Kodisto kotisovellus vuokraehdot

En halua hyväksyä kotisovellusta. Vuokraamisen ehdot muuttuvat jos hyväksyy. Vanha tapa kirjaantua poistettiin.
Pankilla tunnistautuminen on vahva hyväksyntä käyttöehtojen muuttumiseen.
Mitä teen?

Ehdot on kokonaan piilotettu nyt, aikaisemmin olivat näkyvillä selkeästi ja siinä oli selkeästi epämääräisiä kohtia.

Kotisovelluksen tekijä on jättänyt kodiston sivulle huonon tavan mukaisesti vain privacy linkin, joka ei kerro ehtoja, kuten alunperin: 039072b2-9d32-4a01-b0ed-4a692aaa37bd

Eikö minulla ole muuta vaihtoehtoa, kuin hyväksyä sopimus jos haluan laskut ajoissa? Usein kysyttyä

Ei tietenkään tarvitse hyväksyä. Pyydät laskut muulla tapaa toimitettavaksi, koska et halua hyväksyä sovelluksen ehtoja.

Onko tuo sitten välttämätön asumisen kannalta? Kotisovelluksessa voit:

- tarkistaa vuokrasopimuksen, laskut ja maksutilanteen
- lähettää huoltopyynnön nopeasti lomakkeella
- lukea tietoja autopaikoista ja saunavuoroista
- lukea talosi tiedot ja ajankohtaiset tiedotteet
- löytää ohjeet muuttoon ja asumiseen

Ihan samoja toimintoja mitä muillakin tahoilla on (esim. OmaRetta). Kiva kun voit tarvittaessa käydä tsekkaamassa noita tietoja, mutta mikään välttämättömyys ei ole. Huoltopyynnön voi lähettää muutakin kautta ja vedentasauslaskut yms. varmasti toimitetaan edelleen sähköpostitse / paperitse, kun ei tuolla mitään mainintaa ole, että ne tuonne pelkästään toimitettaisiin.

Eikö minulla ole muuta vaihtoehtoa, kuin hyväksyä sopimus jos haluan laskut ajoissa? Usein kysyttyä
Tarkoitatko, että laskut ovat tähän asti menneet aina tuonne asukas.kodisto.fi-palveluun ja vasta maksumuistutukset tulevat paperina/sähköpostiin?

Aiemmin kaikki asiat pystyi hoitamaan verkkosivuilla ilman pankkitunnuksilla kirjautumista. Sen jälkeen tuli sähköpostiin ilmoitus, että kirjautuminen vaaditaan ja myöhemmin kotisivuille alkoi vaatia pankkitunnuksia. Sitten julkaistiin uusi kotisovellus, joka toi täysin uudet ehdot ja ne vaikuttavat suoraan vuokrasopimukseen ja asumiseen. Aluksi sanottiin, että kyse oli virheestä ja että se koski vain Ruotsissa asuvia palvelun tuottajan alaisuudessa olevia vuokrayhtiötä, mutta myöhemmin ehdot päivitettiin kokonaan uudelleen ja silti en halunnut hyväksyä.

Olen tottunut siihen, että kaikki hoituu sähköpostilla, myös huollot, eikä minusta ole oikein pakottaa asukkaita siirtymään sovellukseen, varsinkaan kun uudet ehdot sisältävät mainintoja vastuista ja enimmäiskorvauksista. Minusta on täysin ymmärrettävää, että sovellus helpottaa monien arkea ja tarjoaa samat tiedot kuin muillakin palveluilla, mutta koen, että sen käyttöönotto ei ole vain lisäpalvelu vaan osa sopimusta, joka tuo mukanaan uusia ehtoja, joita en haluaisi hyväksyä.

Lisäksi kotisovelluksessa näkyvät lokitiedot, kuten milloin olet kirjautunut ja milloin olet reagoinut, mikä ei tunnu pelkältä asumisen helpottamiselta vaan valvomiselta. Minusta olisi parempi, että asukas voi halutessaan käyttää sovellusta, mutta myös jatkaa asioiden hoitamista sähköpostilla ilman pelkoa, että laskut tai tärkeät asiat viivästyvät. Minä en halua antaa puhelimestani tilaa sovellukselle tai hyväksyä ehtoja, jotka ovat tarpeettomia.

Paperinen ehto on pysyvä ehto, jonka voi laminoida ja aina sanoa, mutta niin tässä lukee. Huollot ennen fimx tai huoltoyhtiön sivuilla voi ilmoittaa tai spostilla. Nyt kaikki sullottu kotisovellukseen. Miksi minä auttaisin yritystä voimaan paremmin, jotta minun vuokrani nousee indeksiä jos en saa nauttia ylimääräisestä ja olen neljän seinän sisällä? Kulutan vain neljän seinän sisältöä, en pihaa, en ulkopuolista aluetta. Minulle on aivan sama vaikka tie olisi suljettu tai mitä ikinä ulkona tapahtuu. Tuolla oven edustalla on muutenkin digitaalinen infotaulu, joka ilmoittaa aivan saman sisällön kuin spostilla ja kotisovelluksella ja aikaisemmalla sivustolla, niin miksi vain helpottaakseen toisen laskuttamista ja kiristämistä lataisi sovelluksen, johon pitäisi tunnukset muistaa?

Laskut pystyi aina puhelimella kysymään, paljonko puuttuu? Saman pystyi sähköpostilla kirjoittamaan. Nyt asukasta käskytetään tekemään asioita ja olemaan juoksupoikana. Kyllä minä mielummin muita juoksutan, kuin itse juoksisin maksajana. Muistutan, että kotisovellus siis koskettaa alivuokraajia sijoittajia, eli op-vuokratuottoa, vuokraturvaa, nuorisovuokraa ym, mitä tässä alivuokraajina ovat kodistolla.

Kodiston nettisivuilta löytyy ilman kirjautumista eri tahojen suorat yhteystiedot. Vuokralaskun voit tilata e-laskuna pankkiin, jos se on ko. talossa käytössä.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 666
Jäsenet
80 322
Uusin jäsen
JS091

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom