Tuo on sama kuin sanoisi, että "en ymmärrä autoista mitään ja jos näen 30000€ maksavan auton myynnissä 5000 eurolla niin en näe asiassa mitään väärää tai syytä tarkistaa ylipäätään mitään hintatasoa jos tuote ja hinta ovat minulle mieleiset".Mistä lähtien kuluttajan tehtäväksi on jäänyt selvittää onko tuotteessa hintavirhe? Myyjän ja ostajan välille syntyy sopimussuhde kun tuote on tilattu ja jos omalla huolimattomuudellaan myyjä on aiheuttanut itselleen vahinkoa on ihan oikeutettu ne kärsimään.
Itse en ymmärrä polkupyöristä mitään ja jos näen 2990e maksavan pyörän myynnissä 500 eurolla niin en näe asiassa mitään väärää tai syytä tarkistaa ylipäätään mitään hintatasoa jos tuote ja hinta ovat minulle mieleiset.
Se nyt vaan ei mene niin, että kuluttaja on aina oikeassa. Mutta koska maalaisjärjelle ei anneta sijaa, niin siksi noita joudutaan ratkomaan ajoittain kuluttajariitalautakunnassa. Olosuhteista ja tapauksesta riippuen päätös voi kallistua kumman osapuolen hyväksi tahansa. Tuossa fillaritapauksessa KRL oli kuluttajan puolella, mutta ei se aina niin mene, kuten todettiin ylempänäkin.