Kahvinkeittimet

Sitten oma Miele CM6160 kahvikoneeni sanoi virhe 74. Täytti juuri 4v ja 2v takuu siis mennyt. Pitää vaihtaa osa joka maksaa reilun 300€, huolto tekee sitä parhaillaan. Ihanan kallista. Koneeseen olen muuten ollut tyytyväinen, mutta odottelin Mielen kestävän hitusen pidempään.
Tuli huollosta lopullinen tuomio. Vedenotto oli jumittanut, piirilevy palanut ja se alkuperäinen error 42 antanut suutinosa. Kokonaiskorjaus tulisi lähemmäs 1000€ eli ei kannata. Eli nyt minäkin olen kahviautomaattikaupoilla. Kiitokset Kodinkonehuolto Berghäll, joka hommaa teki. Ehdottivat sopivan hinnan koko urakalle, kun tuon ekan osan vaihdon jälkeen ei homma korjaantunutkaan, vaan löytyi lisää ongelmia.

Tällä on muutaman vuoden vanha Siemens EQ.6 Plus S500 kahvikone. Toiminut ihan ok, mutta nyt olen huomannut ettei pavut valu säiliössä enää nätisti myllyyn vaan jäävät "reunoille" säiliöön. Ajattelin, että rasva tehnyt tehtävänsä ja puhdistin paperilla papusäiliön reunat. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut asiaan juuri mitenkään. Samalla olen huomannut, että laitteen mylly pitää nykyään vaivalloisempaa ääntä kuin ennen. Ennen jauhatus oli sellaista terhakkaa rouskuntaa, mutta nyt lähinnä laiskanoloista vääntämistä. Kahvi maistuu ihan hyvältä, enkä maussa ole huomannut eroja. Itse konetta olen puhdistanut ohjeiden mukaisesti vettä käyttäen.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mistä lienee kyse?

Statistiikka

Viestiketjuista
294 498
Jäsenet
80 708
Uusin jäsen
villesuo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom