Kahvihifistely

Kuka näin tekee?
Jos mä näytän broidille kolmen sormen käsimerkkiä keskisormi keskimmäisenä ja pyydän lukemaan rivien välistä, broidi kantelee mutsille, että toi näytti keskisormea, niin mä puolustaudun, että no enhän näyttänyt.

Eli kyllä se viesti siellä rivien välissä oli ja melkeinpä alleviivattuna.

Mulla se suhde menee 4-5 osaa kahvia ja 1 osa maitoa.
Aivan.
Velttoa höpinää: Ne kerrat kun tulee ulkona juotua kahvia, se torikahvi Salon torilla lämpimänä kesäaamuna, niin ne kysyy että jätetäänkö maitovara? Ja tuota luokkaa siihen maitoa voisi lisätä, ehkä maksimissaan, ja jos maidon osuutta lisäisi, niin se pitäisi jo lämmittää ettei juoma olisi kovin jäähtynyt maidon takia...(ja miksi otan maitovaralla? Koska en halua juoda sitä kahvia niin paljon kuin siihen mukiin mahtuu, mutta toisalta, se täysi muki pysyy hieman kauemmin lämpimänä, jos vaan jättää loput juomatta)
Nykyisin siellä taitaa olla jo kolme liikuvaa kahvilaa, mutta itse valikoin aina sen, jossa kahvi tulee posliinimukissa, eikä pahvissa. Jonkun limonadin suostun pahvista juomaan.

Posliinista juotuna kupillinen menee parissa minuutissa. Asiallisessa termosmukissa kahvi säilyy juomalämpöisenä toista tuntia. Kellä tässä on kiire mihinkään?

Posliinista juotuna kupillinen menee parissa minuutissa. Asiallisessa termosmukissa kahvi säilyy juomalämpöisenä toista tuntia. Kellä tässä on kiire mihinkään?
Joo, posliini lämpenee kahvin vaikutuksesta, mutta varastaa samalla liemen energiaa ja kahvi hieman jäähtyy. Ilman maitoa se on justhyvä juomalämpö, siihen en ota kantaa milainen maidon kanssa.
Mutta mitä kiireeseen tulee, espresson heitän kitusiini kolmessa sekunissa, ja sen jälkeen pitääkin varrota niitä muita joilla on se isompi kuppi -Mikä saikin aikaan tapani tilaamaan kahvin ja oluen -tosin en siellä torilla ;-)

Ajattelin aamulla keitellä sumpit, but grinder said no; se räjähti.
Tuosta toivuttuani kaivelin perinteisen veivimyllyn esiin, oon käyttäny sitä mausteiden jauhamiseen, mutta fiksuna miehenä aina ajan siitä pienen määrän riisiä läpi, niin ei kahvi maistunut kanelilta, chililtä tai curryltä.

En taida enää uskaltaa ostaa Wilfaa ton Aeropressin kaveriksi, onko suosituksia kohtuuhintaisista kartioterällisistä grindereista?

Statistiikka

Viestiketjuista
306 076
Jäsenet
82 801
Uusin jäsen
mindre

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom