- Liittynyt
- 02.12.2016
- Viestejä
- 2 022
Sanotaan myös, että KE-kitkat ovat vaaralliset talvirenkaina olemattoman jää- ja lumipidon vuoksi. Hyvin pysyi kuitenkin miljoonat ja miljoonat autot tiellä niin Suomessa kuin muuallakin keskieuroopassa jossa ko. rengastyyppi on paljon yleisempi.
Testit on testejä ja käytännön ajokokemus ei aina vastaa testirataolosuhteita. Skandikitkat lähtevät keskimääräistä alhaisemmissa nopeuksissa vesiliirtoon, eikä niiden runko ole yhtä jäykkä kuin muilla rengastyypeillä joten kuivan kelin käytöskin on pehmeämpää. Ennakoivalla ajotavalla ongelmia ei kuitenkaan tule kuin promillen tuhannesosalle käyttäjistä.
Testit on testejä ja käytännön ajokokemus ei aina vastaa testirataolosuhteita. Skandikitkat lähtevät keskimääräistä alhaisemmissa nopeuksissa vesiliirtoon, eikä niiden runko ole yhtä jäykkä kuin muilla rengastyypeillä joten kuivan kelin käytöskin on pehmeämpää. Ennakoivalla ajotavalla ongelmia ei kuitenkaan tule kuin promillen tuhannesosalle käyttäjistä.