- Liittynyt
- 06.02.2017
- Viestejä
- 3 735
Ja kk-erähän tässä on sitten alussa korkeampi kuin lopussa. Eli ei pysy laina-sikaa samana. Ei se mikään kusetus ole, vain erilainen tapa lyhentää lainaa.Tarkoitit varmaan tasalyhennystä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja kk-erähän tässä on sitten alussa korkeampi kuin lopussa. Eli ei pysy laina-sikaa samana. Ei se mikään kusetus ole, vain erilainen tapa lyhentää lainaa.Tarkoitit varmaan tasalyhennystä.
Kusetusta ehkä se, että auton arvo laskee nopeammin kuin lainamäärä ja jos ei tiedosta ja varaudu tähän, niin on auton kanssa pahasti jumissa kun ei ole varaa vaihtaa.Ja kk-erähän tässä on sitten alussa korkeampi kuin lopussa. Eli ei pysy laina-sikaa samana. Ei se mikään kusetus ole, vain erilainen tapa lyhentää lainaa.
Tarkoitit varmaan tasalyhennystä.
Taitaa taas mennä puurot ja vellit sekaisin. Yleensä lainoittaja haluaa kyllä korkonsa heti eikä suostu jättämään 200€ korkoa viimeiseen erään, kun pääomaa on enää 400€ maksamatta. Käsittääkseni kyseisessä lainamuodossa kuukausierä pysyy samana, mutta lyhennyksen ja koron osuus vaihtelee jäljellä olevan lainapääoman mukaan. Koron mahd. muuttuessa laina-aika pitenee mutta kuukausierä pysyy edelleen samana.Tarkoitin kiinteää tasaerää, eli lainaa jossa joka ikisen kk-erän suuruus on sama. Sekä erien sisältö sama, esimerkiksi 600e kk-erässä maksat 400e lainanlyhennystä ja 200e korkoja, siis jokaikisessä erässä läpi lainan.
Juuri näin. Ja tässä toki kk-erä on korkeampi kuin samaan autoon perinteisissä jämärillisessä autolainassa. Johtuen jämärin puutteesta.Taitaa taas mennä puurot ja vellit sekaisin. Yleensä lainoittaja haluaa kyllä korkonsa heti eikä suostu jättämään 200€ korkoa viimeiseen erään, kun pääomaa on enää 400€ maksamatta. Käsittääkseni kyseisessä lainamuodossa kuukausierä pysyy samana, mutta lyhennyksen ja koron osuus vaihtelee jäljellä olevan lainapääoman mukaan. Koron mahd. muuttuessa laina-aika pitenee mutta kuukausierä pysyy edelleen samana.
![]()
Uusi Renault MEGANE E-TECH Electric | Käyttöauto
Uuden sukupolven sähköauto huippuvakiovarusteilla. Erä autoja saatavilla nopeaan toimitukseen!www.kayttoauto.fi
Nettiautossa näyttäisi olevan yksi vastaava tänä vuonna rekisteröity vähän ajettu auto 36 t€ eli ehkä alennus on lähempänä 5000€ kuin 10000€. Hyvä alennus kuitenkin....Tämähän on ihan kohtalainen tarjous. Autokin saanut kehuja, vaikka rellua vierastankin (varmaan syyttä) itse. Pitää harkita.
Tästä pitääkin pyytää tarjous. Onhan tuo 130hp aika mopo, kiihtyvyys 10,5s, mutta muuten ihan hyvät varusteet tuohon hintaan![]()
Uusi Renault MEGANE E-TECH Electric | Käyttöauto
Uuden sukupolven sähköauto huippuvakiovarusteilla. Erä autoja saatavilla nopeaan toimitukseen!www.kayttoauto.fi
"10.5s, eihän tolla voi mennä motorille ollenkaan". Tarkistaa samalla oman Diesel Hyundain kiihtyvyyden.....10.9s.Tästä pitääkin pyytää tarjous. Onhan tuo 130hp aika mopo, kiihtyvyys 10,5s, mutta muuten ihan hyvät varusteet tuohon hintaan![]()
.Megane. Väljästi taakse. Pitkä kuski.Onko tuosta Meganesta kokemuksia tilojen puolesta? Eli mahtuuko väljästi turvaistuin selkämenosuuntaan jos etupenkillä yli 180 cm henkilö? Houkuttelevan hintainen kyllä ja vielä 4 vuoden takuulla.
Mistä nään varustelistan nopeasti? Tai siis mitä tohon tarjousmalliin kuuluu? Ei sattumalta edessä isofixejä?Tästä pitääkin pyytää tarjous. Onhan tuo 130hp aika mopo, kiihtyvyys 10,5s, mutta muuten ihan hyvät varusteet tuohon hintaan![]()
Miten tavaratila, onko riittävästi litroja perhekäyttöön, mahtuuko lastenvaunut ilman pyörien irroittamista?Megane. Väljästi taakse. Pitkä kuski.
Valitse kaksi.
https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2022/06/hinnasto-megane-electric.pdfMistä nään varustelistan nopeasti? Tai siis mitä tohon tarjousmalliin kuuluu? Ei sattumalta edessä isofixejä?
Ehkä jotkut täysin kokoon taittuvat pienet rattaat. Näyttää sen verran pieneltä.
![]()
Uusi Renault MEGANE E-TECH Electric | Käyttöauto
Uuden sukupolven sähköauto huippuvakiovarusteilla. Erä autoja saatavilla nopeaan toimitukseen!www.kayttoauto.fi
Ilmeisesti Autobassadonen kautta oli liisari. He tuntuvat rahastavan noissa huolloissa ylimääräistä.kallis huolto (huolto maksoi 300e, valohoitoa ja raikkarin vaihto - raikkari maksoi silloin tyyliin 200e.
Ilmeisesti Autobassadonen kautta oli liisari. He tuntuvat rahastavan noissa huolloissa ylimääräistä.
Ilmeisesti Autobassadonen kautta oli liisari. He tuntuvat rahastavan noissa huolloissa ylimääräistä.
Miten tavaratila, onko riittävästi litroja perhekäyttöön, mahtuuko lastenvaunut ilman pyörien irroittamista?
![]()
Uusi Renault MEGANE E-TECH Electric | Käyttöauto
Uuden sukupolven sähköauto huippuvakiovarusteilla. Erä autoja saatavilla nopeaan toimitukseen!www.kayttoauto.fi
Erä Renault Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER autoja alk. 32 500 € (sis. toimituskulut 600 €). Etusi jopa 9 870 €. Hinta ennen alennusta 42 370 €. *Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 32 500 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 26 899 €, perustamiskulu 399 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 2,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 133,50 €, kk-erä yhteensä 298,50 €/kk (sis. käsittelymaksu 15 €/erä). Todellinen vuosikorko 4,19 %. Luottokustannukset 4 842,26 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 31 741,26 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 37 342,26 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 5. krs, 00020 Nordea. Tarjous voimassa 15.12.2024 tai niin kauan kun autoja riittää. Autoissa on Etoile musta -metalliväri ja avustinpaketti Evolution ER. Malliston CO2 0 g/km. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 34 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 9 568 € = kk-erä yhteensä 390,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,02 %. Korko sopimusajalta 1 328,74 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 37 271,74 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 271,74 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
Olen nykyään melko skeptinen sähköautojen alennuksiin, mitä jos uuden ovh hinta on muutenkin korjaantumassa alaspäin. Toki tämä on tuolla akulla verrokkeihinkin nähden halpa.Toki auton hinnanalennus auttaa, n. 20 prosenttia lähtee listahinnasta
Oliko minkälaisia kulutuslukemia kesällä ja talvella? Kohtuullista kulutusta ainakin joissakin arvosteluissa kehuttu.Nyt on oikea hinta ko. autolle! Mulla oli tämä uusivuodeksi -diilinä 2022-2023. Silloin tuon ER-mallin hankintahinta oli yli 50ke. Koin sen kovin ylihintaisena ja muistan miettineeni että oikea hintalappu sille olisi 30ke uutena.
Kokemuksia autosta:
+ 22kW sisäinen AC-laturi, tämä oli suurin plussa!
+ hyvä Googlen softa, mutta päivityksiä tuli todella harvoin (vuoden aikana muistaakseni 3 kpl)
+ näppärän kokoinen
+ ulkonäkö (makuasia toki)
- todella hidas lataamaan talvella, akun esilämmitys on navigoinnissa mutta tuntui ettei se oikein koskaan toiminut. Latausnopeudet oli talvella max 50kWh luokkaa, kesällä pääsi 100kWh vauhteihin, mutta ei silloinkaan luvattuun maksimiin.
- random bugit, lähinnä rangeen ei voinut yhtään luottaa. Vakkari toimi epäjohdonmukaisesti jne.
- kallis huolto (huolto maksoi 300e, valohoitoa ja raikkarin vaihto - raikkari maksoi silloin tyyliin 200e. On kuulemma tullut alas noista hinnoista)
- laiska, voimalinjan viiveettömyys tekee toki sen ettei ole niin laiska kuin hp-luvun perusteella voisi päätellä.
- penkit, näennäisesti hyvät mutta ei kyllä mun selälle sopinut pidemmälle (lue: yli 200km siirtymä) matkoille. Lapissakin tällä autolla tuli kuitenkin onnistuneesti käytyä...
Ostaisinko itselle? 30ke hintaan kyllä hyvä vaihtoehto, ottaisin tämän ennemmin kuin esimerkiksi ID3:n. 50ke hintaan en missään nimessä.

Oliko minkälaisia kulutuslukemia kesällä ja talvella? Kohtuullista kulutusta ainakin joissakin arvosteluissa kehuttu.
Raikkarit kannattaa yleensä vaihtaa itse, jos vaan pystyy, eikä tarvitse puolta autoa purkaa. Vai oliko kiellettyä?![]()

Riippuu ihan lainan määrästä. Jos se on 10k pintaan nii tuo on halpa, 20k taas ei jne.Kyselin uudehkoa, takuunalaista Ford Kugasta vaihtotarjousta (plugari :/) ja tvk olisi 5% tuntumassa. Ei liene pahimmasta päästä, mutta onko silti liikaa? Kalleimmat kilometrit lienee jo sulaneet arvonaleneman suhteen. Muutaman vuoden vanha. Muuten tarjous oli hyvä, eikä jämäriäkään ollut.
Sähkökulkineet menee melko tyyriiksi, polestar voisi kiinnostaa - mutta menee toisen ketjun aiheiksi.
Ei ittelläkään tullut parempaa eteen kuin 5,5% tvk 18k€:lle. Tuo oli 2,99% kampanjalla. Toisen firman 1,99% kamppiksella oli enemmän eli ne muut kulut vaikuttaa taustalla myös paljon.Ei 5% TVK halpa ole mut ihan kohtuullinen. Itselle tarjottiin TVK 9% äskettäin.. ei tullut kauppoja.
Mielestäni aika karmeita tuommoiset 15e/kk "käsittelykulut". Hipoo tonnia viiden vuoden ajalle. Melkoista käsittelyä.volvoillekin 1.99% + kulut
ostin viimeisen uuden autoni 2011, Chevrolet Cruzen todellisella 0% korolla ja silti hinnasta sai vähän tingattua. Isolla dieselkoneella hyvin varusteltu mukava auto maksoi muistaakseni 22k€. 100tkm ja 4 vuotta myöhemmin myin auton vähän haikein mielin 11k€:lla. Tuntui niin kalliilta harrastukselta, että lopetin uudet autot ja ajellut kaikenlaisilla ropposilla sen jälkeen. Nyky hintoja ja korkoja kun katsoo, niin tuntuu lähinnä naurettavilta nuo reilun 10 vuoden takaiset autoilun kulut.. Mitä nyt saa 22k€:lla, ei edes pikkuautoa..No onko sillä nyt oikeesti noin paljon väliä? Normaalit kulut on ollut vuosikymmenen ajan jotain 10-15 €/kk. Jos se olisi jossain 20 € ylöspäin niin voisin pitää jotenkin kalliina.
Olen ostanut viimeisen 10 vuoden aikana 6 uutta autoa ja korkotasot on olleet 0,9-1,9 %. Vuoteen 2018 asti näemmä sai 9,90 €/kk ja sen jälkeen tasaisesti 12 €/kk. Että en nyt pitäisi 15 €/kk kulua mitenkään erikoisen karmeana.
Parasta on vain katsoa luottokustannusten kokonaismäärää ja miettiä onko valmis maksamaan vaikka 40 tonnin autosta 5 tonnia korkoja ja kuluja.
olen pannut merkille näissä "nykypäivän" todellisissa nollakorkotarjouksissa sen, että auton hinta on usein hinnoiteltu kalliiksi ja/tai tarjous koskee jotain hyvin rajattua erää vähemmän myyvää mallia. Eipä ole kauan, kun oli joku Focus 1l ecoboom moottorilla 35k€, helppo kai tuohon on leipoa halpa rahoitus kun ostaja maksaa koron auton hinnassa.2021 sai Kialta omaan uuteen autoon 0% koron 8e/kk käsittelykululla. Toki se oli tarjous (mutta onhan näitä oikeasti nollakuluisiakin) mutta 15e on kuitenkin melkein tuplat tuohon.
Ei sen siis sinänsä väliä kun sen ottaa huomioon, mutta ei se vaikka viiden vuoden lainalla nyt mikään merkityksetön enää ole. Varsinkin tietty vielä korostaa jos ostettavan auton lainamäärä kokonaisuudessaan on maltillisempi eli maksaa suhteessa enemmän käsittelykuluista.
Isolla lainasummalla sen merkityskin on suhteessa pienempi.
olen pannut merkille näissä "nykypäivän" todellisissa nollakorkotarjouksissa sen, että auton hinta on usein hinnoiteltu kalliiksi ja/tai tarjous koskee jotain hyvin rajattua erää vähemmän myyvää mallia. Eipä ole kauan, kun oli joku Focus 1l ecoboom moottorilla 35k€, helppo kai tuohon on leipoa halpa rahoitus kun ostaja maksaa koron auton hinnassa.
Rohkenisin kyllä väittää, että Model Yn hinta ei ole noussut vuoden takaiseen verrattunaTähän se tyssäsi itselläkin Tesla model Y:n hankinta. "Nollakorkoa" tyrkytetään, mutta kun listahintaan on pumpattu viitisen tonnia lisää, niin todellinen alennus vuoden takaiseen onkin joitakin satasia, mikä ei kyllä ole lähellekään tarpeeksi että viitsisi faceliftin alta väistyvää mallia alkaa ostamaan.
Rohkenisin kyllä väittää, että Model Yn hinta ei ole noussut vuoden takaiseen verrattuna
On se noussut, muttei 5 tonnia. Tosin muistikuva on 0% kampanjasta sillonkin, kun varastoja piti saada tyhjäksi. Faceliftiä ei sitten tullutkaan 2024.Rohkenisin kyllä väittää, että Model Yn hinta ei ole noussut vuoden takaiseen verrattuna
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.