Meneekö noin tunteisiin? Itse olen laillistamisen kannalla, mutta pystyn myös näkemään niitä ongelmia ja tiedän paljon nuorten päihdekäytöstä kun ollut vapaaehtoisena nuorisotoiminnassa mukana. Ja tarkoitan näillä "paskahikiöillä" näitä 50-100 tuhannen asukkaan hikiöitä, jossa alkoholia ja tupakkia saa aivan liian helposti. Paljon helpommin kuin kannabista."AJATELKAA LAPSIA!"
- Lapset saavat kannabista helpommin kuin alkoholia, kieltolaista huolimatta.
"AJATELKAA PASKAHIKIÄÄ!!!!1"
- Pitäisikö koko maan päihdepolitiikka säätää sen mukaan, mitä tapahtuu jossain nurinkurinmaassa teikäläisen mutun mukaan?
Eiköhän tämä ollut tässä.
Samanlaista argumentointi puoleen ja toiseen: ensin "kannabis on turvallisin päihde ja pitää dekriminalisoida" ja perustellaan sillä, että "dekriminalisointi mahdollistaa hoitoon hakeutumisen". Itse kannatan enemmän yksilönvastuuta päihdepolitiikkaan nykyisestä holhousyhteiskunnasta. Enemmän vapautta, mutta enemmän vastuutakin. Päihteet ovat hyvä tapa kerätä verotuloja ja siksi ensisijaisesti laillistaisin kannabiksen ja nuuskankin, ja tämän myötä pimeän kaupan rangaistuksia tulisi tiukentaa mahdollisimman paljon.