Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika rohkea väitös, että Kona on ”pieni sähkökippo”, eikä ”oikea sähköauto”.
Ei se toki mikään x7 bemari ole, mutta ihan perusauton kokoinen, ei mikään seat mii.
Aika rohkea väitös, että Kona on ”pieni sähkökippo”.
Ei se toki mikään x7 bemari ole, mutta ihan perusauton kokoinen, ei mikään seat mii.
Jep. Menee meillä viiden hengen perheessä ihan ok, vaikka viime auto oli Skoda Superb. Se oli vaan niin romu että ei jaksa enää autoja joita pitää huoltaa. Tietty kunhan lapset tuosta vielä kasvaa niin alkaa takapenkkitila loppumaan.
No ei ole. Melkein puoli metriä lyhyempi kuin c-mersu ja kontti 330l vs. 455l.Seison korjattuna, läheshän tuo on c-merssun kokoinen joka ei kyllä sekään kovin iso auto ole.
No ei ole. Melkein puoli metriä lyhyempi kuin c-mersu ja kontti 330l vs. 455l.
Ei se nyt ihan mikään Mii ole, mutta aika pieni kuitenkin. Mielestäni olit siis alunperin oikeammassa
Kai tässä Kona electric oli kyseessä?
Tässä nyt ole mitään mutua, vähänkään asiaan perehtyneenä tietää tarkalleen mitkä vaihteistot ja moottorimallit ongelmista kärsivät. Ei sillä valmistus tai myyntimäärällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuotteessa on merkittäviä suunnitteluvirheitä, jotka aiheuttavat ennenaikaisen vikaantumisen.
Nopeasti ne siis katosi, kun ei tuota mainostakaan ollut eilen illallaKaikki edukkaat Leafit nyt menneet. Ilmeisesti...
Seurannut näitä yhtään, mutta oliko tämä Leaf -tarjous varteenotettava, jos siis tuo 15k riittää. Ja hyvinhän tuollainen riittää, jos kakkosautoksi meinaa...
Ne meni jo ne Leafit ja tarjous poistettu sivuilta kuten tuosta yltä voi lukea...
En mä sitä kysynyt vaan tuosta hintatasosta / tarjouksesta ylipäänsä. Osaa sitten jatkossa kyttäillä sen mukaan näitä...
Joo tämä on aika kulunut argumentti, mutta tätä kuulee erityisesti niiltä jotka ajaa sillä 90-luvun Corollalla.
- osamaksurahoitteinen ”liisari” 299,- / kk
- esim. tyypillinen rahoituskorko käytetylle autolle 4,5 %
Jos ostaa vähintään 26 000 € käytetyn auton niin arvonaleneminen + korkokulut tekevät kalliimmaksi itse omistetun auton. Lisäksi tulee riski korjauskuluista.
Jääkö jotain huomioimatta?

26k€ saat esim. vähän ajetun uudehkon Corollan tai Octavian. 299,- / kk saat uuden Corollan alle. Tietysti 26k€ saa kaikenlaista maan ja taivaan alta, mutta esim. joku mersu tuossa hintaluokassa on 6-7 vuotta vanha ja +100 000 km ajettu.Näin itsekin tuli järkeiltyä koska itse huoltaminen on ihan yhtä hankalaa kun ei ole paikkaa missä tehdä, ei edes taloyhtiön parkkia.
Se vaan että laittamalla 26ke saa kovin erilaisen käytetyn auton kuin 299e/kk -liisarilla.![]()
26k€ saat esim. vähän ajetun uudehkon Corollan tai Octavian. 299,- / kk saat uuden Corollan alle. Tietysti 26k€ saa kaikenlaista maan ja taivaan alta, mutta esim. joku mersu tuossa hintaluokassa on 6-7 vuotta vanha ja +100 000 km ajettu.
26k€ saat esim. vähän ajetun uudehkon Corollan tai Octavian. 299,- / kk saat uuden Corollan alle. Tietysti 26k€ saa kaikenlaista maan ja taivaan alta, mutta esim. joku mersu tuossa hintaluokassa on 6-7 vuotta vanha ja +100 000 km ajettu.
Voisitko todistaa väitteesi vaikka nettiauto-lähteillä. Omien "tutkimusteni" mukaan autossa kuin autossa putoaa esim. viiden vuoden aikana ja 15 000 km ajomäärällä per vuosi, arvo n. 50 %.Ja näissä letkautuksissa muistetaan aina sujuvasti ohittaa se että arvon alenema "paremman väen autoissa" on perinteisesti tietyssä kohtaa lähes pysähtynyt ja melko perusvarusteisissakin versioissa tarpeeksi vanhana muuttunut nousujohteiseksi. Kuitenkin tavan proletaariautoissa se arvo putoaa kyllä aivan nolliin kunnes vehje on paalikamaa.
Osansa tekee varmasti sekin että uutena kalliimmista autoista monesti pidetään myös käytettynä aika hyvin huolta kun niitä yleensä ostaa autoista vähän ehkä keskivertoa enemmän tajuavat.
Voisitko todistaa väitteesi vaikka nettiauto-lähteillä. Omien "tutkimusteni" mukaan autossa kuin autossa putoaa esim. viiden vuoden aikana ja 15 000 km ajomäärällä per vuosi, arvo n. 50 %.
Jos sulla siis on toisenlaista infoa niin olisi kiva nähdä. Tietysti euromääräinen pudotus tippuu mitä käytetympää kohti mennään mutta prosentit on aikalailla tuossa.
Kuten varmasti kaikki. 220tkm ajettu auto on kuitenkin merkistä riippumatta aivan täysi arvoitus, jos ei tiedä tarkalleen koko edellistä historiaa. 30tkm focuksella uskaltaisin ajaa täysin huoletta vielä triplasti lisää, sen sijaan noilla 220tkm vekottimella voi 5k remppa odotella jo aamulla. Toki jos on remppamiehiä itse, niin pennosia voi säästää merkittävästi ja valinta on näin helpompi perustella - ei ole kuitenkaan relevantti vertailu, suurin osa ei osaa korjata mitään.Jokuhan pitää tuollaista 220 000km ajettua vanhana romuna, mutta kyllä itse mielellään ajan/ajaisin mieluummin 220 000km rullatulla V90/E-Mersu/BMW-5 sarja -autolla, kuin jollakin 30 000 ajetulla Ford Focuksella.
Nyt tuli tietoa että auto on valmistunut ja se saadaan maaliskuun taitteessa ajoon. Sepäs aikastui nopeasti.Koeajettiin, rouva sai valita värin ja 17:45 löin nimen paperiin. Huhti-toukokuussa saapuu siis Leaf, joka jää maksamaan 12 kk ajalta:
Webbisivuilla tietoa ei näy, onko tämä 1% nyt todellinen vuosikorko? Mikä on maksimi laina-aika? Jos laina on mallia "1% + kulut" todellinen vuosikorko pitkällä laina-ajalla voi olla vaikka 3% mikä ei taas ole lainkaan kilpailukykyinen.Huihai tarjoaa 1% uuteen ioniq femmaan.
Voisitko todistaa väitteesi vaikka nettiauto-lähteillä. Omien "tutkimusteni" mukaan autossa kuin autossa putoaa esim. viiden vuoden aikana ja 15 000 km ajomäärällä per vuosi, arvo n. 50 %.
Jos sulla siis on toisenlaista infoa niin olisi kiva nähdä. Tietysti euromääräinen pudotus tippuu mitä käytetympää kohti mennään mutta prosentit on aikalailla tuossa.
Niin että 2000-2003 autoilla ei enää tipu arvo? No ei varmasti kun noiden kuuluisi olla paalattuna jo.No hae vaikka huviksesi mitä tahansa vaikka yli 2,2 litraisia 3-sarjan bensabemareita vuosilta 2000-2003?
Niin että 2000-2003 autoilla ei enää tipu arvo? No ei varmasti kun noiden kuuluisi olla paalattuna jo.
Niin että 2000-2003 autoilla ei enää tipu arvo? No ei varmasti kun noiden kuuluisi olla paalattuna jo.
En vaan tiedä miten on relevanttia kun vertaillaan autorahoituksia ja liisareita niin alkaa puhumaan mistään käyttöarvo-autoista. Käyttöarvo-autoja kun ei pysty liisarilla edes ottamaan.
Kovilta näyttää Konan ja Zoen tarjoukset, jännä nähdä mihin tämä homma menee lopultaAutoverkkokauppa nostanut esim. Kona Electricin uusivuodeksi kuukausimaksua. Ilmeisesti hankintatuen jääminen asiakkaalle on nyt leivottu hintoihin.
Autoverkkokaupan ehtoja tulkatessani päädyn siihen, että haluvat korkeamman kk - hinnan lisäksi tuon tuen itselleen? "Uusivuodeksi-sopimuksen kuukausihinta sisältää sähköauton hankintatuen 2000 €, jonka Autoverkkokauppa hakee asiakkaan valtuutuksella. Uusivuodeksi-tuotteiden osalta asiakkaalla ei ole mahdollisuutta hakea tukea itse."Autoverkkokauppa nostanut esim. Kona Electricin uusivuodeksi kuukausimaksua. Ilmeisesti hankintatuen jääminen asiakkaalle on nyt leivottu hintoihin.
Ajatuksena oli hommata uusi auto ja vanha antaa vaihdossa. Rahoitusyhtiö ei vaihdu, vaan pitäisi uusi soppari tehdä, mutta luottotietoja ei enää ole ja pohdin että miten mahtaa käydä?Siis mitä yrität nyt tehdä ? Auton rahoitusaika 60kk mennyt umpeen ja nyt pitäis maksaa se 50% jämäri jostai sinulle aivan liian kalliista autosta, joten otat siihen lisää lainaa 19,9% korolla ?
Ellei ole rahoitusyhtiönä SAV niin väitän ettei tule rahoitus onnistumaan.Ajatuksena oli hommata uusi auto ja vanha antaa vaihdossa. Rahoitusyhtiö ei vaihdu, vaan pitäisi uusi soppari tehdä, mutta luottotietoja ei enää ole ja pohdin että miten mahtaa käydä?
Voe juma, luottotiedot mennyt ja _uusi_ auto pitäisi saada. Mikä vanhassa on vikana?Ajatuksena oli hommata uusi auto ja vanha antaa vaihdossa. Rahoitusyhtiö ei vaihdu, vaan pitäisi uusi soppari tehdä, mutta luottotietoja ei enää ole ja pohdin että miten mahtaa käydä?
Tai sitten kärvistelet sillä vanhalla ja haaveilet uudesta, mitäpä sitä mukavuudesta ja unelmista kunhan rahaa olisi vain tilillä ja kaikkialla, mihinkään sitä ei tietenkään kannata käyttää.Voe juma, luottotiedot mennyt ja _uusi_ auto pitäisi saada. Mikä vanhassa on vikana?
Itsellä ollut aina luottotiedot kunnossa ja viimeiset 10 vuotta tulojakin ollut ihan kiitettävästi, mutta empä vain ole kokenut että olisi varaa tässä verottajan paratiisissa uutta auto ostaa.
Jostain luin että 10kpl erä noita oli. Töiden jälkeen tänään soittelin ja silloin niitä oli 3 jäljellä. Varasin huomiselle koeajon. Varttia myöhemmin myyjä soitti että yksi olisi enää jäljellä, että tod näk huomenna niitä ei olisi enää. No piti käydä sitten heti koittamassa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.