Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Testin pienin vierinvastus, hyvä märkä- ja kuivajarrutus. Sivuttaispito keskinkertainen ja reagoi hitaasti.Olikos jollain pääsyä TM:n kesärengastestiin? Vissiin Landsailit pärjänny ihan hyvin?
Tommonen löyty Iltalehden jutusta...Testin pienin vierinvastus, hyvä märkä- ja kuivajarrutus. Sivuttaispito keskinkertainen ja reagoi hitaasti.
Molemmissa siellä huonoimpien joukossa. Toiseksi hitain kierrosaika märällä ja neljänneksi huonoin (tosin oli siellä huonommissa kiinalaisten lisäksi myös Goodyear) vesiliirrossa.Vesiliirtoa? Mutka-ajoa märällä?
Itsellä on olleet nuo Qirin 990 koossa 235/45R18 alla viime kesästä ja ei ole kyllä ollut valittamista. Kyllä noissa omissa ainakin jonkinlainen vannesuojakin on speksien mukaan? Päädyin noihin ihan puhtaasti hinnan takia ja mitä vähäisiä testejä tuolloin löytyi niin ei liian haukutut olleet. Hintaero oli kuitenkin todella huomattava. Muistaakseni sarja näitä maksoi toimitettuna noin 350e eli hieman riippuen kilpailijasta noin puolet mitä merkkivalmistajien renkaat vastaavassa koossa. Rengas365 tilasin nuo. Työt tuohon päälle toki vielä noin 100e kun teetin myös vannetöitä samalla ja talvirenkaan vaihtoa ym.
TM testasi Suomessa ja Venäjällä valmistettuja Nokian renkaita – Onko valmistusmaalla merkitystä?
Päätimme tehdä vertailun eri tehtaissa valmistettujen tuotteiden märkäpidosta.
Itsellä 225/50/17 Landsail Qirin 990 renkaat toista kesää alla ja aikaisemmat oli saman kokoiset Continental Ecocontact 5. Hiljaisemmat on mielestäni Landsailit. Toki riippuu varmasti autosta melu, itsellä farmari mk8 Accord, eikä kaiken hiljaisin rengasmelulta ole.Landsail Qirin 990
Onko kellään vertailukohtaa kyseisten renkaiden melusta? Ihan reaali verrokkeja jos joltain löytyy, että onko hiljaisemmat tai meluisemmat kuin jotkut toiset millä olet ajanut. Harkinnassa renkaat koossa 205/50r17 tai sitten 225/45r17 kun nykyisetkin ovat tuota kokoa vaikkakin suositus koko olisi ensin mainittu.
Mistähän liikkeestä nuo Landsailit kannattaisi tilata? Tuolta toimituskulu on 7.44€ per rengas.Landsail Qirin 990
Onko kellään vertailukohtaa kyseisten renkaiden melusta? Ihan reaali verrokkeja jos joltain löytyy, että onko hiljaisemmat tai meluisemmat kuin jotkut toiset millä olet ajanut. Harkinnassa renkaat koossa 205/50r17 tai sitten 225/45r17 kun nykyisetkin ovat tuota kokoa vaikkakin suositus koko olisi ensin mainittu.
5v vanha rengas on jo elämänsä ehtoo puolella ja varmasti äänekäs kun kulunut jo... Uusi rengas on varsinkin alussa tosi hiljainenOngelmana oli 215/45-17 renkaiden kova ääni varsinki karheilla alustoilla, kumina sekä saumojen tärähtely. 5v vanhat Bridgestone Turanza T002 renkaat vaihtui kapeampaan ja korkeampaan 205/50-17 Goodyear Efficient Grip 2 renkaisiin ja kaikki ongelmat katosivat. Vaikea sanoa paljonko oli vaikutusta tuoreemmalla kumilla, syvemmällä kuviolla, kapeudella ja korkeammalla profiililla, sekä rengas mallin vaihdolla, mutta kokonaisuus toimii.
Ongelmana oli 215/45-17 renkaiden kova ääni varsinki karheilla alustoilla, kumina sekä saumojen tärähtely. 5v vanhat Bridgestone Turanza T002 renkaat vaihtui kapeampaan ja korkeampaan 205/50-17 Goodyear Efficient Grip 2 renkaisiin ja kaikki ongelmat katosivat. Vaikea sanoa paljonko oli vaikutusta tuoreemmalla kumilla, syvemmällä kuviolla, kapeudella ja korkeammalla profiililla, sekä rengas mallin vaihdolla, mutta kokonaisuus toimii.
Syynä sähköautojen renkaiden kulumiseen on auton paino. Sähköautot ja myös hybridiautot painavat enemmän kuin polttomoottoriautot.
Täyssähköauton akusto voi painaa helposti jopa 500–600 kiloa.
![]()
Ikävä yllätys sähköautoilijalle: Renkaat saattavat kulua loppuun jo 20 000 kilometrissä
Sähkö- ja hybridiautoilijoita voi odottaa harmittava yllätys rengaskuluissaan – renkaat voivat kulua yllättävän nopeasti.www.iltalehti.fi
Onko täällä omakohtaisia kokemuksia, miten paljon nopeammin renkaat kuluvat sähköautossa?
Varmastikin mitattu niillä mitkä sinne tehtaalta laitetaan. Erittäin isolla todennäköisyydellä on xl kantavuus, kun ei normeissa tunnu riittävän kantavuus ihan perus bensaankaan nykyautoissa kun kaikki painavat niin perkeleesti.Tähän vielä että onko kuluneisuuden kasvu mitattu normi vai xl kantavuuden kumeilla? Omassa on ainakin xl kantavuuden kumit alla oletuksena.
Miten pärjäisi esim. Continentalin all season -renkailla? Onko kokemuksia. Pitäisi joka tapauksessa ostaa kitkarenkaat ja uudet kesärenkaat, niin miksei samalla tuollaisia, joita ei tarvitsisi vaihtaa? Onko kuinka paljon noissa kompromisseja jouduttu tekemään?
Ei pärjää mitenkään. Ne on yhtä kuin kesärenkaat. Mulla oli ensiasennusrenkaina Evoquessa tuollaiset Continentalin all-seasonit, ei niillä mitään tehnyt kun lunta tuli maahan (paitsi tietysti liukui 20km/h nopeuksissa kuin lumilaudalla).
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?
Eh, kyllä ne on ihan kurapaskaa sitten, kun kelit on huonoimmat mahdolliset eli esimerkiksi talvella maantie peilijäässä. Viime talvenakin oli monesti valtatiet etelä - Keski-suomi välillä sellaisessa kunnossa.Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?
Kyllä niillä All-Seasoneilla pärjää kun ei aja reikä päässä, ts. "minä luotan renkaisiini". Kuinka moni teistä on oikeesti ollu renkaiden takia vaikeuksissa kun nopeudet pitää sopivina ja tiedostaa?
Joku 2000 km takana kyseisillä renkailla ja ei ole ollut pahaa sanottavaa. Kuluneet Primacy 3:t vaihtui noihin ja pientä kulutuksen laskua ehkä havaittavissa ja ovat toki uutena selvästi hiljaisemmat. Siihen perustuen Michelinin lupaukset vierintävastuksesta voivat suunnilleen pitää paikkaansa.Onko kellään kokemusta noista michelinin e-primacyistä? Ei tunnu minkäänlaisia testejä olevan ilmoilla. Kovasti kehutaan etenkin vierintävastusta ja elinikää.
Rolling resistance tests performed on test benches by Applus Idiada, at Michelin’s request, on new tires in June
2020 and on tires milled to 2mm tread depth in August 2020, on size 205/55 R16 91V, comparing MICHEILIN
e.PRIMACY (new: 5.58 kg/t – worn: 5.13 kg/t) to MICHELIN PRIMACY 4 (new: 7.74 kg/t – worn: 6.25 kg/t);
BRIDGESTONE TURANZA T005 (new: 7.17 kg/t – worn: 5.81 kg/t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (new: 6.39
kg/t – worn: 5.49kg/t); CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (new: 8.93 kg/t – worn: 6.94 kg/t); DUNLOP
BLURESPONSE (new: 7.97 kg/t – worn: 5.54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (new: 7.01 kg/t – worn: 5.38
kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (new: 6.96 kg/t – worn: 6.30 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 (new: 8.79 kg/t
– worn: 6.97 kg/t). Results may vary depending on driving practices, vehicle and tire pressure.
(2) Carbon neutral at the time of purchase – Michelin has reduced the CO2 emissions from its production plants by 25% since 2010 and is aiming to reach carbon neutrality by 2050. A portion of the carbon credits that Michelin is earning by helping to finance projects designed to absorb or avoid carbon emissions will be used to offset the residual emissions from the production of MICHELIN e.PRIMACY tires (from raw materials extraction to customer delivery). This program is being carried out in partnership with the Livelihoods Carbon Funds, which finance projects to replant trees or install less energy-intensive cookstoves in a number of countries around the world.
Arponut jo pidemmän aikaa Goodyear Efficient grip 2:n, Landsail Qirin 990 ja E-Primacyn välillä. Pistin nyt kuitenkin nuo Michelinit tilaukseen paikallisesta liikkeestä kun tarjosivat samoihin hintoihin kuin netin halvimmat. Perjantaina pitäisi saada alle.. Nämä korvaavat vanhat Nokian Black 225/45R17 renkaat, joista en ole ikinä tykännyt.Joku 2000 km takana kyseisillä renkailla ja ei ole ollut pahaa sanottavaa. Kuluneet Primacy 3:t vaihtui noihin ja pientä kulutuksen laskua ehkä havaittavissa ja ovat toki uutena selvästi hiljaisemmat. Siihen perustuen Michelinin lupaukset vierintävastuksesta voivat suunnilleen pitää paikkaansa.
Nämä ollut nyt alla reilu 2kk ja 8mm pintaa jäljellä vetävällä akselilla. 10tkm ajettu eikä ainakaan vielä ole menneet huonoksi. Ei huminaa, kuminaa tai muutakaan vetelyä.Otimpa sitten noi Goodyear Effi Perf 2 225/45/17 420€ alle laitettuna jne.
Ei ilmeisesti ollut SCT:tia tälle koolle.
Hankookin prime kolmoset kesti alla kaksi kesää. Pintaa jäi 3-4mm, mutta vetelee niin pirusti joka suuntaan.
Märkäpito noissa triangle sportnexeissä järkyttävän huono. Liukkaimmat sadekelin renkaat millä on tullut ajettua, nykyisen auton alle oli liikkeessä laitettu kierros noita ja ihan oikeasti mielestäni vaaralliset tuon takia. Lähtee jo todella alhaisissa nopeuksissa esim. isoissa kiertoliittymissä puskemaan tai yliohjaamaan ja se pito lähtee yllättäen ja terävästi.Triangle Sportex 225-40-18 ostin tänään, 360e asennettuna. Hyvin asiallinen, mukava rengas. Hiljainen, ei niin terävä reagoimaan kuin aikaisempi rengas ja auto menee paljon suorempaan kuin aikaisemmin. Ihmeellisen paljon vaikuttaa jos on hiemankin rengas kulunut sivureunasta.
Ei ole tosin sporttinen rengas, vaan sellainen hyvä cruisailurengas, sopii hienosti avoautoiluun. Mukava ja hiljainen ajossa.
Nämä ollut nyt alla reilu 2kk ja 8mm pintaa jäljellä vetävällä akselilla. 10tkm ajettu eikä ainakaan vielä ole menneet huonoksi. Ei huminaa, kuminaa tai muutakaan vetelyä.
On kyllä hiljaiset ja vaikka tien pinta muuttuisi, niin ääni ei muutu yhtä radikaalisti. Mikä on hyvä juttu.
Kyllä mä niitä suosittelisin, mutta ei ehdi kaikkia renkaita testailla, niin ei voi tietää olisiko joku parempi.Uskaltaisitko suositella kyseistä rengasta Hyundain alle? Itsellä juurikin tuo koko ja ensi asennus Michelinit alkavat olla lopuillaan.
Hiljaista rengasta kaipaisin. Hyny ei ole se hiljaisin auto ja kun verrokkina on saman koon talvirenkaat kitkoina niin ero on melkoinen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.