• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Eräs opettajista kertoo, että koulussa ilkivalta on lisääntynyt. Tilanteita, joissa joku lapsista kuvaa tilannetta, jossa joukko kiusaa tai pahoinpitelee yhtä lasta. Tappeluita ei opettajan mukaan koulussa ole ollut, sillä opettajat valvovat myös välitunneilla.

Opettajan mukaan koulussa on äärimmäisen rajoitetusti keinoja puuttua etenkin vapaa-ajalla tapahtuviin tekoihin.

– Mutta eipä tunnu olevan mitään hyötyä poliisista tai lastensuojelusta, opettaja toteaa.

Miten tämä nyt tuoksahtaa tietyltä ryhmältä.

Kaikista vakavista rikoksista pitäisi tilastoida etnisyys, eihän me muuten tiedetä ketkä tekevät ja mitä.
Nämä nuorisorikolliset olivat maahanmuuttajataustaisia (pääosin, eli eivät kaikki kait) mutta suomen kansalaisia ja lähinnä suomeen syntyneitä eli vain suomen kansalaisia. Sillä on toki roolinsa että olivat maahanmuuttajataustaisia, ja on oikein se sanoa, mutta pitäisikö sata vuotta sitten Ruotsista muuttanut suku sitten kirjata ruotsalaisiksi vai mihin se raja vedetään jos lähdetään etnisyyksiä kirjaamaan. Pitääkö kirjata jos on suomenruotsalainen, saamelainen, savolainen, pohjalainen?

Nämä nuorisorikolliset olivat maahanmuuttajataustaisia (pääosin, eli eivät kaikki kait) mutta suomen kansalaisia ja lähinnä suomeen syntyneitä eli vain suomen kansalaisia. Sillä on toki roolinsa että olivat maahanmuuttajataustaisia, ja on oikein se sanoa, mutta pitäisikö sata vuotta sitten Ruotsista muuttanut suku sitten kirjata ruotsalaisiksi vai mihin se raja vedetään jos lähdetään etnisyyksiä kirjaamaan. Pitääkö kirjata jos on suomenruotsalainen, saamelainen, savolainen, pohjalainen?
Tilastokeskuksen määritelmät:

• Ulkomailla syntynyt: Henkilö, joka on muuttanut Suomeen ja asuu täällä (esim. yli vuoden).
  • Ulkomaalaistaustainen (Suomessa syntynyt): Henkilö, joka on syntynyt Suomessa, mutta jonka molemmat (tai ainoa tiedossa oleva) vanhemmat ovat syntyneet ulkomailla.
  • Maahanmuuttaja: Yleistermi henkilölle, joka on muuttanut maahan asumaan.

Oikeasti? Lähdet tolle linjalle?
Etköhän ymmärrä edes hieman sitä kokonaisuutta millä tavalla jotkin kansallisuudet ovat kotoutuneet ja mitkä eivät edes yritä.

Oikeasti? Lähdet tolle linjalle?
Etköhän ymmärrä edes hieman sitä kokonaisuutta millä tavalla jotkin kansallisuudet ovat kotoutuneet ja mitkä eivät edes yritä.
Jos sinäkin jo tiedät niin mitä siitä tilastosta on hyötyä? Jos on tilasto ja se ei ei näytä sitä mitä tiedät niin sitten joku on taas huijannut. No joo, pientä trollausta eli et sinä välttämättä tekisi noin. Mutta noin sitä tilastoa kuitenkin tarpeen mukaan moni tulkitsisi. Ja en sano etteikö tietyt ryhmät olisi tosi paljon työvoiman ulkopuolella tukien varassa, mutta ei se automaattisesti muutu väkivallaksi. "Suomessa ei ollut väkivaltaa ennen mamuja" on aika iso vitsi, onhan me väkivaltarikoksissa oltu Euroopan kärkipäässä noin keskimäärin.
Luulen että jos tilanne olisi se että esim Satakuntalaiset tai Pirkanmaalaiset alkaisivat rikostilastoissa erityisesti kukoistaa, olisi niistä profiili hyvinkin nopeasti valmis. Näiden Somalien yms. kanssa tilanne nyt vaan on eri koska herkkänahkaisuus yms. yleiset syyt.
Sitä ehkä tilastoidaan missä tehdään rikoksia, mutta tuskin sitä että ovatko kotoperäisin sieltä. Tässä Suomen suurimmista kaupungeista turvattomimmat – katso, miten oma kotipaikkasi sijoittuu Tuo on tältä vuodelta ja sen mukaan aika lähekkäin voi olla vahvaa eriytymistä. Vantaalla ihan hirveää ja Espoossa melkein yhtä seesteissä kuin Kuopiossa. Onko Vantaalla joku agressiivisten etnisyyksien keskittymä? Muistaakseni Espoossakin oli tosi paljon maahanmuuttajia. Itse olen Turun suunnalta ja uhkaavat kohtaamiset on tähän mennessä olleet kantasuomalaisten kanssa, toki liikun aika vähän Turun keskustassa ja vielä vähemmän lähiöissä.

Viimeksi muokattu:
Jos sinäkin jo tiedät niin mitä siitä tilastosta on hyötyä? Jos on tilasto ja se ei ei näytä sitä mitä tiedät niin sitten joku on taas huijannut. No joo, pientä trollausta eli et sinä välttämättä tekisi noin. Mutta noin sitä tilastoa kuitenkin tarpeen mukaan moni tulkitsisi. Ja en sano etteikö tietyt ryhmät olisi tosi paljon työvoiman ulkopuolella tukien varassa, mutta ei se automaattisesti muutu väkivallaksi. "Suomessa ei ollut väkivaltaa ennen mamuja" on aika iso vitsi, onhan me väkivaltarikoksissa oltu Euroopan kärkipäässä noin keskimäärin.

Sitä ehkä tilastoidaan missä tehdään rikoksia, mutta tuskin sitä että ovatko kotoperäisin sieltä. Tässä Suomen suurimmista kaupungeista turvattomimmat – katso, miten oma kotipaikkasi sijoittuu Tuo on tältä vuodelta ja sen mukaan aika lähekkäin voi olla vahvaa eriytymistä. Vantaalla ihan hirveää ja Espoossa melkein yhtä seesteissä kuin Kuopiossa. Onko Vantaalla joku agressiivisten etnisyyksien keskittymä? Muistaakseni Espoossakin oli tosi paljon maahanmuuttajia. Itse olen Turun suunnalta ja uhkaavat kohtaamiset on tähän mennessä olleet kantasuomalaisten kanssa, toki liikun aika vähän Turun keskustassa ja vielä vähemmän lähiöissä.
Vantaalla hiekkaharjun ja tiksin lähettyvillä pyörinyt. Kantiksia yhtä vähän kuin täällä itä-helsingissä.
Ja helppo se aina huudella jos ei omalle kohdalle osu joku väkivaltainen tilanne.
Mitä tekisit omalla kohdalla jos sellanen sattuis tulemaan kohdalle kun käyt puolisosi kanssa kaupassa?

Vantaalla hiekkaharjun ja tiksin lähettyvillä pyörinyt. Kantiksia yhtä vähän kuin täällä itä-helsingissä.
Ja helppo se aina huudella jos ei omalle kohdalle osu joku väkivaltainen tilanne.
Mitä tekisit omalla kohdalla jos sellanen sattuis tulemaan kohdalle kun käyt puolisosi kanssa kaupassa?
Varmaan kertoisin ainakin eteenpäin, ja kertaa sinäkin mitä itse olet todistanut. Tai kerro nyt viimeisimmät, varmaan melkein joka päivä tulee väkivaltaa vastaan kun mamuja on paljon. Itse tapaan sellaiset 20-40 mamua viikossa niin että olen yksin heidän seurassaan, ja siis lähinnä Irakin yms. suunnalta tulleita. Mutta useimpien etnisyyttä en tiedä. Uhkaavaa tilannetta ei ole tullut vielä vastaan. Enkä ole erityisen kohtelias, mieti mitään kulttuurisääntöjä naisten koskettamisesta ja välillä riitelen asioista heidän kanssaan. Ei tähän toki liity kättelemistä yhtään kenenkään kanssa mutta voin ojentaa asioita tai auttaa niiden kanssa.

Se muuten pitää sanoa että aina sanotaan miten naiset ovat alistettuina niissä kulttuureissa. Käytännössä rasittavimmat mamu asiakkaat ovat olleet tosi omanarvontuntoisia naisia. Ovat jättäneet onneksi tulematta kun en ole antanut tuumaakaan periksi. Toki mukaan mahtuu pari ärsyttävää nuorta "bisnemiestä" myös, mutta sellaiset 40+ miehet jotka vaikuttavat olevan aika tärkeitä vaikuttajia yhteisössä ovat tosi mukavia tyyppejä. Ja toki naisistakin 95%.

Viimeksi muokattu:
Varmaan kertoisin ainakin eteenpäin, ja kertaa sinäkin mitä itse olet todistanut. Tai kerro nyt viimeisimmät, varmaan melkein joka päivä tulee väkivaltaa vastaan kun mamuja on paljon. Itse tapaan sellaiset 20-40 mamua viikossa niin että olen yksin heidän seurassaan, ja siis lähinnä Irakin yms. suunnalta tulleita. Uhkaavaa tilannetta ei ole tullut vielä vastaan. Enkä ole erityisen kohtelias, mieti mitään kulttuurisääntöjä naisten koskettamisesta ja välillä riitelen asioista heidän kanssaan. Ei tähän toki liity kättelemistä yhtään kenenkään kanssa mutta voin ojentaa asioita tai auttaa niden kanssa. Kaupankäyntiä.
No tiksissä multa vietiin puhelin puukolla uhkaamalla. Saviolla kun asuin, niin lähti lompakko ja puhelin. Okei se on jotain keravaa tms. Ja Savion tapauksessa ei ollut mitään asetta esillä. Tarpeeks mulkkuja ympärillä niin pakko olla tussu.
Ja kaikki ei ole tapahtunut minulle. Mulla sentään suht köyhän näkönen ulkonäkö, niin antaa vielä suojaa ryöstöille.

No tiksissä multa vietiin puhelin puukolla uhkaamalla. Saviolla kun asuin, niin lähti lompakko ja puhelin. Okei se on jotain keravaa tms. Ja Savion tapauksessa ei ollut mitään asetta esillä. Tarpeeks mulkkuja ympärillä niin pakko olla tussu.
Ja kaikki ei ole tapahtunut minulle. Mulla sentään suht köyhän näkönen ulkonäkö, niin antaa vielä suojaa ryöstöille.
Ja 100% mamut ovat asialla jos on rikoksen/yrityksen uhriksi joutunut? En siis väitä vastaan mutta haluan varmistaa. Enkä mitenkään ole sitä mieltä etteikö se miten on paljon samassa paikassa asuvia mamuja jotka eivät osin omasta, osin rakenteellisista syistä työllisty,, olisi ongelma. Onhan se vaikka ei olisi rikollisuutta.

Ja 100% mamut ovat asialla jos on rikoksen/yrityksen uhriksi joutunut? En siis väitä vastaan mutta haluan varmistaa. Enkä mitenkään ole sitä mieltä etteikö se miten on paljon samassa paikassa asuvia mamuja jotka eivät osin omasta, osin rakenteellisista syistä työllisty,, olisi ongelma. Onhan se vaikak ei olisi rikollisuutta.
Aivan. Olisi varmaan pitänyt kysyä heiltä paperit.
En kuvitellut että toi olisi pitänyt erikseen kirjoittaa. En tajunnut kysyä papereita, jolloin en voi olla varma että he olivat mamuja.
Olet varmaan nyt erittäin tyytyväinen.

Aivan. Olisi varmaan pitänyt kysyä heiltä paperit.
En kuvitellut että toi olisi pitänyt erikseen kirjoittaa. En tajunnut kysyä papereita, jolloin en voi olla varma että he olivat mamuja.
Olet varmaan nyt erittäin tyytyväinen.
Siis varmasti useimmiten erottaa suurin piirtein etnisyyden. Ja jos ei yhtään tiedä etnisyyttä niin miksi sitten syyttää mitään erityistä ihmisryhmää mistään?

Itse olen asunut Etelä-Euroopassa viimeiset 11 vuotta ja ainoat lähellekään väkivaltaa uhkaavat tilanteet ovat olleet aina rikkaamman kulttuurin edustajien kanssa.

Paikallisten kanssa on aina ja joka ikinen kerta riittänyt "sori, ei ollut tarkoitus", "sori, mun moka, anna mä tilaan sulle uuden bissen" tai "sori, mä en tarjoa röökiä tuntemattomille".

Rikkaamman kulttuurin edustajat taas ovat uhanneet jopa puukolla, koska en ole antanut heille röökiä. Enkä ole haistatellut heidän kysyessään, vaan kohteliaasti sanonut, että en jaa omaisuuttani tuntemattomien kanssa. Puukolla on uhattu vain kerran, mutta väkivallalla niin usein, että en vaivaudu edes laskemaan.

Puukkotilanteesta lähdin kävellen pois (kuikuillen olan yli), koska huomasin, että ei se eläin mua ala haastamaan. Muissa tilanteissa on riiittänyt pitkä katse silmiin, vissiin suht iso koko ja hiusten lähtö on auttanut asiaa.

e: niin ja onhan sitä kerran täytynyt käyttää voimaakin, kun olivat erityisen kiinnostuneita n. 100€ kellostani. Kiinnostuneet sen tapauksen löytänevät viestihistoriastani.

e2:
Siis varmasti useimmiten erottaa suurin piirtein etnisyyden. Ja jos ei yhtään tiedä etnisyyttä niin miksi sitten syyttää mitään erityistä ihmisryhmää mistään?

Miksi pitää leikkiä tyhmää, vai etkö oikeasti ymmärtänyt King Im Jo:n viestin sarkasmia? Kyllä me suomalaiset tunnistamme mamut tai maahanmuuttotaustaiset liki 100% varmuudella ja jopa pohjoismaalaiset mamut perstuntuntumalla abauttiarallaa 90% varmuudella.

Yhtenä anekdoottina voin sanoa, että kun tapasin yhden kaverin kaverin (hollantilainen, vaaleatukkainen) hänen ollessaan 27-vuotias, tunnistin heti, että hän ei ollut kantasuomalainen. Hän oli kuitenkin asunut Suomessa jo 20 vuotta, eikä edes osaa enää "äidinkieltään", vaan suomesta on tullut hänen äidinkielensä. Siinä oli kuitenkin riittävästi eroa siihen nähden, miten me suomalaiset puhumme.

Viimeksi muokattu:
Tikkurilan tapauksessa oli kyse tummaihoisesta. En todellakaan osaa sanoa tarkemmin mikä etninyys.
Savion tapauksessa kyse oli snadista porukasta joista suurin osa oli tummaihoisia, ja pari aasiasta päin tms.
Aikoinaan jopa itä-helsinki tuntui aikoinaan turvalliselta paikalta kävellä öisin.
Ei tämä ole kyllä paikka mihin mitään lapsiperheitä toivois.

Itsekin näytän (ainakin kun olen viitsinyt ajaa pään, olen 0-2cm hiuksilla liikenteessä) siltä että en ole ehkä eka jolle kannatta vittuilla, eli se vaikuttaa varmaan vähän. 180 cm vain pituutta että en mikään erityinen ilmestys.

Omia kokemuksia ja ajatuksia:

Kokemukset
Kerroin jo asiakaskokemukset edellä, asiakkaina jotkut ottavat enemmän vapauksia ja antavat lastensa häröillä ympäriinsä verrattuna kantasuomalaisiin, mutta en tiedä onko se varsinaisesti huono idea. Ovat uskoneet kun on sanonut.

Yksi Irakilainen harjoittelija tuli mukanaan paljon aika vaikeita kirjallisia tehtäviä. Hän oli perheellinen ja vaimo taisi olla raskaana. Suomessa 10 vuotta. Mutta ei todellakaan vaikuttanut siltä että kielitaito olisi niiden kirjallisten tehtävien tasalla, eikä mitään erityistä motivaatiota ollut juttuihin. Mutta ei vähiten motivoitunut mitä on tullut vastaan, kun mukana paljon kantiksia myös otannassa. Enkä itse lähtenyt mitenkään kädestä pitämään. Tuskin työllistyy alalle mutta aika heikoksi näen useimpien kantasuomalaistenkin mahdollisuudet. Ollaan allalla jossa on paljon maahanmuuttajia töissä sinänsä, mutta meillä nyt vain kantasuomalaisia. Eli tyypiltä itseltään puuttui ainakin motivaatio oppia kieli kunnolla, järjestelmä taas pistää näitä ihmisiä amiksiin joista heille ei ole mitään hyötyä. Yhden hengen otannalla hankkivat kuitenkin lapsia vaikka ei olisi töistä mitään tietoa, mikä on aika erilaista kuin kantasuomalainen lähestymistapa.

Ahkera ja fiksu ukrainalainen oli pitkään töissä, jatkoi muualle, on yrittänyt auttaa muita ukrainalaisia töihin mutta huomannut että ei sielläkään kaikki oikeasti halua ainakaan mitä vaan töitä. Mutta edelleen, ei suomalaisistakaan iso osa ole kovin kummoista materiaalia.

Ymmärrän niitä Ukrainan pakolaisia tavallaan enemmän kuin niitä koulusta toiseen harhailevia kantiksia jotka 17-25 vuoden iässä eksyvät harjoitteluun hengailemaan. Niillä pakolaisilla on taustalla osaamista ja tehtyä työtä joka ei nyt vaan sovi tähän muottiin. Näillä kotoisilla kullannupuilla ei vaan ole keskittymiskykyä mihinkään ja ilmeisesti sellaiset tukiverkot että yhteiskunta+vanhemmat mahdollistaa aika toivottoman itsensä etsimisen.

Ajatuksia

On tehty tyhmiä juttuja, ja on oikein hyvä että ei oteta lisää pakolaisia ilman tosi tiukkoja ehtoja jotka eivät täyty ellei ole tyyliin aseen piippu suussa. Elintasopakolaisuus ei vaan toimi. Mutta jos oikeasti on aseen piippu suussa, niin pitää jotenkin toimia. Ainakin itse toivon että itseeni suhtauduttaisin niin jos tilanne vaatii. Ja jotenkin se menee molempiin suuntiin.

Nyt meillä on erilaisia maahanmuuttajaryhmiä. Moni ryhmä käy töissä kohtuullisesti ja muutama selvästi paremmin kuin kantikset. Se pitää tajuta. Sitten on ryhmiä jotka eivät työllisty kovin paljon. Meillä on ainakin turhan lepsu kielitaitovaatimus mitä tulee tukiin. En ole sitä mieltä että Suomessa pitäisi osata suomea, jos saa elantonsa muutenkin. Mutta jos on asunut yli 4 vuotta Suomessa, pitäisi osata ihan kunolla suomea saadakseen yhteiskunnan tukia.

Siihen että mamut pitää kiinni kulttuuristaan suhtaudun vähän ristiriitaisesti. En halua ketään pakottaa samaan muottiin oli sitten suomesta tai muualta. Olen integraation kannalla ja suomen lain ei tule mitenkään joustaa mamujen suhteen. Eli ei mitään suvakkiasennetta sinänsä, mutta se asenne että kaikki ihmiset saa tehdä mitä haluaa kun se ei muitten oikeutta tehdä mitä haluaa loukkaa. Toki turhat rasistiset provokaatiot voisi jokainen osapuoli jättää väliin.

Meillä on nyt mamuyhteisöjä jotka pitävät sitä enemmän kiinni omasta kulttuuristaan ja yhtenäisyydestän, mitä enemmän heihin kohdistuu painetta ulkopuolelta. Voidaan keventää sosiaalisia tukia mutta suoralla pakolla ketään ei integroida. Heille pitäisi tarjota uhan sijasta mahdollisuuksia mutta en osaa sanota miten se kunnolla tapahtuisi. Eihän meillä kantasuomalaisilla nuorillakaan ole kovin kummoisesti mahdollisuuksia.

Ehdotan kuitenkin tällaista provokatiivista mantraa tähän lopuksi. Ei se välttämättä edes aina pidä paikkansa, mutta 99% kuitenkin.

MAMUT EIVÄT OLE SYYPÄÄ JOS MINULLA ON PAHA OLLA. KAIKKI ON PASKAA MUTTA VOISIN EHKÄ SYÖDÄ JOTAIN JA KÄYDÄ ULKONA.

Viimeksi muokattu:
Mamut riippumatta sukupolvesta eivät ole suomalaisia vaan mamuja joille on menty virheellisesti antamaan kansalaisuus jos he eivät ole integroituneet suomalaiseen yhteiskuntaan ja perinteisiin länsimaisiin/suomalaisiin ydinarvoihin. Olkoot suku vaikka 500v Suomessa, asia ei muutu miksikään.

Ruotsalainen joka muuttaa Suomeen, toteuttaa aikaisemman ja saa Suomen kansalaisuuden on omasta näkökulmastani suomalainen heti.

Samoiten esim. Arman Alizad on enemmän suomalainen kuin 99.999% vihervasemmistosta. Parsakaalitukkaiset roadmanit taas eivät ole suomalaisia eikä heistä sellaisia tule.

Jossain vaiheessa tulee etninen puhdistus jossain Euroopan maassa. En vain tiedä onko se niin, että valkoiset poistetaan vai että valkoiset suorittavat poiston.

Jossain vaiheessa tulee etninen puhdistus jossain Euroopan maassa. En vain tiedä onko se niin, että valkoiset poistetaan vai että valkoiset suorittavat poiston.
Jos sinulla on silmät päässä, niin se on ihan selvää että muslimit tulevat valtaamaan keski euroopan hyvinkin pian.
Vaaka taitaa olla kallistunut jo niin, että se tulee tapahtumaan, eikä sitä pysty enää estämään.

Ruotsissa osassa kaupunkeja taitaa peli olla jo menetetty.

Meillä on nyt mamuyhteisöjä jotka pitävät sitä enemmän kiinni omasta kulttuuristaan ja yhtenäisyydestän, mitä enemmän heihin kohdistuu painetta ulkopuolelta. Voidaan keventää sosiaalisia tukia mutta suoralla pakolla ketään ei integroida. Heille pitäisi tarjota uhan sijasta mahdollisuuksia mutta en osaa sanota miten se kunnolla tapahtuisi. Eihän meillä kantasuomalaisilla nuorillakaan ole kovin kummoisesti mahdollisuuksia.
En ole mikään kotoutumisen tai kotouttamisen asiantuntija, uskallan vain veikkailla. Maahanmuuton suhteen pyrin olemaan realisti lankeamatta älyllisesti epärehelliseen öyhötykseen suuntaan tai toiseen.

Jos kuvittelen itseni maahanmuuttajaksi vieraaseen maahan. Ensisijaisesti pyrkisin a) kartuttamaan kielitaitoa sen verran että osaan asioida kaupassa ja hakea hanttihommia joissa hyvää kielitaitoa ei vaadita b) töitä tehdessä kartuttamaan kielitaitoa keskustelemalla mahdollisimman kohteliaasti paikallisilta kaikesta maan ja taivaan välillä sekä c) olemaan työssäni mahdollisimman luotettava etten menettäisi saamaani mahdollisuutta.

Toisin sanoen, kotoutumistani varmasti haittaisi jos ei olisi mahdollisuuksia työllistyä tai ei olisi muita suomalaisia/tuttuja lähiseudulla joille jutella suomeksi arkisista asioista mm. vieraassa maassa asumiseen liittyen. Yksi kun ottaa selvää yhdestä ja toinen toisesta, ne voi jakaa keskenään omalla kielellään ja tämä on käsittääkseni hyvin toimiva kuvio maahanmuuttajilla Suomessa. Ikävää, että työllistymisnäkymät ovat Suomessa tällä hetkellä huonot lähes kaikille.

Humanitaarinen maahanmuutto ei mielestäni toimi, vaan niitä valtioita tulisi auttaa esim. kaupan ja liiketoiminnan sekä kansalaistensa työllistämisen kanssa. Sikäläiset ongelmat eivät ratkea kehitysapukampanjoilla eikä laivaamalla heikäläisiä toiseen maahan ja jättämällä ongelmat sinne.

Esim. monelle Afrikan maalle ominaispiirre on jätehuollon puuttuminen ja rikollisuuden rehottaminen. Näitä ongelmia on pystytty hyvin tehokkaasti ratkomaan länsimaissa joten koulutusta, kalustoa ja resursseja voitaisiin myydä sinne sekä poliisivoimiin että jätehuoltoon.

Sen sijaan sinne menee miljardeja kehitysapuna hoitamaan kurjien olojen oireita eikä juurisyytä. Rahat suunnataan väärin eivätkä olot koskaan parane.

Jos sinulla on silmät päässä, niin se on ihan selvää että muslimit tulevat valtaamaan keski euroopan hyvinkin pian.
Vaaka taitaa olla kallistunut jo niin, että se tulee tapahtumaan, eikä sitä pysty enää estämään.

Ruotsissa osassa kaupunkeja taitaa peli olla jo menetetty.
Tottakai pystyy estämään? Niinhän tossa justiinsa sanoin, etninen puhdistus.

Kyllä aivan ilmiselvää että jossain länsieuroopan maassa valtaan tullaan äänestämään ihan aidot ja oikeat fasistit valtaan jotka lupaavat ongelman hoitaa pois, tavalla tai toisella muutaman vuosikymmenen sisällä ja se tulee olemaan sitä mitä ICE nyt suorittaa tappavalla voimalla tehostettuna js isommassa mittakaavassa. Siinä tulee menemään lapsi pesuveden mukana ja syy tulee olemaan vain ja ainoastaan suvakkien joiden syytä kaikki on 100%.

Itse toivoisin mielummin maltillista mutta jämerää kotiutustoimintaa ja jonkinlaista Nurmbergin kaltaista tuomioistuinta jossa vastuussa olevat auktoriteettien toimet perataan ja annetaan tuomiot asianmukaisesti.

Johonkin äärimmäiseen ratkaisuun sitä melko varmasti olisi turvauduttava, mutta tahtoa sellaiseen tuskin tulee olemaan edes silloin, kun kansasta puolet on muita kuin syntyperäisiä. Tähän mennessä kuitenkin uudet eurooppalaisten sukupolvet ovat jo kasvaneet maailmaan, jossa heidän elämäntapansa ja/tai kulttuurinsa ei ole enää täysin länsimaista perua, mikä varmaan osaltaan vaikuttaa kykyyn lähteä tekemään muutoksia. Tämä koko muutosprosessi on nopea, mutta silti hieman liian hidas, että siihen voitaisiin reagoida sinisilmäisyyden riivaamassa poliittisessa ilmapiirissä riittävän nopeasti. Muslimit ottavat haltuun elinalueet ensin pienessä mittakaavassa ja lopulta suuressa mittakaavassa. Yritystiloissa pyöritetään mitä tahansa viiden pennin parturia tai pizzeriaa, kunhan sillä saadaan liiketila omien haltuun. Kun infiltraatio on edennyt riittävän pitkälle, voidaan äänestää valtaan omia päättäjiä, jotka ajavat muslimien etuja. 50 vuoden tavoitteeksi eräs imaami esitti länsimaihin muslimipääministereitä, mutta tämä toteutunee jo paljon aikaisemmin. Ensialkuun kelpaa toki kaikki mikä on poliittisesti vasemmalla, sillä kuten muslimit ovat monesti todenneet, vasemmistolla on harvoin yhtenäistä, voimakasta sidettä eurooppalaiseen etniseen- tai kulttuuritaustaan, ja he ovat valmiit luopumaan omastaan siinä missä konservatiivit puolestaan olisivat selvä hidaste islamin leviämiselle. Kun muslimit ovat päättävissä asemissa, saavutetaan se piste, josta Christopher Hitchens meitä varoitti vajaat parikymmentä vuotta sitten - oikeutemme valittaa otetaan meiltä lopulta pois. Silloin on liian myöhäistä katua ja alkaa miettimään paluuta entiseen. Siinä vaiheessa, kun muslimien määrä saavuttaa tuon kriittisen massan, voivat tulevaisuuden kansanvallat sanoa hyvästit äänestyksille, ihmisoikeuksille, demokratialle ja muille läntisen sivistyksen peruspilareille. Sen jälkeen kaikki (kuten toki aina) mikä on ei-islaminuskoista, kuuluu ns. sodan huoneeseen ja on siten "työn alla", odottaen toimenpiteitä. Kauhukuvat voivat tuntua asiaan perehtymättömälle aivan oudolta islamofobialta, mutta merkit ovat kaikki luettavissa jos ne vaan uskaltaa nähdä. Ja niin se oli Lähi-itäkin täynnä kristittyjä ennen, mitäköhän niille kävi....

Mitä voi tapahtua ennen lopullista keikahdusta? Sisällissotia? Massakarkotukset etnisen profiloinnin perusteella ja islamin kieltäminen lailla? Vähemmistönä se ei enää onnistu, joten muutos tulisi tapahtua hyvissä ajoin (eli kauan sitten), perustavanlaatuisesti yhteiskunnallisella tasolla. Ei tässä pelkästään islamin leviäminen muslimien toimesta ole ongelmana, vaan se viides kolonna, joka on asettunut ideologiseen poteroonsa omiaan ja omaa etuaan vastaan mikä osaltaan tekee ongelman entistä pahemmaksi.

Samoiten esim. Arman Alizad on enemmän suomalainen kuin 99.999% vihervasemmistosta. Parsakaalitukkaiset roadmanit taas eivät ole suomalaisia eikä heistä sellaisia tule.

Arman Alizad on täydellinen esimerkki kotoutumisesta ja juuri sen takia niin vihattu sakeimmassa vasemmistokuplassa.

Arman ei ulise ja uhriudu, oppinut kielen täydellisesti, on nettoveronmaksaja ja nostaa myös maahanmuuton ja yhteiskunnan ongelmia esille.

Arman ei ole tyypillinen lähi-itäläinen ja afrikkalainen lukutaidoton pehmoeläin, jota ollaan hyysäämässä, tarjoamassa kotoutumispalveluita ja tulkkeja, silittämässä päätä kun joku katsoo rasistisesti vaan Arman Alizad korostaa myös tulijan vastuuta uudessa maassa.

Rasistinen katse jättää ikuiset arvet, raiskaus kestää vain hetken.

Johonkin äärimmäiseen ratkaisuun sitä melko varmasti olisi turvauduttava, mutta tahtoa sellaiseen tuskin tulee olemaan edes silloin, kun kansasta puolet on muita kuin syntyperäisiä. Tähän mennessä kuitenkin uudet eurooppalaisten sukupolvet ovat jo kasvaneet maailmaan, jossa heidän elämäntapansa ja/tai kulttuurinsa ei ole enää täysin länsimaista perua, mikä varmaan osaltaan vaikuttaa kykyyn lähteä tekemään muutoksia. Tämä koko muutosprosessi on nopea, mutta silti hieman liian hidas, että siihen voitaisiin reagoida sinisilmäisyyden riivaamassa poliittisessa ilmapiirissä riittävän nopeasti. Muslimit ottavat haltuun elinalueet ensin pienessä mittakaavassa ja lopulta suuressa mittakaavassa. Yritystiloissa pyöritetään mitä tahansa viiden pennin parturia tai pizzeriaa, kunhan sillä saadaan liiketila omien haltuun. Kun infiltraatio on edennyt riittävän pitkälle, voidaan äänestää valtaan omia päättäjiä, jotka ajavat muslimien etuja. 50 vuoden tavoitteeksi eräs imaami esitti länsimaihin muslimipääministereitä, mutta tämä toteutunee jo paljon aikaisemmin. Ensialkuun kelpaa toki kaikki mikä on poliittisesti vasemmalla, sillä kuten muslimit ovat monesti todenneet, vasemmistolla on harvoin yhtenäistä, voimakasta sidettä eurooppalaiseen etniseen- tai kulttuuritaustaan, ja he ovat valmiit luopumaan omastaan siinä missä konservatiivit puolestaan olisivat selvä hidaste islamin leviämiselle. Kun muslimit ovat päättävissä asemissa, saavutetaan se piste, josta Christopher Hitchens meitä varoitti vajaat parikymmentä vuotta sitten - oikeutemme valittaa otetaan meiltä lopulta pois. Silloin on liian myöhäistä katua ja alkaa miettimään paluuta entiseen. Siinä vaiheessa, kun muslimien määrä saavuttaa tuon kriittisen massan, voivat tulevaisuuden kansanvallat sanoa hyvästit äänestyksille, ihmisoikeuksille, demokratialle ja muille läntisen sivistyksen peruspilareille. Sen jälkeen kaikki (kuten toki aina) mikä on ei-islaminuskoista, kuuluu ns. sodan huoneeseen ja on siten "työn alla", odottaen toimenpiteitä. Kauhukuvat voivat tuntua asiaan perehtymättömälle aivan oudolta islamofobialta, mutta merkit ovat kaikki luettavissa jos ne vaan uskaltaa nähdä. Ja niin se oli Lähi-itäkin täynnä kristittyjä ennen, mitäköhän niille kävi....

Mitä voi tapahtua ennen lopullista keikahdusta? Sisällissotia? Massakarkotukset etnisen profiloinnin perusteella ja islamin kieltäminen lailla? Vähemmistönä se ei enää onnistu, joten muutos tulisi tapahtua hyvissä ajoin (eli kauan sitten), perustavanlaatuisesti yhteiskunnallisella tasolla. Ei tässä pelkästään islamin leviäminen muslimien toimesta ole ongelmana, vaan se viides kolonna, joka on asettunut ideologiseen poteroonsa omiaan ja omaa etuaan vastaan mikä osaltaan tekee ongelman entistä pahemmaksi.
Jos nyt pyöritellään ihan ultimaattisia uhkakuvia, niin ymmärtääkseni about kaikkialla euroopassa armeijat ovat lähes vapaita Islamisteista. Uskaltaisin väittää, ettei tuo muslimien vallankaappaus tule tapahtumaan ilman armeijan väliintuloa missään.

Jos nyt pyöritellään ihan ultimaattisia uhkakuvia, niin ymmärtääkseni about kaikkialla euroopassa armeijat ovat lähes vapaita Islamisteista. Uskaltaisin väittää, ettei tuo muslimien vallankaappaus tule tapahtumaan ilman armeijan väliintuloa missään.

Joo en niin uskoisi itsekään. Kyse ei ole tietenkään siitä, että islam ottaisi vallan missään lännessä aseellisesti, vaan väestömäärällisesti. Kasvatetaan joukkoa ja puretaan olemassaolevaa järjestelmää yksi pieni komponentti kerrallaan. Otetaan vähän porsaanlihaa pois kouluista, vähän nimetään joulujuhlaa inklusiiviseksi talvijuhlaksi, vähän sovitetaan talousjärjestelmää uusiksi, vähän kaupitellaan isojen muotijättien kautta hijabia trendikkäänä muotiasusteena ja tehdään lukuisia islamin huomioivia erioikeuksia sekä muita myönnytyksiä, kriminalisoidaan viimeinenkin poikkinainen sana rauhan uskonnosta ja juhlistetaan samalla oman arkun naulaamista arvostettuna monikulttuurisuutena.

Ajattelin vielä viitisen vuotta sitten, että Ruotsi tulee olemaan Euroopan ensimmäinen kalifaatti, mutta näillä näkymin se kyseenalainen kunnia saattaakin mennä Englannille.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 529
Jäsenet
80 897
Uusin jäsen
matias09

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom