Kalle Rovanperä uusissa kilpa-autoilu haasteissa

Joko selvinnyt milloin ensi kertaa formulan puikoissa. Pakkohan jo tämän vuoden puolelta päästävä kokeilemaan/valmistautumaan.

Niin ja Indy/Nascar ihan kenelle vaan hyviä vaihtoehtoja. Ongelma vaan ei-jenkeille on ovaaliajamisen opettelu, jenkit aloittaa ajaa ovaalikisoja jostain 5-vuotiaasta ja parikymppinen on jo ajanut tuhansia ja tuhansia kisoja. Plus jenkeissä ammattikuskit muutenkin ajavat koko ajan, oman luokkansa lisäksi käydään koko ajan ajamassa milloin mitäkin.
 
Onhan se hienoa että Suomalainen on noteerattu oikein englanninkieliselläkin kanavalla. Suomen on siis pakko olla hyvä. Hyvä Suomi! Tosin sitä ei mainita, että olisi suomalainen. Pitäisiköhän siitäkin suuttua? ;-)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=WqvKK4-ZrI8
 
Toimittajan egon kohotusta en huomaa mutta olenkin (amatööri) toimittajana puolueellinen tässä asiassa.
Lähinnä, että tuollaisia kärjistettyjä kolumneja on tosi helppo tehdä kun joko voi tehdä kolmen vuoden päästä sellaisen "hehheh, olin taas oikeassa" tyylisen jatkokolumnin tai sitten jos Kalle pääseekin ykkösiin niin en usko että ketään suomalaista urheiluihmistä haittaa (epätodennäköisempi vaihtoehto toki, mutta hieno homma että yrittää).
 
Joko selvinnyt milloin ensi kertaa formulan puikoissa. Pakkohan jo tämän vuoden puolelta päästävä kokeilemaan/valmistautumaan.

Rovanperä kävi viime vuoden lopulla ajamassa (redbullin) F1 ajamassa, joku vanhempi auto taisi kyllä olla. Mutta varmaan varmaan wrc kauden jälkeen pääsee taas testaamaan, ainakin jotain.
 
Rovanperä kävi viime vuoden lopulla ajamassa (redbullin) F1 ajamassa, joku vanhempi auto taisi kyllä olla. Mutta varmaan varmaan wrc kauden jälkeen pääsee taas testaamaan, ainakin jotain.

Siitä oli toki mainosvideoita:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=qMQC3Ez7hrw

Eiköhän tuossa nyt tarkoitettu sitä että koska pääsee ajamaan sitä Super Formulaa mitä on menossa ajamaan, eikä mitään vanhan F1-auton kokeilua.
 
Eiköhän tuossa nyt tarkoitettu sitä että koska pääsee ajamaan sitä Super Formulaa mitä on menossa ajamaan, eikä mitään vanhan F1-auton kokeilua.
Juu näin. Jos kerran Toyotan tuki niin luulisi olevan no-brainer päästä jo tässä lähiaikoina ekat vedot ajamaan. Plus onko kokeilujen pakko tapahtua Japanissa, autohan olisi helppo tuodaan Eurooppaan tai mihin tahansa.
 

Joko selvinnyt milloin ensi kertaa formulan puikoissa. Pakkohan jo tämän vuoden puolelta päästävä kokeilemaan/valmistautumaan.
Ei ole kerrottu/osunut silmään.

Marraskuussako oli kauden viimeinen kisa, ja hutikuussako alkaa seuraava kausi.

Postausten perusteella siellä on testirajoituksia, mutta tulokkaille helpotuksia.

Luulis että simulaatiota, simulaatiota, mutta varmaan sinne radalle on hinku.

Edit

Juu näin. Jos kerran Toyotan tuki niin luulisi olevan no-brainer päästä jo tässä lähiaikoina ekat vedot ajamaan. Plus onko kokeilujen pakko tapahtua Japanissa, autohan olisi helppo tuodaan Eurooppaan tai mihin tahansa.
En näistä mitään tiedä, mutta voisi kuvitella että auton rattiin sellaisella radalla mikä on hyvin simuloitu simulaattoriin.

Onko ihan niin kova nimi että talli lähtisi varaan rataa ja tuomaan kalluosto henkilökuntineen kuskin luokse, vs se että kuski irottaa viikon sitä varten että pääsää auton luokse. Jos ajasta tiukkaa, niin sovittaa lennot ja ajon niin ettei rasita kauheasti, eli ei tarvi viikkoa varata.

Marraskuussa vielä pari rallia, oliko toinen Japanissa. ja jos se japanin formula kausi loppuu marraskuussa, niin ?
 
Viimeksi muokattu:
Mietin, että millä radalla Kalle aikoo testata Super Formulaa nyt talvella? Suzuka ja Autopolis ovat onneksi niin etelässä, että siellä ei joulu- ja tammikuussakaan ole päivisin pakkasta. Mutta kuten Raikku sanoi, ei se pitäisi olla ongelma rahdata pari autoa Eurooppaan ja testata esim. Valenciassa, Jerezissä tai Barcelonassa.

Itse radat Kalle totta kai opiskelee simulaattorilla, kuten kaikki kuskit nykyään tekevät. Varsinaista ajokokemustahan Kallella on vain Zandvoortista, Imolasta, Red Bull Ringiltä, Zolderista, Monzasta sekä Dubaista. Näistäkin vain Red Bull Ring ja Monza ovat (oletettavasti) enää 2027 F2-kalenterissa mukana.
 

Niinpä Rovanperän urasiirron kannalta järkeenkäypää on huhu, jonka mukaan 25-vuotias suomalainen kilpailisi ennen Super Formula -kauden alkua Oseanian Formula Regional -sarjassa.

...........

Siirto olisi järkevää myös aikataulullisesti. Neljä kilpailuviikonloppua sisältävä Oseanian Formula Regional -kausi ajettaisiin kokonaan tammikuun aikana, joten se ehtii päättyä ennen Super Formula -kauden ensimmäisiä talvitestejä.

Tuosta voisi päätellä, ettei ennen helmikuuta Super formulan rattiin pääsisi. Tai tiedä saako tämän vuoden (kauden) puolella enää testata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 081
Viestejä
4 966 044
Jäsenet
79 741
Uusin jäsen
J1N

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom