• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Putinin Venäjästä

WW2 jälkipyykki oli eri asia. Saksa hävisi, antautui, lyötiin maan rakoon, miehitettiin ja koko natsihallinto oli vapaata riistaa oikeudenkäynneille.

WW2 jälkipyykki oli eri asia. Saksa hävisi, antautui, lyötiin maan rakoon, miehitettiin ja koko natsihallinto oli vapaata riistaa oikeudenkäynneille.

Voittaja(t) sanelee, mutta avain asemassa se että antaudutaan ehdoitta, mutta on sen jälkeenkin tuomittu sotarikollisia, mutta jos oleilee maassa mistä ei luovuteta, niin harvemmin niitä on haettu.

En odota, mutta en ylläty jos Ukraina vähän katselee sotarikollisten osalta sitä miten Israel/juutalaiset tomi WW2 jälkeen.

En odota rauhan sopimusta missä putin luovutettaisiin, se on asioita mistä Ukraina on valmis joustaan monen muun asian edestä. Jos taasen venäjällä valta vaihtuu ja uusi hallinto tyrkyttää putinia vs jotain muuta, niin menee vaikeaksi.

Voisi. Kyllähän se on syytä ottaa vakavasti jos arvelee, että itseen on kohdistettu tiedustelua. Vaikka olisi oman käsityksensä mukaan nobody, ei välttämättä tule ajatelleeksi tai edes tiedä, että tuntee jonkun varsinaisen kohteen.

Hieman myöhässähän tässä ollaan liikkeellä jos toiminta kesti vuosia ja päättyi viime vuonna. Myönnän kyllä että saattaisin itsekin epäröidä - mitä jos luullaan hulluksi tai huomionhakuiseksi?

Toki kuvaillun kaltainen häirintä ei vastaa käsitykseeni värväämisestä, mutta minähän en näistä mitään ymmärrä. Olen vain katsonut liikaa vakoiluviihdettä mukaan lukien Youtuben puhuvia päitä.
Kiitos vastauksesta!

Häirintä on myös erittäin hyvä osuva sana kuvaamaan tätä toimintaa.

"että tuntee jonkun varsinaisen kohteen." Tämä on myös ollut yksi arvaukseni, sillä lähipiirissäni on henkilöitä jotka työskentelevät viranomaisena.
"Hieman myöhässähän tässä ollaan liikkeellä jos toiminta kesti" Juuh, en tosiaan aluksi ymmärtänyt ollenkaan että mistä mahdollisesti on kyse. Ja sen jälkeen olen pitkään epäröinyt että mitä tehdä asialle, koska en tiennyt kehen ottaa yhteyttä. Olin hyvin epävarma että miten todistan asian, kun tästä ei varsinaisesti jää mitään todisteita. Pitää kyllä myöntää että henkinen hyvinvointini on laskenut dramaattisesti tämän toiminnan kohteena olemisen takia. Ja juu, pelkäsin että uskooko kukaan minua.

Ei tarvitse kirjoittaa tietenkään tänne, mutta onko sulla jokin suora tai välillinen yhteys venäjälle tai oletko käynyt siellä joskus tai mm. joku kaverin vaimo, sukulaisen kaveri tms. millä perusteella olet kohde. Tai onko jokin asia mikä olisi voinut tuon toiminnan laukaista, tai toitkin jo yhden mahdollisuuden esiin viestissäsi.

Satunnaisia hulluja kyllä on, mutta tuo kuulostaa nyt hyvinkin järjestäytyneeltä toiminnalta siten että joku porukka on nyt ottanut sinut maalituskohteeksi. Kyllä suomessakin mitä uskomattomimpiin asioihin törmää tämän tästä.
Olen käynyt kerran venäjällä 2010-luvun alussa, mitään muuta yhteyttä ei ole.
"Tai onko jokin asia mikä olisi voinut tuon toiminnan laukaista", minulla on myös yksi hypoteesi; olin viettämässä iltaa (humalassa) elokuussa 2022, ja minua lähestyi tällainen ihminen (tai jälkikäteen arvelen että kyseessä oli tästä samasta toiminnasta) ja sanoin läpällä kännissä itsestäni asioita. Ja en halua tarkemmin tässä sanoa että mitä, mutta kyseisen asian takia venäjällä vainotaan ihmisiä. Ja suuressa osassa näitä lähestymisiä on tähän asiaan liittyviä vivahteita, joten uskon että tämä on värittänyt tätä tilannetta ja näitä kohtaamisia.

Ja kiitos erittäin paljon! Olen itsekin tässä vaiheessa vakuuttunut, että kyseessä oli järjestäytyt toiminta, eikä se tapahtumasarjan jatkumo ollut sattumaa. Minun on edelleen vaikeata ymmärtää, että miten käytännössä löysivät minut "kaikkialta". Olen välillä miettinyt että onko autooni asennettu joku seurantalaite, vai mitä? Se on ainakin selkeää, että maalittavat autoani, eli ehkä vain sen perusteella sitten kohdistavat tätä toimintaa. On myös pelottavaa ymmärtää, että kuinka monia ihmisiä, myös ihan Suomalaisia, osallistuu tähän toimintaan. Mutta toisaalta, nythän on nimenomaan ollut yhä enemmän uutisia, että tällainen toiminta on lisääntynyt Suomessa. Ja myös nuoria rikollisia värvätään tekemään tilausrikoksia.

En ole tässä ihan kaikkea uskaltanut kertoa, mutta muutamat tilanteet ovat aika pelottavia siinä että kuinka tarkkaan ovat selvittäneet elämääni ja tekemisiäni. Ihan niinkuin yrittäisivät tunkeutua yksityiselämääni.
Asun myös alueella jolla asuu paljon venäläisiä =(
Pelottava kokemus.

Kiitos vielä!

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
307 292
Jäsenet
83 046
Uusin jäsen
Pl4gu

Hinta.fi