Drinkkeri
Team R&T
81 sivua ei ole kovin paljon?En kiinnittänyt viestin päivämäärään huomiota. Kovin montaa viestiä ei kuitenkaan ketjuun ollut tullut sen jälkeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
81 sivua ei ole kovin paljon?En kiinnittänyt viestin päivämäärään huomiota. Kovin montaa viestiä ei kuitenkaan ketjuun ollut tullut sen jälkeen.
Tähän on ihan looginen selitys. Jos sä olet jollain sivulla ja joku kirjoittaa viestin, niin alas tulee painike näytä lisää viestejä. Ja jos painat siitä, niin ne tulee näkyviin sille sun nykyiselle sivulle, vaikka ne joskus kuuluisi seuraavalle sivulle.Tämä foorumi on kyllä semmoinen buginen paska, että välillä näkyy viestit ihan eri sivuilla kuin pitäisi. En tiedä, onko nyt taas kyse siitä.
Niin venäjä ketjuun on tullut 81 sivua viestejä tuon tapahtuman jälkeen.81 sivua ei ole kovin paljon?
Miksi @porakone700 on bannattu? En nopeasti katsottuna nähnyt viimeisissä viesteissä mitään moderaattorin merkintöjä.
Tuosta tulikin mieleen että tykkäyksillä voisi lieventää bannien pituutta. Eli jos on pidetty kirjoittaja niin bannien pituus voisi puoliintua.
Taikka tykkäyksen antajille osa rangaistuksesta?Tuosta tulikin mieleen että tykkäyksillä voisi lieventää bannien pituutta. Eli jos on pidetty kirjoittaja niin bannien pituus voisi puoliintua.
Näin sivustaseuraajana ihmettelen, miksi asia meni noin ihon alle? Miksi et vain lainannut ja vastannut siihen argumenttiin, joka tuli sen "olkiukon" jälkeen ja kumonnut sitä? Oliko se liian kivulias ja halusit kammeta keskustelun väkisin sivuraiteille?Kirjoitin tästä jo tuonne argumentaatiovirheet ketjuun Keskustelun tahallinen häiriköinti ja argumentointivirheet
Mutta ajattelin, että varmaan relevanttia käsitellä täälläkin ainakin yleisellä tasolla.
Täällä foorumilla törmää yhä uudelleen ja uudelleen sellaiseen keskustelutyyliin, että tehdään väitteitä kanssakeskustelijoista epämääräisellä ja yleisellä tasolla, tyyliin ”Täällä on keskustelijoita, jotka ovat mieltä sitä ja tätä”, tai ”Foorumin persut/vassarit/ketkäikinä ovat sitä mieltä ja tätä mieltä”, yleensä tietenkin negatiivisessa mielessä. Mutta noiden väitteiden tekijät eivät sitten mitenkään yksilöi niitä, ketkä muka ovat tuota mieltä asiasta, ja jos kysyy, että kenestä puhuvat ja missä kyseiset henkilöt ovat ilmaisseet tuollaisia mielipiteitä, niin lopptuloksena on vastauksia tyyliin ”No kyllä ne täältä näkee” tai ”Etsi itse” jne.
Eli käytännössä maalataan karikatyyrejä niistä keskustelijoista, jotka ovat asioista eri mieltä, ja sitten hyökätään noita karikatyyrejä vastaan sen sijaan, että kohdistettaisiin se keskustelu toisten oikeisiin sanomisiin.
Itse näen tuon vain (suht huonosti) naamioituna olkiukkoiluna, mutta vissiin kerta ne väitteet eivät kohdistu keneenkään yksittäiseen henkilöön, niin väitteiden tekijät olettavat, että tuo ei mene kielletyn olkiukkoilun puolelle.
Joten olisi kiva tietää modejen kanta asiaan. Oletan, että tuo on kiellettyä, kerta se on yhdistelmä olkiukkoilua ja perustelemattomia väitteitä, mutta jos tuosta olisi joku selvä kanta, niin voisi tulevaisuudessa vain suoraan viitata siihen (ja sitten rapsata jos tilanne ei parannu).
Näin sivustaseuraajana ihmettelen, miksi asia meni noin ihon alle? Miksi et vain lainannut ja vastannut siihen argumenttiin, joka tuli sen "olkiukon" jälkeen ja kumonnut sitä? Oliko se liian kivulias ja halusit kammeta keskustelun väkisin sivuraiteille?
Koska siinä viestissä ei ollut mitään muuta kumottavaa, kuin se väite, että jotku keskustelijat olisivat muka sitä mieltä, mitä viestinkirjoittaja väitti heidän olevan.
Joten käsittämätöntä, että joku pitää sitä ok:na, että pieni osa maapallon väestöstä ahneudessaan paskoo elinolosuhteet miljardeille muille koska oma perse ei ole tulessa.
Käsittämätöntä ja myös helvetin typerää, koska ne muut miljardit eivät tule kovin hyvällä katsomaan tuollaista toimintaa ja tunnetusti ahneilla tuppaa olemaan paskaiset loput.
Itse ymmärsin niin, että mielestäsi tämä länsimainen "ahneus" "paskoo" elinolosuhteet kaikilta muilta ja vasta-argumentti oli, että itseasiassa tämä meidän talouskasvu on nimenomaan mahdollistanut väestönkasvun muillekin. Tämä oli ilmeisesti liian kivuliasta, kun vastausta ei tullut ja päätit tarttua siihen miten sanotaan, eikä mitä sanotaan?Sanomaa jaetaan tiukan tieteen nimissä, mutta samalla unohdetaan, että nykyisenkaltainen väestöräjähdys ei olisi mahdollista luonnontilaisella maapallolla. Täällä on hyvin erilaisia alueita ja hyvin moni, ellei kaikki alueet joissa väestökasvu on voimakasta, eivät mahdollistaisi luonnontilassa tällaista kasvua. Kaikilla maa-alueilla ei ole ollut, eikä tule olemaan riittävästi luonnonvaroja nykyisille ihmismäärille. Tätä ei kuitenkaan pidetä ongelmana ja resurssit pitäisi jakaa tasan, eli luonnontilainen maapallokaan ei ole hyvä. Perustele sitten näille yhtään mitään.
Itse ymmärsin niin, että mielestäsi tämä länsimainen "ahneus" "paskoo" elinolosuhteet kaikilta muilta ja vasta-argumentti oli, että itseasiassa tämä meidän talouskasvu on nimenomaan mahdollistanut väestönkasvun muillekin. Tämä oli ilmeisesti liian kivuliasta, kun vastausta ei tullut ja päätit tarttua siihen miten sanotaan, eikä mitä sanotaan?
Avaa toki.No sitten ymmärsit väärin.
Avaa toki.
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
Olen eri mieltä.Se että yksityisellä foorumilla pitää noudattaa ko. foorumin sääntöjä, ei ole yhtään millään muotoa sananvapauden rajoittamista.
Viestini oli ihan yleinen toteamus. Miksi haluat keskustella minusta?Mitä sinun tunnelatauksilla on merkitystä mitä tulee foorumin sääntöjen noudattamiseen?
Eli sananvapaus sun mielestä pitää sisällään oikeuden trollata ja jättää kaikki säännöt huomiotta keskustelu foorumilla? Tuskasta tulee olemaan jos näin olisiOlen eri mieltä.
Olen eri mieltä.
Asioista voi olla montaa mieltä. Foorumit tietysti päättävät kukin mikä on soveliasta keskustelua ja mikä ei, mutta foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.Eli sananvapaus sun mielestä pitää sisällään oikeuden trollata ja jättää kaikki säännöt huomiotta keskustelu foorumilla? Tuskasta tulee olemaan jos näin olisi
Tällaistahan en ole väittänytkään.Sananvapaus ei anna koskaan sinulle oikeutta pakottaa muita julkaisemaan sinun mielipiteitäsi.
Sananvappaus on niin arvokas asia että en tekisi siitä pelkkää mielipideasiaa. Mielipide sanalle on muodostunut vähän sellainen huono kaiku. Ehkä osittain sen takia itse sanakin latistunut, kuun siihen vedotaa väärissä tilanteissa.Asioista voi olla montaa mieltä.
Ei kukaan ole ole sellaista väittänytkään....foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.
Veikkaan, että saavat yksityisviestein kans oman sietokykyä koettelevan annoksensa joiltain tyytymättömiltä "asiakkailtansa".. Itse kyl ymmärrän omat virheeni ja jos tulee varoitusta, nii oon kokenut sen ansaituksi. Toki jotkut on (huomautukset) vähä semmoisia, että "mutta entäs tuo" (ku ei ole itse väitellessä ruvennut raportoimaan väittelykumppania) ja yks mielestäni epäreilu, josta jossain julkisesti mainitsinkin. En kuite koskaan ole ruvennut mussuttaan vastaan itse varoituksesta, vaan korkeintaan hakenut linjoja. e: tais koskea kauppa-aluetta toi missä koin vähä epäreiluksi, sääntöihin tulikin sen jälkeen tarkennusta.Itse sain juuri bannit, koska vitutuksissani kirjoitin viestin ja viesti poistettiin.
Sitten vaan miettii, mitä modet joutuu kestämään kun todennäköisesti aikuiset ihmiset kirjoittelee internettiin asioita, joita ei naamatusten sanottaisi.
Sain varoituksen ”nuuskan myynnistä", jota en ole tehnyt. Nikotiini-pusseja möin, koska katsoin sen "ookooksi". Myynnissä on mm. paljon muita samaan kategoriaan mahtuvia (korkeampaan kategoriaan); mm. sähköröökejä:
Lisäksi nikotiini-nesteitä on ollut tarjolla.
Emmä noita rupee kostonhimoissa rapsaan, mut jokainen noista on tupakkalain piirissä ja enemmän väärin kuin nikotiiniopussin myyminen. Nikotiinipussit on toki verotuksessa laitettu tupakkalain piiriin. Sain kuitenki varoituksen "nuuskan myymisestä", joka on täysin väärin eikä rankun antanut Sampsa (?) ole antanut mitään vastausta, joten siksi tämä tyhmä avautuminen. En koe vääryyttä kokeneeni, mut tavallaa silti kuite..
e: vissii nyt haen jotain linjaa. En rikkonut sääntöjä mielestäni, mut sain varoituksen.
e2: enkä siis synninpäästöä kaipaa. Moka mikä moka. Rankku tuli ja meni. Vaikuttaa kyl edelleen tosin.
![]()
Veikkaan, että saavat yksityisviestein kans oman sietokykyä koettelevan annoksensa joiltain tyytymättömiltä "asiakkailtansa"..
Saa wille taas kutsua persunuorista lorttoja tyttöjä kotiin viiniä juomaan, siis kunhan vain ovat enemmän kuin 15- ja vähemmän kun 17-vuotiaita.
Juu kyllä monessa mielenilmauksessa tai miekkarissa kävellään vaikka Mannerheimintiellä, joka suomen mittakaavassa on äärimmäisen vilkkaasti liikennöity. Samalla myös liikenne joutuu hieman kiertämään, kuten näissäkin kekkereissä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös elokapina ole näistä aina etukäteen tiedottanut julkisesti, sekä myös poliisille ja kunnalle?
Mutta eiköhän tässä nyt kaikki näe, että ideologia edellä vänkäämällä pitää sun nyt jotain ikävää sanoa tästä toiminnasta. Sitten kun ei sekään riitä niin tulee natsit ja vastaanottokeskuksen lukot täynnä liimaa sanomaa painottamaan.
Itselläni on aika neutraali suhtautuminen tuohon liikkeeseen, en usko että tässä maailma pelastuu, mutta en näe että se asfaltin palanen siitä hipin perseen alla olemisesta myöskään pahastuu.
Suurin komedia-arvo tulee ehdottomasta tästä oikean laidan peppukipeudestä asiaa kohtaan.
Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu![]()

Tarkoituksellinen provosointi ≠ rakentava kritiikkiAika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:
Sananvapausketju:
Elokapina:
Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu![]()
Aika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:
Sananvapausketju:
Saa wille taas kutsua persunuorista lorttoja tyttöjä kotiin viiniä juomaan, siis kunhan vain ovat enemmän kuin 15- ja vähemmän kun 17-vuotiaita.
No ei tietenkään ole, enkä sitä kyllä niin tarkoittanut. Enkä sano, etteikö itselle välillä tulisi ylilyöntejä ja menisi viestit turhan henkilökohtaiseksi ja osa varoituksista aiheellisia.Se että mielestään kritisoi oikeaalaitaa ei taida olla mikään vapaudu käytöksestä kortti.
Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään.En osaa sitä sanoa, mutta sen osaan, että vain raportoidut viestit saavat moden huomion. Ehkä tuon viestin jo raportoitkin, mutta siis jos koet että joku viesti rikkoo sääntöjä, niin se viesti kannattaa raportoida. Ei siksi että hiljentäisi vastapuolen, vaan siksi että viestit pysyisi jossain rajoissa.
Aina sä et saa vastausta raportiin ja voi mennä pitkäänkin ennenkuin siihen reagoidaan.Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään
Ok, tuli sellainen käsitys.No ei tietenkään ole, enkä sitä kyllä niin tarkoittanut. Enkä sano, etteikö itselle välillä tulisi ylilyöntejä ja menisi viestit turhan henkilökohtaiseksi ja osa varoituksista aiheellisia.
Tämä ei ole esimoderoitu palsta. linjaa kannattaa katso modeoirduista, eikö siitä että joku on asiaton, saati ottaa sellaisesta mallia.Vastaavasti demariketjussa voi kuitenkin asiallisesti kirjoittaa tällaista settiä ilman mitään vaaraa varoituksia:
"Kun ei hissi mene ihan ylös asti ja tulevaisuuden suunnitelmat on maksimissaan seuraavaan tukipäivään asti, voi huoletta äänestää demareita. Ilmaista rahaa kaikille!"
Jos? no eikö se ollut ihan selvä?Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
3kk varoitus ?Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
On noista suoraa varoitusta tullut tekijänoikeusrikkomuksesta. Ei ole sallittua täällä tollainen artikkeleiden copypastetus. Muutenki outoa toimintaa, ku se artikkeli on siellä sivustolla paljon paremmin taitettu.Täällähän on se yksi kirjoittaja jonka kymmenestä viestistä vähintään yhdeksän on suoraa kopypastaa uutisista, missä on kaikki 'avaa kuvien katselu' ynnämuu samanlainen shaiba aina kopioitu turhaan mukaan. Mutta kun linkatut uutiset liittyvät maahanmuuttoon niin enpä ole nähnyt, että olisi kertaakaan varoitettu.
Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään.
Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?On noista suoraa varoitusta tullut tekijänoikeusrikkomuksesta. Ei ole sallittua täällä tollainen artikkeleiden copypastetus.
Ei ole minun asiani lähteä tutkiin, oletko raportoinut? Katoin nyt kuitenkin ja kyllähä tollainen kiellettyä on.Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?
Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
Lainata saa kohtuudella, muutoin kyseessä tekijänoikeusrikkomus.
Melkosta uhriutumista, ihan asiasta noi varotukset on tullu, ihan turha itkeä. Koitin lukea tuota elokapina ketjua vähän, paljoa ei voi ja kyllä siellä näytti tulevan huomautusta/varoitusta ihan molemmille puolilleAika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:
Sananvapausketju:
Elokapina:
Näitä ilmeisesti tarkoitat, esim1 , esim2, niissä tosiaan ihan täysi copy/paste vahva epäilys ettei lupaa.Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?
Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?
On vain ajan kysymys kun kaikki sosiaalisen median tekijät lopettaa Applen tukemisen. Firma on jäänyt kiinni veronkierrosta. Rikollisen firman tukeminen tekee kaikista rikollisia. Kohta pamahtaa redditissä. Techbbs kannattaa ottaa heti kaikki Apple videot pois linjoilta.
Ollut Irlannin valtiolle keino tienata kun kivoilla veroeduilla ja verosopimuksilla on saatu amerikkalaiset teknojätit tuomaan pääkonttorinsa Irlantiin ja ohjaamaan tulonsa Irlannissa verotettavaksi.Tässä uutinen tuosta asiasta. Saa vähän enemmän lihaa luiden päälle.
![]()
Euroopan unionin ylin oikeusaste antoi lopullisen tuomion: Apple joutuu pulittamaan 13 miljardia euroa lisäveroja korkoineen Irlannille
Euroopan unionin oikeusjärjestelmän ylin aste eli unionin tuomioistuin on antanut päätöksensä Applen verosopimuksesta Irlannin valtion kanssa. Sopimukmobiili.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.