tulkintani että kommentti koski vipuvehjettä. Pahoittelen.

Väitän kyllä että painekahva on ihan toimiva monille vaikka se ei ehkä aivan puhdasoppinen ratkaisu olisikaan. Jos ei esimerkisi kiinnosta satsata kalliiseen ja tilaavievään myllyyn.

Ihan samalla tavalla minäkin sen käsitin, joten on meitä ainakin kaksi. 😵‍💫

Painekahva/-filsu on toki ihan toimiva keksintö, mutta espressoa sillä ei kuitenkaan saa. Sen kanssa voi tottakai kutenkin leikkiä valmistavansa espressoa. 😉

Onko pour overista näkemyksiä? Tässä V60 siis. Tehdäänkö (alkuun) vaa'alla ja ajastimella? Varmaan tuokin menee zenillä sitten kun on tarpeeksi uuttanut. Ja miksi vedenkeitin ei ole riittävän hyvä? Vai onko se?

Onko pour overista näkemyksiä? Tässä V60 siis. Tehdäänkö (alkuun) vaa'alla ja ajastimella? Varmaan tuokin menee zenillä sitten kun on tarpeeksi uuttanut. Ja miksi vedenkeitin ei ole riittävän hyvä? Vai onko se?
Ilman sitä joutsennokkaa veden kaataminen hallitusti on vähän haastavaa, eikä kovin helposti saa sellaista ohutta virtausta joka häiritsee sopivalla tavalla sitä kahvimassaa suppilon pohjalla.

Itse muutaman vuoden tehnyt pour overia enkä näe syytä miksei käyttäisi sitä vaakaa - näitähän saa joka tapauksessa ajastimen kanssa. Aika vaivaton iskeä päälle ja hoitaa hommat.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 951
Jäsenet
82 576
Uusin jäsen
ipappa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom