Kommentoin nyt minäkin, kun kerran minun postauksesta keskustellaan. 99% referoin aina kaiken mitä postaan ja se on luonnollisesti suotavaa muillekin, mutta maalaisjärjen käytön pitäisi olla kuitenkin sallittua. Tuossa tapauksessa en kokenut tuon yhden humoristiseksi tarkoitetun "johdantolauseen" lisäksi luotavan erillisen referoinnin muuttavan mitään, kun olennainen selvisi kuitenkin siitä foorumisoftan automaattisesti muodostamasta tiivistelmästä (kuva alla).
Tämä hoffmannin valitus olisi jäänyt kokonaan väliin, jos olisin kirjoittanut saatteeksi tuon saman tekstin, mutta ei kai referoinnin tarkoitus kuitenkaan ole se itse referointi, vaan että asia selviää lukijalle? Tuossa hoffmannin paria viestiä aiemmin linkittämässä esimerkissä taas oli upotettuna pelkkä video, eikä videon aloituskuvasta ja puolikkaasta otsikosta selviä asiasisältö, eikä se itse videokaan välttämättä toimi kaikilla, joten sellaiset on aina syytä referoida.
Tämä hoffmannin valitus olisi jäänyt kokonaan väliin, jos olisin kirjoittanut saatteeksi tuon saman tekstin, mutta ei kai referoinnin tarkoitus kuitenkaan ole se itse referointi, vaan että asia selviää lukijalle? Tuossa hoffmannin paria viestiä aiemmin linkittämässä esimerkissä taas oli upotettuna pelkkä video, eikä videon aloituskuvasta ja puolikkaasta otsikosta selviä asiasisältö, eikä se itse videokaan välttämättä toimi kaikilla, joten sellaiset on aina syytä referoida.
Viimeksi muokattu: