Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Mitä nyt tässä tutkaillut kakkosauton vaihtamista, niin kautta linjan on jokaisen automallin hinta noussut enemmän tai vähemmän. Ei siitä kauaa ole kun Golfin sai 20-25 tonnilla ja nyt on karsitulla manuaali-viistoperällä hintaa 30 tonnia, farkulla (automaatti) 35 tonnia. E-mersua sai vielä 2019 jollain 50-55 tonnilla ja nyt on alkaen hinta 68 tonnia.

Minkäs teet, kaikki kallistuu. Siksi joku siis ehkä maksaa litraisesta Focuksesta, ei helvetti, 36 000 euroa.

Odota Teslan seuraava alennuskampanjaa ja osta Tesla. Tulee varmaan halvemmaksi kuin litrainen Focus tai Golf.
 
Kia Niro sähkiksiä saa edullisella rahalla.


Äkkiä katselin niin tvk ~2% rajattuun erään autoja.
 
Eikö ne tyypillisesti pudottele hintoja kohti kvartaalin loppua, jos meinaa jäädä autoja käsiin? Ja nytkin tarjoavat rahoitusta MY:hyn 2,33% todellisella vuosikorolla.
Siitä luovuttiin alkuvuodesta/kesällä. Koska Elonin mukaan oli epäselvää hinnoittelua.

Nyt on korkkotarjouksia ja muuta toisinaan.
 
Kia Niro sähkiksiä saa edullisella rahalla.


Äkkiä katselin niin tvk ~2% rajattuun erään autoja.
Käsittääkseni kaikkiin Aasian autoihin on saanut melko edulliset korot. Heitä ei ilmeisesti juuri hetkauta nämä länttä kurittavat kriisit.
 
Kia EV6 AWD Edition mallin hinta on tippunut 8000 € keväästä ja on nyt alle 50k€. Se taitaa olla nyt edullisin sähkö SUV yli 500 km kantamalla ja nelivedolla. Aiemmin se oli premiumluokan ulkopuolella yksi kallliimmista.
 
Kia EV6 AWD Edition mallin hinta on tippunut 8000 € keväästä ja on nyt alle 50k€. Se taitaa olla nyt edullisin sähkö SUV yli 500 km kantamalla ja nelivedolla. Aiemmin se oli premiumluokan ulkopuolella yksi kallliimmista.
Missä noi hinnat? Uuden kia ev6 awd 58kWh hinnaston hinta näyttää 51k€, millä ei pääse 500km. Kesällä ehkä 350km. Mut mistä noi hinnat kun Kian sivut antaa eri hinnat.
 
Kia EV6 AWD Edition mallin hinta on tippunut 8000 € keväästä ja on nyt alle 50k€. Se taitaa olla nyt edullisin sähkö SUV yli 500 km kantamalla ja nelivedolla. Aiemmin se oli premiumluokan ulkopuolella yksi kallliimmista.
Mistä tätä saa alle 50k€? Kian sivuilla alk 56k€.
 

Tässä on kyllä alle 50000€. Taitaa olla tämä "ei tarjous auto"

Ja tässäkin vain takaveto.....mainoksessa lukee AWD. :x3:


Ahaa.....pitää valita malli EV6 Edition
 

Tässä on kyllä alle 50000€. Taitaa olla tämä "ei tarjous auto"

Ja tässäkin vain takaveto.....mainoksessa lukee AWD. :x3:
Kappas vaan, täytyypä huomenna soitella Hedinille.

Edit: jos siis saa 0,99% korolla, niin melko hyvä tarjous.

Solterran tarjous meni ohi, mutta ei se oikeen soveltunut meitille huonon rangen ja latausnopeuden takia.
 
Juu tuo on kyllä mielenkiintoinen jos uutta etsii.

Vakiona takuutkin kohdillaan koko autolle.

Tässä vielä kuva jossa oikea malli.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240821_201915_Chrome.jpg
    Screenshot_20240821_201915_Chrome.jpg
    142,5 KB · Luettu: 368
Kappas vaan, täytyypä huomenna soitella Hedinille.

Edit: jos siis saa 0,99% korolla, niin melko hyvä tarjous.

Solterran tarjous meni ohi, mutta ei se oikeen soveltunut meitille huonon rangen ja latausnopeuden takia.
Ei tullut minulle vastaan tuolla korolla. Ne korkotarjousautot oli listattu erikseen.
 
Solterran tarjous meni ohi, mutta ei se oikeen soveltunut meitille huonon rangen ja latausnopeuden takia.
Kyllä tänään kotiin kannetussa Vesan kylien kaupan mainoslehdessä Arton Auto mainostaa, tosin maininnalla viimeisiä erän autoja.
 
Ennen kun innostuu liikaa tuosta EV6 editionista niin kannattaa kysellä kaikki vaihtoehdot läpi. Itse kun EV6 ostin niin ei ollut vielä tuota mutta kohtuullisilla alennuksilla yrittävät nyt päästä vanhoista eroon ennen faceliftiä. Auton hintaan / hyvitykseen vaihturista vaikutti minkä koron halusi rahoitukseen ja oliko auto varastossa. Vähän ärsyttävä excel harjoitus, itse lopulta päädyin paremmin varusteltuun toiseksi matalimmalla korolla ja toiseksi parhaimmalla hyvityksellä.
 
Itse lyhentelen sähkö niron noin 4.2% tvk lainaa vielä muutaman vuoden ja jämäri on luokkaa hirveä. Mietin jos nostaisi tuon lyhennyksen noin 500e tasolle niin sitten ei tulisi jämäriä kun laina loppuu muutaman vuoden päästä. Toisaalta tekisi kovasti mieli vaihtaa ev6 ja tuo pieni korko ei ainakaan asiaa auta nyt tässä yhtään. Toki niron hinta on tippunut 15k tässä 18kk aikana, veikkaan että uusi ev6 tekee vähintään saman. Toki harvemmin autoja ostamalla rikastumaan pääsee. Jos tuollaisen koron saisi johonkin järkevää käytettyyn ev6 niin olisin jo kaupan ovella odottamassa.
 
Itse lyhentelen sähkö niron noin 4.2% tvk lainaa vielä muutaman vuoden ja jämäri on luokkaa hirveä. Mietin jos nostaisi tuon lyhennyksen noin 500e tasolle niin sitten ei tulisi jämäriä kun laina loppuu muutaman vuoden päästä. Toisaalta tekisi kovasti mieli vaihtaa ev6 ja tuo pieni korko ei ainakaan asiaa auta nyt tässä yhtään. Toki niron hinta on tippunut 15k tässä 18kk aikana, veikkaan että uusi ev6 tekee vähintään saman. Toki harvemmin autoja ostamalla rikastumaan pääsee. Jos tuollaisen koron saisi johonkin järkevää käytettyyn ev6 niin olisin jo kaupan ovella odottamassa.
Näissä kalliimman pään sähköautoissa varsinkin ei-saksalaisisa kannattaa odottaa 1000-2000€/kk arvon laskua parin ensimmäisen vuoden aikana.

edit. Kia ev6 arvon alenema 16kk ollut nyt vajaa 20k€.
 
Auton kun ostaa ja jos miettii arvonalenemaa kannattaa ajatella "mitä halvempi sen parempi"

20000€ autolla et voi enempää hävitä. :cool:

Nyt vaan taitaa olla autoliikkeilläkin se tilanne että kukaan ei varmaksi tiedä mihin ollaan menossa mutta kuitenkin pitäisi yrittää myydä näitä 50000€ autoja "jokaiselle"

Ja se "autokuume" siihen ei auta mikään muu kuin pitkä osamaksu...:btooth:
 
Onko perstuntumia että mikä on pienin marginaali mitä pankit vakuudellisissa lainoissa voisi antaa auton hankintaan parhaassa mahdollisessa tapakausessa "tavalliselle" ihmiselle? Pitänee sekin vielä selvitellä ainakin oman danske bankin kanssa kun tuo euribor nyt vähän laskee.
 
Ei valmistajan näkökulmasta. Siksi et saa tavishybridiä enää Toyotan RAV-4:sta vaan leikkasivat plugarin hinnan samalle tasolle ja myyvät pelkkää plugaria (tai etuvetoa) ettei malliston laskennalliset päästöt ole liian suuret.

Mutta ostajalle maailman voi jaotella karkeasti kahteen osaan; ennen 2020 ja jälkeen 2020. Korona, sota ym johdannaiset talouksien kipuiluissa joka puolella heitti inflaation ja kustannustason eri skaalalle, siihen jossa ei enää 20t€ autoja uutena myydä. Nyt se on 30t€.

Jep. Itse ostin 2021 vuonna uuden st line-fiestan, hinta tais olla 22500€. Paria vuotta myöhemmin ilmoitettiinkin, että koko fiestan myynti lopetetaan kannattamattomana. Fiesta oli monelle minä mukaanlukien, hinnan puoleen ainoa uusi auto mihin mahdollisuus.
 
Jep. Itse ostin 2021 vuonna uuden st line-fiestan, hinta tais olla 22500€. Paria vuotta myöhemmin ilmoitettiinkin, että koko fiestan myynti lopetetaan kannattamattomana. Fiesta oli monelle minä mukaanlukien, hinnan puoleen ainoa uusi auto mihin mahdollisuus.

Me ostettiin I20 Hyundai samana vuonna ja sitä näkyy vielä saavan mutta mallisto kapenee jatkuvasti. I30 mallista lähti jo kaikki isommat koneet.
 
Me ostettiin I20 Hyundai samana vuonna ja sitä näkyy vielä saavan mutta mallisto kapenee jatkuvasti. I30 mallista lähti jo kaikki isommat koneet.

Volkkarilla taitaa olla vielä Taigo, mikä on tollanen edullinen uusi auto. Mutta kauanko sitäkään mahtaa saada.
 
Näissä kalliimman pään sähköautoissa varsinkin ei-saksalaisisa kannattaa odottaa 1000-2000€/kk arvon laskua parin ensimmäisen vuoden aikana.

edit. Kia ev6 arvon alenema 16kk ollut nyt vajaa 20k€.
Kyllähän tuohon on vaikuttanut isosti tuo melkein joka merkille tullut hintapommi. Ei tuollaista voi minään uutena normaalina pitää.
 
Kyllähän tuohon on vaikuttanut isosti tuo melkein joka merkille tullut hintapommi. Ei tuollaista voi minään uutena normaalina pitää.
Se nähdään vuoden kahden sisään kun nyt hinnat tulleet alas ja mitkä ovat nyt myytyjen jälleenmyyntiarvo.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Kyllähän tuohon on vaikuttanut isosti tuo melkein joka merkille tullut hintapommi. Ei tuollaista voi minään uutena normaalina pitää.
Kia oli myös hynyn sisarmalliaan selvästi hintavampi. Molempia ihmetelleenä, niin ei ne erot sellaisia olleet, että suurta hintaeroa olisi voinut pitää perusteltuna.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Kia EV3 lähtee isommalla akulla 42k€ joten se on kuitenkin 7k€ halvempi kun tuo KIA EV6. Musta EV6 näyttää vähän vanhalta vs EV3 mutta ehkä siinä on jotain muuta parempaa.
 
Kia EV3 lähtee isommalla akulla 42k€ joten se on kuitenkin 7k€ halvempi kun tuo KIA EV6. Musta EV6 näyttää vähän vanhalta vs EV3 mutta ehkä siinä on jotain muuta parempaa.
Itsehän taas ajattelin juuri siten että kun EV3 ei ole mitenkään ihmeellinen auto (etuveto, tilat, suorituskyky,latauskyky) ja siitä pyydetään noinkin paljon rahaa niin 50k€:n neliveto EV6 on aika hyvä diili ja tuskin sen hinnassa on paljoa laskuvaraa.
 
Nyt on hämmentävä hinta. Tää on vielä kaikilla varusteilla pl. Mukavuusistuimet? Wtf halvempi kuin halvin karvalakki hinnastossa.

Onhan tuossa periaatteessa ihan kivasti varusteita, mutta kolikon kääntöpuoli on sitten, että lisää ei saa sitten edes rahalla. Esim. 360-kamera, HUD ja risteävän liikenteen varoitin.

Mutjoo, olisihan tuo hyvin houkutteleva hinta, mutta "normaalirahoituksella" ihan liian kallis silti.
 
Itsehän taas ajattelin juuri siten että kun EV3 ei ole mitenkään ihmeellinen auto (etuveto, tilat, suorituskyky,latauskyky) ja siitä pyydetään noinkin paljon rahaa niin 50k€:n neliveto EV6 on aika hyvä diili ja tuskin sen hinnassa on paljoa laskuvaraa.
EV3 on kyllä ihan hyvä tiloiltaan. Tuli käytyä katsomassa autoa kun se oli siellä Tall Ships Race tapahtumassa.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Alle viiden tonnin autoilla olen ajanut pelkällä liikennevakuutuksella. Viimeisin osakasko taisi olla reilun satasen ja nykyisen auton täyskasko liikennevakuutuksen kanssa täysillä bonuksilla on jotain päälle 400 euroa vuodessa. Kerran olen päässyt tuota kaskoa hyödyntämäänkin, joten jotain hyötyä siitäkin on ollut.

Kuten sanottua, keksin aika paljon parempiakin säästökohteita, mutta kukin toki arvottaa asiat itse.

Kattivarkaudet on ehkä hyvä syy pitää joku osakasko. Itsellä viety kahdesti ja nyt otin uuden tuulilasin kaskosta. Täyskasko liikennevakuutuksella 400 on aika hyvä diili...itellä se on joku 750 eikä ole edes mikään Bemari, vaan vanha Prius johon siirsin täyskaskon toisesta autosta hetkeksi.
 
Kattivarkaudet on ehkä hyvä syy pitää joku osakasko. Itsellä viety kahdesti ja nyt otin uuden tuulilasin kaskosta. Täyskasko liikennevakuutuksella 400 on aika hyvä diili...itellä se on joku 750 eikä ole edes mikään Bemari, vaan vanha Prius johon siirsin täyskaskon toisesta autosta hetkeksi.
No Prius on pahimmasta päästä noissa kattiasioissa. Eikös uudemmissa koneissa ole lähinnä pieni katti heti turbon perässä niin paha sitä on pölliä ja arvokin olematon noihin Prius katteihin verrattuna. Plugareihin ja täyssähköihin on täyskaskot aika tyyriitä kun menee pikku kolhuistakin lunariin.
 
EV3 on kyllä ihan hyvä tiloiltaan. Tuli käytyä katsomassa autoa kun se oli siellä Tall Ships Race tapahtumassa.
Itse ajattelin että tuo on lähinnä seuraava niro eli tuollainen b-segmentin kippo? Oma niro on kyllä naurettavan pieni sisätiloilta, Ev3-6-9 olisi ihan hyvä päivitys mutta varmaan jäänee odottamaan aikoja kun euribor alkaa kakkosella.
 
Itse ajattelin että tuo on lähinnä seuraava niro eli tuollainen b-segmentin kippo? Oma niro on kyllä naurettavan pieni sisätiloilta, Ev3-6-9 olisi ihan hyvä päivitys mutta varmaan jäänee odottamaan aikoja kun euribor alkaa kakkosella.
C-segmentin kippo taitaa Niro olla. Rio on B-segmentin kippo. Jos vertaa toiseen Kian C-segmentin kippoon eli CEEDiin niin Nirossa enemmän tilaa takapenkillä.
Ja ettei menisi OT:ksi niin entistä Ssangyongia eli nykyistä KGM Korandoa saa 0,99% korolla jämyiltä.
 
Hieman rupeaa kuumottelemaan tuollainen pari vuotta ajettu AWD EV6. n. 35 tonniin rupeaa saamaan kyseistä pirssiä vetokoukulla kohtapuoliin. Rahoitusta olen miettinyt mutta mikä olisi kyseisen auton arvo 7 vuoden kohdalla kun takuu loppuu (ajettuna tällöin n. 130-150 000)? Mutulla veikkaisin että ainakin 14 tonnia kun vertailee vanhoihin leaffeihin ja vähän uudempiin tesla model 3.
 
Hieman rupeaa kuumottelemaan tuollainen pari vuotta ajettu AWD EV6. n. 35 tonniin rupeaa saamaan kyseistä pirssiä vetokoukulla kohtapuoliin. Rahoitusta olen miettinyt mutta mikä olisi kyseisen auton arvo 7 vuoden kohdalla kun takuu loppuu (ajettuna tällöin n. 130-150 000)? Mutulla veikkaisin että ainakin 14 tonnia kun vertailee vanhoihin leaffeihin ja vähän uudempiin tesla model 3.

Takuu loppu ja akkutakuu finaalissa? 15k€ lienee suuruusluokkana oikea. Ennemmin vähemmän kuin enemmän, jos suomalaiset eivät äkkiä innostu korealaisista yhtä paljon kuin aikanaan Toyotasta ja nyttemmin Vaginasta. Noita on uutenakin myyty Suomessa niin vähän, että todennäköisesti käytettynä haluttavuus on heikompaa kuin just esim. Teslalla. Toisaalta jos bensiinin litrahinta on viiden vuoden päästä 2,50€/l, niin voi kai siitä joku maksaa vielä 17 kiloeuroakin.

TL;DR: Olet oikealla tiellä jäännösarvosi kanssa.
 
Takuu loppu ja akkutakuu finaalissa? 15k€ lienee suuruusluokkana oikea. Ennemmin vähemmän kuin enemmän, jos suomalaiset eivät äkkiä innostu korealaisista yhtä paljon kuin aikanaan Toyotasta ja nyttemmin Vaginasta. Noita on uutenakin myyty Suomessa niin vähän, että todennäköisesti käytettynä haluttavuus on heikompaa kuin just esim. Teslalla. Toisaalta jos bensiinin litrahinta on viiden vuoden päästä 2,50€/l, niin voi kai siitä joku maksaa vielä 17 kiloeuroakin.

TL;DR: Olet oikealla tiellä jäännösarvosi kanssa.
Mahdollisesti näin käy. 17ke tarkoittaisi ostohetkestä lähtien jaettuna tasaisesti kuukausille se tarkoittaisi lähes 550e/kk arvonalenemaa. Toki alussa se on kovempi, kuten taisin jossain kohtaa mainita vai oliko toisessa ketjussa et about tonni per kuukausi.

Edit.
Noissa EV6 saa kyllä paljon autoa silti vaikka arvonalenema on nopeaa. Mukavat sisustat, ei oo ämpärimuovia ympäriinsä, hyvin varusteluja jne.

Mietin itse et tekis mieli päivittää oma EV6 RWD käytettyyn GT malliin kun niitä saa jo 51ke vähän ajettuna. Niissä on jo aika huikea arvonalenema. :D
 
Mahdollisesti näin käy. 17ke tarkoittaisi ostohetkestä lähtien jaettuna tasaisesti kuukausille se tarkoittaisi lähes 550e/kk arvonalenemaa. Toki alussa se on kovempi, kuten taisin jossain kohtaa mainita vai oliko toisessa ketjussa et about tonni per kuukausi.

Uudet autot ovat kalliita ja ~60k€ autojen tuleekin menettää arvoaan vähintään tonni kuussa ensimmäinen vuosi-pari - eihän se ole premium eikä mikään, jos siihen on köyhälläkin varaa. :cool: Kansanpremium - kuulostaa väärältä, eikö totta?

Edit.
Noissa EV6 saa kyllä paljon autoa silti vaikka arvonalenema on nopeaa. Mukavat sisustat, ei oo ämpärimuovia ympäriinsä, hyvin varusteluja jne.

Anteeksi räntti, mutta kuinka neuroepätyypillinen pitää olla, että joka kerta autoon istuessaan näprää lävitse pinnat kovuuden mukaan? :notworthy: Vähän kuin se kuuluisa jalopuuratti Ladassa, ei mitään merkitystä.

Mietin itse et tekis mieli päivittää oma EV6 RWD käytettyyn GT malliin kun niitä saa jo 51ke vähän ajettuna. Niissä on jo aika huikea arvonalenema. :D

Odota vähän aikaa ja osta Facelift-malli. :thumbsup:
 
Anteeksi räntti, mutta kuinka neuroepätyypillinen pitää olla, että joka kerta autoon istuessaan näprää lävitse pinnat kovuuden mukaan? :notworthy: Vähän kuin se kuuluisa jalopuuratti Ladassa, ei mitään merkitystä.

Taitaa olla ehkä neurotyypillisintä ikinä saada mielihyvää oletetusta premiuumista ja mukavuudesta, kun on massia millä mällätä. On myös neurotyypillistä saada siitä tunteellisia reaktioita.
 
Itse ostin auton tässä muutama viikko sitten, niin tuli jonkin verran rahoituksia selvitettyä eri liikkeistä.

Veho MB EQS: 2.99%
Saka: 4.99%
Rinta-jouppi: 4.99%
Porsche center: 4.9%
Autotalo Leppiniemi: 4.49%
Parrotz: 5 - 7%
Amcap: 5.99%
Länsiauto MB EQS: 3.99%


Kiinnostuksen kohteena oli Mersun EQS, Porsche Taycan, BMW iX 50 ja Audi e-tron S joten sellaisista tuli tarjouksia kyseltyä.
 
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 676
Viestejä
5 047 903
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
Hippo_Plazamus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom