Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Kilometrikorvaus lienee kuitenkin 59c/km ja tämä verottomana. Eli jäis tosta 800€/kk leasingistä melkeen 200€/kk käteen. Tietysti halvemmalla kuukausikululla enemmän...
Mutta tuo kilometrimäärä kuluisi kokonaan työajoihin, joten leasinsopparin hinta pomppaisi reilusti, kun soppariin lisätään myös ne omien ajojen kilometrit.
 
Mutta tuo kilometrimäärä kuluisi kokonaan työajoihin, joten leasinsopparin hinta pomppaisi reilusti, kun soppariin lisätään myös ne omien ajojen kilometrit.
Onhan tossa tietysti sekin mahdollisuus, että ajoja olisi töiden puolesta vain ensi vuodelle. Jos 2027 olisi työajoja vähän tai ei yhtään niin voisi kahden vuoden aikana ajella rauhassa myös omat ajot.

No jokaiselle oma ratkaisunsa ja osalle esim. kahden vuoden leasing voi olla toimiva ratkaisu.
 
Kilometrikorvaus lienee kuitenkin 59c/km ja tämä verottomana. Eli jäis tosta 800€/kk leasingistä melkeen 200€/kk käteen. Tietysti halvemmalla kuukausikululla enemmän...

Kai tollanen möhkö vähän sähköä ottaa käytetään 20 kwh/100km ja noilla ajoilla sitä ladataan myös silloin, kun sähkön spot-hinta on muutakin, kun lähes ilmaista otetaan veroineen ja siirtoineen 15c / kwh

Km-korvaukset 20000 x 0,59= 11 800
Kk-maksut 800 x 12 = 9 600
Sähkö 0,2 x 20000 x 0,15 = 600
Vakuutus 1000 €/v
Verot 130 €/v

Rahaa siis tulee maksimissaan 11800 € ja sitä menee 11330 € eli vuodessa teet melkein 500 € voittoa millä pitäisi esim pesut maksaa. Samalla kannat riskin jos työt loppuu auto ei, eikö auton maksut lopu.

Työajoon ihan heti ei riitä ymmärrys miten yksityisleasing nyky hinnoilla olisi mitenkään kannattavaa. Yrittänyt olen koska vähintään saman verran ellei enemmänkin tulee ajettua.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Onhan tossa tietysti sekin mahdollisuus, että ajoja olisi töiden puolesta vain ensi vuodelle. Jos 2027 olisi työajoja vähän tai ei yhtään niin voisi kahden vuoden aikana ajella rauhassa myös omat ajot.

No mutta silloinhan siltä toiselta vuodelta ei tule niitä kilometrikorvauksia, joilla koko lysti oli tarkoitus maksaa :)
 
No mutta silloinhan siltä toiselta vuodelta ei tule niitä kilometrikorvauksia, joilla koko lysti oli tarkoitus maksaa :)
Ai perhana niinhän se on. Toisaalta jos ottaa esimerkiksi, vaikka täälläkin keskustelussa olleen Polestar 3:n. Uusi maksaa 100k€, vuoden käytettyjä useita 70k€ nettiautossa, eli jos vaihtoon laittaessa vuoden vanhana liikkeeseen saisi 65k€, niin saa olla iloinen. Tossa kohdassa leasingissä taas on järkeä.
 
Ai perhana niinhän se on. Toisaalta jos ottaa esimerkiksi, vaikka täälläkin keskustelussa olleen Polestar 3:n. Uusi maksaa 100k€, vuoden käytettyjä useita 70k€ nettiautossa, eli jos vaihtoon laittaessa vuoden vanhana liikkeeseen saisi 65k€, niin saa olla iloinen. Tossa kohdassa leasingissä taas on järkeä.

Tämä varmaan hyvin havannollistaa miksei noin pienillä työajoilla kannattavasti ajella millään satkun autoilla. Ehkä noin 50 k€ luokka on mitä oikeasti saa järkevästi kuoletettua.

Eri jos tööttää sen 50 tkm korvauksellista mistä tulee noin 30 k€ vuosi, omat ajot päälle niin kertyy äkkiä 70 tkm vuodessa. 3v vanhasta 200 tkm ajetusta satku autosta saa noin 30 k€ jolloin jää se 20 k€ käyttökuluihin kolmelle vuodelle.
 
Kaippa sillekin kannattaa joku arvo laskea, että ne 20tkm työajot saa ajaa uudella autolla, jossa on about kaikki mahdolliset varusteet ja erinomainen ajomukavuus ilmajousien ansiosta. Ottaa sitten isommat leasing kilsat, jos omia ajoja tulee enemmän. Parempi tilanne kai se on, että sen leasing maksun kuittaa kilometrikorvauksilla kuin kokonaan itse. Toki jos vain raha mielessä niin joku pommi alle, mutta ei taas ihan vertailukelpoinen skenaario.
 
Kai tollanen möhkö vähän sähköä ottaa käytetään 20 kwh/100km ja noilla ajoilla sitä ladataan myös silloin, kun sähkön spot-hinta on muutakin, kun lähes ilmaista otetaan veroineen ja siirtoineen 15c / kwh
Tota noin, jos ajetaan se 20tkm 200 vuorokauden aikana vuodessa, tulee ajoa ja lataustarvetta vain 100 km verran per päivä. Sen lataa jopa yksivaiheisella 16A laturilla 6 tunnissa. Viimeisen vuoden ajalta klo 00-06 pörssin keskihinta on ollut reilut 2 snt. Tämän siis saavuttaa pelkällä ajastimella ilman mitään älyä. Kolmivaihelaturi ja älyä niin energian hinta painuu vielä lähemmäksi nollaa.
 
Toki jos vain raha mielessä niin joku pommi alle, mutta ei taas ihan vertailukelpoinen skenaario.
Juurikin näin. Hyvin väärä keskustelu spekuloida asiaa, mutta itselle auto on samalla työtila. Kuinka moni saa korvauksen hotelliasumisesta ja nukkuu työmatkalla teltassa? Ei mun tarvitse tehdä mitään "tiliä" kilometrikorvauksilla, saanhan jo palkan siellä autossa istumisesta. Tallista löytyy myös 7 muuta ajoneuvoa, mm. C63 mercedes, joten niillä voin ajella sitten omat ajot.
Mutta tarjouksia odotellessa...
 
Jos mulla olisi työajoa 20tkm / vuosi niin keräisin ne kyllä jollain halvalla ja mukavammalla diesel-lehmällä. Joku S80 d5 aktiivivakkarilla tmv. ja kerätä kilsakorvaukset taskuun.

Ellei nyt ole siis joku 150-200k palkka vuodessa, sitten nyt voi jonkun 800e/kk maksellakin autoilusta. Toki silloinkin keksisin kyllä varmaan jotain mukavampaa kuin Polestarin. Äläkä ymmärrä väärin, se on ihan fiksu auto, mutta paljon mukavampiakin matka-autoja kyllä löytyy ja paljon halvemmallakin :D
puolentoista vuoden päästä kun tulee autonvaihto taas aiheelliseksi, niin asiantuntijuutta otan mielelläni vastaan jo nyt potentiaalisista korvaajista :)
 
Juurikin näin. Hyvin väärä keskustelu spekuloida asiaa, mutta itselle auto on samalla työtila. Kuinka moni saa korvauksen hotelliasumisesta ja nukkuu työmatkalla teltassa? Ei mun tarvitse tehdä mitään "tiliä" kilometrikorvauksilla, saanhan jo palkan siellä autossa istumisesta. Tallista löytyy myös 7 muuta ajoneuvoa, mm. C63 mercedes, joten niillä voin ajella sitten omat ajot.
Mutta tarjouksia odotellessa...
Mä olen samaa mieltä, eihän sillä ole sinänsä väliä, että onko ajo omaa vai työantajan, yhtä paljon siitä joko nauttii tai kärsii. Periaatteessa miksi omiinkaan ajoihin ottaisi parempaa kärryä, ihan yhtä lailla siinä säästää, jos ajelee tonnin pommeilla. Mutta tosta hotelliasumisesta pitää sanoa, että muut kulukorvaukset maksetaan pääsääntöisesti toteutuneiden kulujen mukaan, eli muilla kuin kilsakorvauksilla ei ole oikein mahdollista "tienata".
 
puolentoista vuoden päästä kun tulee autonvaihto taas aiheelliseksi, niin asiantuntijuutta otan mielelläni vastaan jo nyt potentiaalisista korvaajista :)
Ja siis viesti oli siis aidon oikeasti pyytävä, eli ammennatko tietosi laarista, niin laitan korvan taakse kun alkaa taas autonvaihtorumba
 
Ja siis viesti oli siis aidon oikeasti pyytävä, eli ammennatko tietosi laarista, niin laitan korvan taakse kun alkaa taas autonvaihtorumba
Eikai tuohon nyt kukaan pysty suoraan vastaamaan. Vähän sama kun kysyisit, mitä tänään söisin? 🙂
Itsellä ollut toistakymmentä "kallista" autoa, parhain matka-ajoon ollut diesel g05 x5, hybridi oli paljon huonompi. Lähtökohtaisesti mitä korkeampi ja pidemmällä akselivälillä, sitä parempi, jos ei hinta tai tilat vaikuta valintaan.

Ja tosiaan, pole3 kaipailin ihan vaan siksi, että tiesin siitä olleen hyviä tarjouksia, ja pole4 oli ainakin hintaisekseen tarkka ja hiljainen. Toki mieluusti otan gls, eqs tai ix:n jos valita saan, mutta niitä todella harvoin on yksityisliisarina tarjolla, etenkään järkevästi.

Itsellä kun auto tulee matka-ajoon ja työntekoon, hiljaisuus, avustimet ja helppokäyttöisyys on avainasemassa. Näistä syistä esim halpisautot ja nykytuotannon teslat on auttamattomasti ulkona.
 
Eikai tuohon nyt kukaan pysty suoraan vastaamaan. Vähän sama kun kysyisit, mitä tänään söisin? 🙂
Tarkoitan jos joku sanoisi, että tiedän reseptin maailmaan parhaaseen ruokaan, niin kysyisin reseptiä :)

Mutta joo, IX on hyvä joskaan en sanoisi että kovin paljoa edullisempi. Ja joo, paluuta polttomoottoreihin ei enää ole.
Kuitenkin tulee hommattua joku käytetty Zeekr 7X tai Nio EL8 :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
291 114
Viestejä
4 978 886
Jäsenet
79 955
Uusin jäsen
Jeal

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom