Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Joo! Just tota mallia oon kattonukki.Osta mieluummin se Ryzen 5 7500F. Käytännön ero tuohon 7600X-malliin on vain puuttuva integroitu näytönohjain, jolla ei ole paljon painoarvoa etenkään AMD:n alustalla. PBO on syytä kytkeä päälle, koska se on käytännössä yhdellä painalluksella helpoin reitti parempaan suorituskykyyn, jolloin jäähdytin ratkaisee lopullisen tuloksen. Eli "jonki thermalright coolerin" sijaan pitäisi ehkä katsella tarkkoja malleja, mutta tämä vaikuttaa hyvältä: Thermalright Peerless Assassin 120 SE Review: Incredible, Affordable Air Cooling Performance.
Mielestäni se säästetty raha tuolla Ryzen 5 7500F -mallilla mentäessä kannattaisi ennemmin pistää tosiaan jäähdyttimeen. Koska olen itse hyvinkin Noctuaan päin kallistuva tyyppi, suosin heidän ratkaisujaan, vaikka ovat vähän hintavampia. Tykkään kuitenkin niissä jäähdytystehon lisäksi siitä, että ovat tyypillisesti hyvin hiljaisia. Joku muu voi ehkä muita jäähdyttimiä suositella, mutta itselläni kokemus rajoittuu Noctuaan ja sitten seuraava askel onkin nestejäähdytyksessä (custom loop), joka on enemmän ns. minun juttuni.
7500F:ssa on myös PBO.
Jos siitä pitää päivittää, niin ensimmäinen oikea päivitys on 9600X, ei 7600 tai 7600X
Eli säästän 60 e enkä ota 9600x vaan 7500f ja laitan pbo:n päälle7500F:ssa on myös PBO.
Jos siitä pitää päivittää, niin ensimmäinen oikea päivitys on 9600X, ei 7600 tai 7600X.
Eli säästän 60 e enkä ota 9600x vaan 7500f ja laitan pbo:n päälle
Joo. Porukka sanoo et jos on 100 euron ero 9070 ja 9070 xt kannattaa ottaa xt. Oon periaattees päättäny et säästän ja otan ei xt version. Vai teenkö virheen? Ja mietin et eikö xt oo jo liikaa 7500F:lle vai? 7500f:lle sopii kuitenki hyvin 9070.Juu, koko idea on siinä, että tuolla 7500F:llä säästää rahaa. Siitä puuttuu myös integroitu näytönohjain, mutta jos ostat erillisnäytönohjaimen, ei silläkään paljoa tee.
9070 on 10% hitaampi, eli jos 10% halvempi niin ei siinä ainakaan häviä. Eli puhutaan noin 75-80 euron hintaerosta. 100 euroa halvemmalla 9070 on jo fps/€ mittarin perusteella siis parempi ostos. Mutta XT saattaa silti olla kannattavampi jos lisä 10% suorituskyky täyttää todennäköisemmin omat vaatimukset. Jos taas 9070 on jo vähän ylimitoitettu niin aivan turha maksaa XT:stä ekstraa, etenkin jos sen 100€ voisi käyttää johonkin muuhun. 9070 usein käy lisäksi hiljaisempana ja viileämpänä kuin XT versiosta sama malli, virrankulutus kun on aika paljon alhaisempi. 9070:n hyötysuhde (fps/Watt) on jotain 20% parempi kuin XT version.Joo. Porukka sanoo et jos on 100 euron ero 9070 ja 9070 xt kannattaa ottaa xt. Oon periaattees päättäny et säästän ja otan ei xt version. Vai teenkö virheen? Ja mietin et eikö xt oo jo liikaa 7500F:lle vai? 7500f:lle sopii kuitenki hyvin 9070.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.