Nyt on pelikelloon kertynyt 84 tuntia, ja taistelu on alkanut sujumaan. Olen tietenkin vetänyt alusta asti short swordilla, ihan vain
koska se on siistiä 
Sain jossain alkuvaiheessa Cumanilta kilven, niin sillä kombolla on sitten menty koko peli. Olen kuitenkin oppinut taistelua ja jo tovi sitten voitin Rattyn turnajaisetkin. Käytännössä pärjään vastustajille pelkällä ripostella, ja nyt sitten ihan viimeaikoina ole alkanut saamaan kombojakin perille. Taistelu on helkkarin tyydyttävää kun nyt uskaltaa jo vähän kulkea tuolla eikä heti kuole kaiken maailman kapinoiville heinähatuille.
Mutta, vaikka yksittäisen vastustajan kanssa alkaa jo pärjäämäänkin, niin jos useampi tulee päälle, niin aika vaikeuksissa sitä on. Eli siinä mielessä on edelleen mahtavaa, että jos on edellisestä savesta tovi, niin vastaantulijat jännittävät (ja kohtaamiset fast travelissakin). Isommalle porukalle pärjää jos on tilaa hevosella kierrellä, niin voi jouskarilla pudottaa väkeä vähemmäksi, suojattomat kuolee jo yhdestä osumasta. Ihan vasta vyörytin rohkeasti jopa pienen leirin Cumaneita. Onnistuin jousella pudottamaan niistä kaksi ja loppujen juostessa päälle selvisin sekavasta huitomisesta voittajana.
Tein vastikään ensimmäisen aseostoksen kaupasta, ostin pitkän miekan - koska se vaan on siistiä

Sillä sitten harjoittelen vyöryttämällä rosvoleirejä. Peli on kuitenkin hyvin balanssissa siten, että vaikka nyt tuossa onkin jo tuntua että "mulle ei ryppyillä", niin edelleen pitää olla nöyränä, koska yksi paha osuma saattaa olla kohtalokas.
Lisäksi rahatalous on ollut kituuttamista koko pelin ajan, kunnes satuin paikalle tilanteeseen, jossa muutama vartija pisti nippuun kolme tappiin asti varusteltua rosvoa. Kuskasin rosvojen kamat kaupunkiin hevosen selkä vääränä ja sen jälkeen ei olekaan ollut rahasta puutetta. On oikeastaan ihan kiva että pelin edetessä voi nyt esim ostaa niitä pysyviä yöpaikkoja ja tosiaan jopa kaupasta aseita, mutta tietyllä tavalla rahatalous meni kuitenkin rikki tuosta yhdestä tilanteesta. Ja tätä nykyä kun voi käydä maantierosvojen kimppuun, ei rahasta enää ole puutetta.
Olen pitkälti keskittynyt sivutehtäviin ja päätehtävälinjaa olen edennyt tosi hitaasti. Itellä kun tahtoo käydä niin, että kun päätehtävä loppuu, niin samalla lopahtaa kiinnostus koko peliin. Mutta tosiaan erittäin hyvin peli maistuu edelleen. Jos jotain negatiivista, niin jonkin verran tietynlainen huolto"grindaus" välillä tympäisee, eli se kun pitää jatkuvasti laukata kaupungissa myymässä kamaa ja etsimässä ostajia joilla on rahaa. Jos esim käy kaatamassa metsässä villisian pitää lähteä sitä myymään kun pilaantuvassa saalissa on aika paljon rahaa kiinni.