kaverinhakusovellukset - frendie, activity friend finder yms

vindicator rapeto

Tukijäsen
Team Retro
Jo jonkun aikaa lojunut käyttämättömänä kännykässä tämmöiset otsikon mukaiset.

Frendie on suomalainen appi, ilmainen peruskäyttäjälle ja tarkoituksena ystävien löytäminen, yksinäisyyden vähentäminen yms

Activity Friend Finder on tämäkin suomesta, ja käsittääkseni tässä luodaan itselle profiili jonne voi laittaa omia harrastuksiansa jotta kavereita näiden kautta olisi helpompi löytää.

Kyseessä eivät ole deittisovellukset. Ajatuksena kaverinhaku monille voikin olla ajankohtaisempaa kuin jatkuva deittisovellusten plärääminen. Ajattelin että vihdoin ottaisin jomman kumman käyttöön, mutta en vain osaa päättää kumpihan olisi ns. parempi.

Lisäksi näissä kahdessa nimenomaisessa sovelluksessa houkuttelisi tämä suomalaislähtöisyys, mutta onko vastaavia sovelluksia muitakin?

Itse olen parhaimpana sovelluksena todennut toimivan ihan oikean elämän. Jos harrastat tai tykkäät harrastaa jotain, niin mene ja harrasta. Siellä tapaa ihmisiä, joilla on ainakin se yksi sama mielenkiinnon kohde. Avaa suusi vaikka pukkarissa ennen tai jälkeen aktiviteettia tai lepotauolla.

Omalla kohdallani ovat erityisen hyvin toimineet jalkapallo, laskettelu/lautailu, skeittaus, kuntosali, itsepuolustuslajit, snooker. Jos ei ihan niin liikunnallista aktiviteettia kaipaa, niin varmasti ihan sama on tarjolla joogassa, keramiikka-/taidekursseilla, musiikkikeikoilla ja vaikka ihan mustikoita poimiessa tai olutta juodessa.

Pääasia mielestäni on tavata ihmisiä sellaisen asian yhteydessä, josta itse nauttii. Tämmöisissä tilanteissa on helppo keksiä jutun juurta ja jos kemiat natsaa, niin kavereita löytyy. Myöskin livenä näkee jo heti, millainen se toinen tyyppi on. Netissä "tavatessa" helposti yli puolet on vain sitä mitä kuvittelee muiden haluavan, eli mielistelyä ja epätoivoista seuran etsintää.

Kaikenmaailman appit ym on mielestäni vain esteenä ihmisten tapaamisille, sillä ne saavat ihmiset pysymään kotisohvalla sen sijaan, että astuisivat ulos tapaamaan ihmisiä.

Tämä on vain minun mielipide, mutta ehkä olenkin vaan liian vanha tähän appimaailmaan, vaikka ei edes keksi-ikä ole vielä ylittynyt.

Statistiikka

Viestiketjuista
300 375
Jäsenet
81 790
Uusin jäsen
Eikkapoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom