Luulen, että tuo ymmärrysvaikeus liittyy siihen, että et hyväksy sitä, että transseksuaalisuus olisi sitä, että identiteetti ja keho ovat eri sukupuolta. Tai sitten sinulla on jokin omituinen määritelmä identiteetille. Alla ehkä hieman selkeytystä, mutta vielä jätit vastaamatta siihen, miksi et itse perustele yhtään mitään mitä väität. Lieneekö ainoa perustelusi/näyttösi ollut, että "kuten yllä sanoin".
Tätä tarvitsee tarkentaa nyt sen verran, että jos puhut siitä "lääketieteellisestä tilasta", mitä me kutsumme transseksuaalisuudeksi (sukupuoli-identiteetti on eri sukupuolta kuin fyysinen keho), niin sitä tilaa ei tietenkään ole, jos sukupuoli-identiteetti ei ole eri sukupuolta kuin fyysinen keho. Niitä "lääketieteellisiä tiloja", jotka joillain ihmisillä tuollaisen identiteetin rakentamiseen ohjaa, varmasti on. Mutta jos tarkoitat transseksuaalisuudella jotain muuta, kuin sitä, ettei henkilön sukupuoli-identiteetti vastaa hänen biologista sukupuoltaan, niin käytät eri määritelmää kuin kaikki muut, ja sillä määritelmällä voi olla onnellisesti eläviä ihmisiä, joiden sukupuoli-identiteetti vastaa kehon sukupuolta, mutta sinä luokittelisit heidät transseksuaaleiksi.
Mikä tila tarkalleen? Identiteetin ja kehon sukupuolien välinen ristiriita? Kuten yllä totesin, niin ei. Tila, josta ihminen voi vetää mielikuvituksellisen johtopäätöksen, että minähän olen eri sukupuolta täällä kehon sisällä? Kyllä, mutta se ei ole transseksuaalisuutta, eikä tuo väärä johtopäätös ole millään lailla pakollinen.
Tarkoittaako ehkä nyt sitä, ettet olekaan enää yhtään varma asiasta? Mutta hyvä, ymmärsit sentään, että tuossa tilanteessa ei transseksuaalisuutta esiintyisi. Seuraavaksi sitten miettimään sitä "olen erilainen kuin muut"-ahdistusta. Tuollaistahan esiintyy ihmisillä muutenkin (sukupuolikysymyksiin liittymätömänäkin) paljon, eikä erilaisuus itsessään aiheuta sitä, vaan ahdistus on oma reaktio siihen, että haluaisi olla niin kuin muut mutta ei ole. Ja nämä ovat opittuja/luotuja asioita, ei Jumalan määräämä pakko. Nähdäkseni ei ole mitään syytä, miksei jokainen nykytilassa transseksuaali olisi voinut erilaisessa yhteiskunnassa olla vain onnellinen nuori, joka vain tykkää erilaisista asioista kuin useimmat, tai reagoi asioihin eri tavalla kuin useimmat. Jos olet eri mieltä, niin varmaan kerrankin perustelet?