Sähkö on vakea laji, tällä hetkellä keskustellaan pörssisähköstä kolmessa ketjussa jota vois tarvittaessa määrittelyä laventamalla siirtää tuonne pörssin keskihinta ketjuun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Keskusteluiden pilkkominen kovin moneen eri ketjuun tarkoittaa samalla keskustelun loppumista.
Siellä ketjun aloitusviestissä on ylläpidon selkeä linjaus, että ketjussa on tarkoitus keskustella sähkönmyyntisopimusten hinnoista ja ehdoista. Hinnan määräytymiskeskustelu omassa ketjussaan ja sinne on myös selkeä linkitys. Ylläpito on myös ohjeistanut ketjussa aina tarvittaessa. Piilotin ketjun alkuperäisen aloitusviestin pohjustuksineen nyt vielä spoilereiden sisään, vaikka mielestäni ylläpidon linjaus aloitusviestissä kertoo hyvin selkeästi mistä ketjussa on tarkoitus keskustella (otsikon ohella).Multa viime viikolla poistettiin viesti jossa puolustin futuurien oikeutusta sähkönmyyntiketjussa. (oli viestiissä muutakin kuten ohjasin vesitilannetta tuotantoon sekä hintavinkki Helen sähköstä).
Ihmeteltyäni tässä ketjussa että itse futuuriviesti sai jäädä niin sekin poistettiin.
Tarkemmin lukiessa myös aloitusviestissä on futuuri maininta.
Tietysti on ymmärrettävää että usein kiivastahtisen sähköketjun liikennettä on hyvä rajoittaa.
Eli näillä mennään vai onko jotain tarkennuksia @Juha Kokkonen
Keskusteluiden pilkkominen kovin moneen eri ketjuun tarkoittaa samalla keskustelun loppumista. Ääritilannehan olisi sellainen, jossa jokainen viesti on omassa ketjussaan. Ketjun "Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)" aloitusviestistä voisi poistaa pohjustuksen, sillä se on juuri sellaista yleistä sähkökeskustelua ja spekulointia hinnoista, joka toisaalta on kielletty.
Vaikka olen osin eri mieltä futuurien oikeasta sijaintipaikasta niin olen jo useampaan otteeseen ilmaissut hyväksyväni linjauksesi.Siellä ketjun aloitusviestissä on ylläpidon selkeä linjaus, että ketjussa on tarkoitus keskustella sähkönmyyntisopimusten hinnoista ja ehdoista. Hinnan määräytymiskeskustelu omassa ketjussaan ja sinne on myös selkeä linkitys. Ylläpito on myös ohjeistanut ketjussa aina tarvittaessa.
Foorumi ei ole esimoderoitu, joten keskusteluun saattaa hyvin jäädä sinne kuulumattomia viestejä, joita ei jälkikäteen ole keskustelun etenemisen kannalta tarpeen lähteä enää ketjusta poistamaan.
Keskusteluaiheiden jakaminen useampaan ketjuun tapahtuu lähes aina keskustelijoiden tarpeesta ja toiveesta. Jos aiheesta riittää paljon keskusteltavaa (kuten sähköstä) se on luontevaa jakaa useampaan eri ketjuun jos keskustelijat sitä kaipaavat. Keskustelu ei kuole yhtään mihinkään useamman ketjun myötä, kuten sähköaiheestakin on huomattu, kunhan aihealue on riittävän aktiivinen.
Foorumin modointi on aina tietyiltä osin tulkintaa. Useimpiin asioihin ei ole koskaan yhtä oikeaa toteutustapaa.Vaikka olen osin eri mieltä futuurien oikeasta sijaintipaikasta niin olen jo useampaan otteeseen ilmaissut hyväksyväni linjauksesi.
Noh myös vastaisuudessa tullee sähköketjussa olemaan tulkintaongelmia, en kadehdi hienoa työtäsi moderoida meitä kakaroita![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.