Kone käynnistyy yhtäkkiä uudelleen

Terve,
Mulla on ollut jokinen aikaa ongelma että kone käynnistyy aivan sattumanvaraisesti uudelleen. Ruutu jämähtää ja kone käynnistyy uudelleen ihan tilanteesta riippumatta, välillä ihan nettiä selatessa ja välillä pelejä paletessa.
Lämpöjä olen tarkkaillut ja niissä ei näytä tapahtuvan mitään ihmeitä että niiden takia jämähtäis.
Prossu on 9900k, näyttis 2070s ja muistikammat oon kokeillu vaihtaa ja kiitolevyn kans.
biossin olen päivittänyt uusimpaan z390-i emolevylle.
Nyt alkaa omat keinot olemaan loppu kun kävin läpi viellä eri käyttöjärjestelmät win10,11 ja linuxin, kaikissa sama ongelma.

Jos on kaikissa käyttiksissä sama ongelma, veikkaan että on hardwaretason ongelma. Itsellä tuommoista uudelleenkäynnistelyä on käynyt epävakailla ajureilla (BSOD errorilla DPC_WATCHDOG_VIOLATION), tämä korjaantui kaikki turhat ajurit poistamalla.

Mikä virtalähde koneessa on ja kuinka vanha?

lehtv tuossa vinkkasikin virtalähteeseen, vaikkapa OCCT:lla ja sieltä power-testi ja sillä saa selville virtalähteen ongelmat, ilmainen versio riittää. Testi ottaa Cpu:sta ja Gpu:sta max kapasiteetin irti yhtäaikaa ja saa suljettua pois virtapiikkien tai kuorman ongelmat. Sitten ihmettelisin ajureita, DDU-safe tilassa ja uudet ajurit sisään, piirisarjat, audioajurit eli varmuuden vuoksi kaikkien tsekkaus, bios sinulla olikin katsottu. Muistit olit katsonut, mutta tuolla samalla OCCT:lla voisit tehdä tunnin Ram-testin varmuuden vuoksi (ilmainen sekin).

Pistäkö kyselyn tänne keskusteluun niin saat apuja ja tarvii myäs osien tiedot ym..

Statistiikka

Viestiketjuista
288 476
Jäsenet
79 487
Uusin jäsen
petterihakala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom