Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Jo reilun 20v on ollut sähköharja päivittäisessä käytössä. Taitaa olla toinen moottorirunko vasta menossa. Akuthan noista lopulta kuolee ja en ole jaksanut niitä korjailla, vaan olen uuden ostanut. Ei ole paha rasti ostaa tuollainen alle 100€ laite reilun 10 vuoden välein. Lomamatkoille otan mukaan sitten paristokäyttöisen kun en viitsi latausalustaa kuljetella.
![]()
Paristokäyttöinen hammasharja Oral-B 1 -pack Pro-Expert
Paristokäyttöinen Oral B -hammasharja. Pehmeä ja hellävarainen, suositellaan yli 3-vuotiaille. Paristo mukana.www.rusta.com
Parempi se tuo paristokäyttöinenkin on kuin manuaalinen.
Okkei. Elämä se jaksaa aina yllättää ihmeellisillä asioilla. Onkohan tähän olemassa joku syy miksi et omista sellaista?
Ei kaikilla ole sähköhammasharjaa ja minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Käyttääköhän edes puolet suomalaisista sähköhammasharjaa?Et siis omista ollenkaan sähköhammasharjaa? Aika jännä. En tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. Joskus 10v sitten oli vielä joitain tuttuja tai kavereita jotka jynssäsivät perinteisellä harjalla, mutta tuli yllätyksenä että edelleen löytyy. Joka päivä oppii jotain uutta!
En usko, että käyttää. Ei ole tähän tosin nyt mitään tutkimusdataa heittää, mutta nämä "en tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. " on aika huvittavia kommentteja. Erilaisia tavallisia hammashajojahan on hyllymetrikaupalla joka marketissa. Jo se kertoo siitä, että kyllä niitä vaan käytetään, enkä näe sitä mitenkään yksiselitteisesti huonona tai vanhanaikaisena asiana. Varmasti ihan hyvin hoitaa asiansa. Itse olen käyttänyt (perusmallin) sähköharjaa jo 15-20 vuotta.Ei kaikilla ole sähköhammasharjaa ja minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Käyttääköhän edes puolet suomalaisista sähköhammasharjaa?
Näinhän se on ja sekin kertoo sähköhammasharjan suosiosta, että vaihtoharjoja niihin ei löydy oikeen noista tavallisista marketeista. Tavallista manuaalista harjaa kyllä löytyy tosiaan vaikka miltä merkiltä, mutta sähköharjan päitä on tossa lähi S-Marketissa vain OralB:n harjaan kopio versiona yli hintaan.En usko, että käyttää. Ei ole tähän tosin nyt mitään tutkimusdataa heittää, mutta nämä "en tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. " on aika huvittavia kommentteja. Erilaisia tavallisia hammashajojahan on hyllymetrikaupalla joka marketissa. Jo se kertoo siitä, että kyllä niitä vaan käytetään, enkä näe sitä mitenkään yksiselitteisesti huonona tai vanhanaikaisena asiana. Varmasti ihan hyvin hoitaa asiansa. Itse olen käyttänyt (perusmallin) sähköharjaa jo 15-20 vuotta.
Joo oiskohan mulla kolmas menossa ja aina kestää sen parivuotta. Alkanu sen verran ärsyttään et taidan siirtyä vaikka oralin leiriinHajoileeko muilla sonicare hammasharjat niin että vaikka moottori käy normaalisti, harjaspään 'tärinä' vaan alkaa vaimeneen ja lopulta loppuu kokonaan.
Nyt toinen sonicare alkoi oirehtiin täysin samalla tavalla. Eka kun lopetti toimintansa niin avasin laitteen ja laitteen moottorilta harjapäälle lähtevä
metalliliuska oli yksinkertaisesti katkennut.
Tätä toista en ole vielä avannut, mutta epäilen että rikkoontumismekanismi on sama kun oireetkin on identtiset.
e: tässä metalliliuksa oli ehjä. käämi oli päässyt sen verran liikkumaan että otti kiinni harjaspäätä liikuttavaan magneettiin.
kun siirsin käämiä hieman takaisinpäin, alkoi taas täriseen vanhaan malliin. hölmö rakenne kyllä, 'tehty rikkoontumaan' kun tuossa
on liikkumisvaraa sen verran käämillä, että pääsee ajanmyötä liikkumaan magneetiin kiinni. ainoastaan kaksi pientä ruuvia pitää sitä paikallaan.
Mun mielestä oral b harjan perusvaihtopäitä on ihan jokaisessa marketissa, ihan sama onko pieni vai iso kauppa. Jos taas etsii niitä erikoispäitä (soft, 360, jne) niin saa mennä vähän isommalle marketille.Näinhän se on ja sekin kertoo sähköhammasharjan suosiosta, että vaihtoharjoja niihin ei löydy oikeen noista tavallisista marketeista. Tavallista manuaalista harjaa kyllä löytyy tosiaan vaikka miltä merkiltä, mutta sähköharjan päitä on tossa lähi S-Marketissa vain OralB:n harjaan kopio versiona yli hintaan.
Vähän samoja havaintoja itselläkin, nuo geneeriset vaihtopäät väljistyvät huomattavan nopeasti, jopa viikossa parissa että eivät enää oikein harjaa mitään. Eron huomaa hyvin väljistyneessä yksilössä kun hammasharjan ollessa pois päältä pystyy tuollaista halpiksen harjaosaa parin viikon käytön jälkeen kääntämään neljänneskierroksen edestakaisin mutta kunnollisia vain hieman. Uutena nuo halpiksetkaan ei käänny noin paljoa.Suhtaudun itse hieman epäilevästi halpiskopioihin sähköhammasharjojen vaihtopäistä. Ostin muutamia vuosia sitten Oral-B hammasharjaan jonkun geneerisen brandin vaihtoharjoja kaupasta (Pirkka, Rainbow tms. en muista merkkiä), joka sopi tuotekuvauksen mukaan käytössä olleeseen harjaan.
Ensimmäisellä käytöllä harja vaikutti toimivan normaalisti geneerisellä vaihtopäällä. Noin reilu kuukauden käytön jälkeen huomasin, että harja pyöri ainoastaan silloin kun harja ei koskettanut mihinkään. Heti kun harjaa kosketti hampaisiin, niin se lakkasi pyörimästä ja ainoastaan tärisi edestakaisin. Olin harjannut hampaani ainakin muutaman viikon sellaisella harjalla, joka ei oikeasti toiminut.
Löytyy myös tavallinen harja jemmattuna, mutta en ole sitä vuosiin käyttänyt.Tuttavapiirissä on jokunen, jotka hinkkaa edelleen käsin perinteisesti. Itse en enää palaa sinne, paitsi jos akku on loppu. Tämä käy joskus ja siksi on jemmassa muinainen tavallinen harja.
Lähti tuo IO6 tilaukseen 114 €:n hintaan. Eipä tuo mikään ihme hinta ollut, parin kympin säästö kotimaisiin, mutta samalla säästi postit parista korissa olleesta halvemmasta tuotteesta. Toivottavasti tuolla suristelee taas useamman vuoden ja nyt voi ottaa myös matkalle mukaan kun on reilun viikon akku.
Onko millaiset kokemukset loisteharja.fi verkkokaupasta? Mainostavat, että heidän harjaspäät tai siis se harjaustekniikka olisi hellämpi vihloville hampaille. Emännällä siis hampaiden ikenet väärää harjaustavan takia valunneet hammaskaulasta. Tällä hetkellä käytetään sitä oral b pyörivää hammasharjaa
IMO nää perus oral b pro tms. harjat on hyviä. Akku kestää ainakin viikon, kunhan ei makuuta laturissa koko ajan ja harjauspäät on siedettävän hintaisia Amazonista. Ainoa heikkous on, että akku ei ole järkevästi vaihdettavissa ja laturissa säilyttämällä akut tuntu hapantuvan turhan nopeestin.Appeja en tarttee (lahjaksi menossa), mutta mikäs on hyvä harja perusharjaukseen? Edellinen on joku 30 oral b tms.
Lahjaksi menossa.
Itsellä O-Clean USB-C takia.
Mikä toi Oral B 4000 on tokmannilla?
Itse ainakin huomasin eron kun tuli vaihdettua vanha Oral-B:n joku karvalakkimalli (Vitality(?)) Pro 3 -malliin. Uusi tuntuu puhdistavan paremmin mutta kyllähän se sitten surisee, tärisee ja pöriseekin paljon enemmän kuin vanha. Toisaalta vanhakin olisi muuten kyllä minulle kelvannut mutta akku alkoi olla niin finaalissa että yhdellä latauksella ei enää pessyt kuin pari-kolme kertaa ja meillä kun ei oikein ole paikkaa missä voisi koko ajan harjaa pitää latauksessa niin tuo alkoi pikkuhiljaa vituttamaan. Pro 3 on nyt ollut reilun viikon eikä ole kertaakaan tarvinnut vielä ladata.Onko missään testattu eroaako pesutulokset esim noiden Oral iO 3, 4, 6, 9 jne välillä vai onko kyse vaan hauskoista fiitsöreistä kuten BT-tuki, mutta varsinaiseen pesutulokseen ei ole juuri merkitystä?
Ero perinteisestä Oral B:stä uuteen IO -sarjaan on ainakin selvä. Tai siis tuntuma. IO:ssa värähtelytaajuus on selvästi korkeampi ja harjan liikkeet pienempiä. Ihan eri fiilis siis pestä vs. vanhat. Tuntuu myös ainakin pesevän paremmin.Itse ainakin huomasin eron kun tuli vaihdettua vanha Oral-B:n joku karvalakkimalli (Vitality(?)) Pro 3 -malliin. Uusi tuntuu puhdistavan paremmin mutta kyllähän se sitten surisee, tärisee ja pöriseekin paljon enemmän kuin vanha. Toisaalta vanhakin olisi muuten kyllä minulle kelvannut mutta akku alkoi olla niin finaalissa että yhdellä latauksella ei enää pessyt kuin pari-kolme kertaa ja meillä kun ei oikein ole paikkaa missä voisi koko ajan harjaa pitää latauksessa niin tuo alkoi pikkuhiljaa vituttamaan. Pro 3 on nyt ollut reilun viikon eikä ole kertaakaan tarvinnut vielä ladata.
Onko jotain syytä valita X:n sijaan IO6 tai IO7 ?
Ero perinteisestä Oral B:stä uuteen IO -sarjaan on ainakin selvä. Tai siis tuntuma. IO:ssa värähtelytaajuus on selvästi korkeampi ja harjan liikkeet pienempiä. Ihan eri fiilis siis pestä vs. vanhat. Tuntuu myös ainakin pesevän paremmin.
Mä irroitan joka pesun jälkeen harjaosan ja huuhtelen juoksevan veden alla sekä harjan, että moottoriosan. Olen tehnyt niin alusta asti ja en koe sitä hankalaksi.Komppaan Honzoa - IO on selkeästi parempi hatjauskokemus (nopeampi ja tarkempi värinä hampaissa, vähemmän kädensijassa) mutta samalla sanottakoon että IO sarjan puhdistaminen on aika paljon hankalampaa kuin vanhojen Oral B sarjalaisten.
Sekä harja että moottoriosa pitää huuhdella huolella erikseen ja mielellään jättää erikseen kuivumaan joka harjauskerran jälkeen. Muuten parin kuukauden kuluttua harjan sisälle (selviää tietysti vaihtamalla harjan) että moottoriosan kiinnityksen sisälle kertyy mustaa bakteerikasvustoa, jonka siivoaminen on hankalaa.
Mä irroitan joka pesun jälkeen harjaosan ja huuhtelen juoksevan veden alla sekä harjan, että moottoriosan. Olen tehnyt niin alusta asti ja en koe sitä hankalaksi.
Juu, NiMH-akut eivät tunnu noissa kestävän, edellisessä ja sitä edellisessä oli NiMH ja pari-kolme vuotta ja akku finaalissa. Saa nähdä kuin tuossa uudessa akku kestää käyttöä kun on litiumakulla. Toivottavasti paremmin kuin edelliset halpikset.2-pack oral b litiumakuilla joskus hankittu. Akut kestäneet vuosia hyvin, ebay-oral-b -kopioharjoilla menty koko perhe vuosia, itse asiassa yli 10 vuotta.
Kaveri joka hammaslääkäri jossa tulee käytyä, itse, muut muualla, vittuilee kyllä tarvittaessa jos hampaissa jotain vikaa ja ei ole ollut. Hyvä että ihmiset sijoittavat hammasharjoihin mutta ihan perus oral-b:lla pärjää.
ps. älkää laittako nimh-akuilla noita, ne ovat ihan *rseestä laadultaan, reilussa vuodessa kierrätystavaraa.
Ihan hanurista, että noissa ei ole akut vaihdettavissa, kun yleensä tuntuvat muuten kestävän.Aikanaan johonkin hammasharjaan jopa akun vaihdoinkin mutta on se sellainen operaatio ettei mitään järkeä, eikä vesitiiviydestä ole operaation jälkeen mitään takuita.
En muista oliko pakkauksessakin maininta mutta ainakin tuotetiedoissa oli ihan selkeästi mainittu että tuossa uudessa harjassa on litiumakku. Uusissa malleissa ei taida enää paljoa NiMH-akkuja olla muutenkaan, ellei sitten joissakin ihan hinnat alkaen -malleissa. Ainakaan ei tainnut yhtään nikkeliakkua tulla spekseissä vastaan kun pari viikkoa sitten noita vertailin. Toki ihan halvimpia malleja en edes katsonut kun tiesin että niissä ei ollut mitään latauksen tai akun varauksen merkkivaloa joka oli itselleni yksi valintakriteeri.Saisi kyllä OralB luopua noista NiMH akuista tai vaihtoehtosesti merkata selkeästi pakkaukseen, että mikä akku harjoissa on.
Yhdyn tähän iO-ylistykseen itsekin. En kyllä ostaisi mitään muuta harjaa kun näissä tuo pesutulos on vaan niin hyvä nimenomaan tuon moottorin värähtelytaajuuden takia.Päivitin usean vuoden vanhasta "tavallisesta" Oral-B:stä iO9:ään ja tämähän tuntuu täysin eri laitteelta! Liukuu todella kevyesti hampaiden pinnoilla ja puhdistaa todella tehokkaasti; suu tuntuu raikkaammalta eikä ikenetkään tunnu niin helliltä vanhaan jyrään verrattuna. Itselle tuosta sovelluksesta oli heti hyötyä: Vanhalla harjalla tuli välillä pestyä liiankin pitkään, mikä kulutti harjat loppuun n. kuukaudessa. Sovelluksen avulla saan pestyä hampaat tarpeeksi hyvin ja nopeammin, mikä pidentää harjojen vaihtoväliä.
Tällä sivustolla on kattavat arvostelut ja vertailut eri malleista. Hyvänä huomiona: kaikissa io-sarjan harjoissa on sama moottori ja kaikki pesevät yhtä hyvin. Eroavaisuudet tulevat muista asioista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.