• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Kylhän tää vasemmistolainen ajattelu, kuinka tulonsiirtojen varassa elävä maksaa veroja ja talous pelastetaan ottamalla maahanmuuttajia jotka lisääntyvät paljon, aiheuttaa hilpeyttä. Tai en kyllä tiedä pitäiskö näille ajatuspieruille oikeasti itkeä. On se surullista jos ajatuksenjuoksu on tuota tasoa. Ja nää saa vielä äänestää.

Kylhän tää vasemmistolainen ajattelu, kuinka tulonsiirtojen varassa elävä maksaa veroja ja talous pelastetaan ottamalla maahanmuuttajia jotka lisääntyvät paljon, aiheuttaa hilpeyttä. Tai en kyllä tiedä pitäiskö näille ajatuspieruille oikeasti itkeä. On se surullista jos ajatuksenjuoksu on tuota tasoa. Ja nää saa vielä äänestää.
Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Sun analogia on pielessä. Jos annan sulle 50 euroa, ja sinä minulle myöhemmin 100 euroa, niin voitko väittää, että olet antanut 100 euroa enemmän kuin minä?

Mutta siis voin kyllä väittää, että olen antanut sinulle 50. Jos en olisi maksanut mitään, en voisi niin väittää.

Sun väite oli, että köyhät ei maksa ollenkaan.

Hassua, kun väität että analogiani on pielessä, mutta sitten toistat saman kuitenkin itsekin :) Ja jos luet ajatuksen kanssa, niin en ole väittänytkään, että olisin antanut 100 euroa enemmän kuin sinä. Sinullakin menee tuohon keskustelu, että keksit päästäsi jotain mitä minä olisin väittänyt, ja sitten yrität kumota tuota itse keksimääsi väitettä.

Jos sinä annat minulle 50 ja minä annan sinulle 100, niin silloin nettona sinä olet saanut 50 ja minä olen antanut 50. Ja tuo on se pointti, köyhät eivät osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen ja kustannusten maksuun, vaan he elävät verovaroilla. Ja se on ihan ok. Mutta tuon kun ymmärtää, niin on törkeää tulla esittämään, että lapsilisiäkin pitäisi kaiken tuon rahanjaon lisäksi antaa enemmän köyhille kuin niille, jotka tätä yhteiskuntaa rahoittavat.

Väestönvaihdosta vinkujat eivät edelleenkään tajua, että ei väestönvaihto terminä tarkoita sitä, että tänne tuotaisiin muualta ihmisiä ja sitten vietäisiin suomalaisia täältä pois. Ei se termi tuota tarkoita, vaikka siinä se sana "vaihto" onkin. Tai ehkä he tietävät, mutta vasemmistolla on muodissa nostaa heti esiin salaliittoteoria ja yrittää sillä tukahduttaa keskustelu väestövaihdosta, joka etenee parhaillaan, meidän kaikkien silmien edessä.

Väestönvaihdosta vinkujat eivät edelleenkään tajua, että ei väestönvaihto terminä tarkoita sitä, että tänne tuotaisiin muualta ihmisiä ja sitten vietäisiin suomalaisia täältä pois. Ei se termi tuota tarkoita, vaikka siinä se sana "vaihto" onkin. Tai ehkä he tietävät, mutta vasemmistolla on muodissa nostaa heti esiin salaliittoteoria ja yrittää sillä tukahduttaa keskustelu väestövaihdosta, joka etenee parhaillaan, meidän kaikkien silmien edessä.
Sanapoliiseille ei ole niinkään merkitystä itse vaikutuksella vaan termeillä mistä puhutaan.

Lapsilisät maksetaan verorahoista ja jo nyt meillä progressiivisen verotuksen vuoksi hyvätuloiset maksavat nuo suurimmaksi osaksi ja köyhät eivät maksa ollenkaan. Joten miksi helvetissä pitäisi vielä tehdä verotuksen lisäksi lisää tulonsiirtoja hyvätuloisilta köyhille?
Miksi hyvätuloset pitäisi olla sossun luukulla käsi ojossa? Sossu on lähtökohtaisesti köyhäinapu ja ennaltaehkäisevä sellainen. Ainut syy antaa sossusta jotain hyvätulosillekkin on sossujärjestelmän kannatuksen ylläpitäminen, tätä vartenhan on olemassa äitiyspakkaus. Sen saa vaikkei joku 5k+5k tuloilla oleva kotitalous nyt varmaan ajaudu ahdinkoon vaikka jäisi se saamatta.

Käsittääkseni syntyvyyttä saa alas poliittisilla toimilla, mutta ylös on hankalampaa. Siksi nuo huonot toimet ovat niin pysyviä, eikä lapsilisän korotus todennäköisesti auta.

Syntyvyyttä saadaan tehokkaimmin ylös saamalla tänne maahanmuuttajia, jotka lisääntyvät. Ehkä perheenyhdistämistä ja puolison tuomista ulkomailta voisi helpottaa?
Saisi sen ylöskin, mutta vaatisi esim. vakaampia työuria ja parempaa kohtaantoa. Kohtaanto on huonontunut esim. palveluiden keskittämisen myötä kun ne perinteiset julkisen sektorin naisten työpaikat on kaupungeissa ja miesten työpaikat maalla. Pätkätöitäkin pystyttäisiin karsimaan monenlaisen työmarkkinajoustavuuden poistamiselle (sillä ei ole saatu oikein mitään haluttuja tuloksia), vuokratöiden tms. puolyrittäjyyden poistamista ja tälläistä. Palkat on myös surkeita kuluihin nähden. Kauan aikasemmin on jo P.Orpolta (tai muulta pääministeriltä) kajahtanut se 0.001A nalli päästä ja päädytään vaan siihen että annetaan 3€ lisää lapsilisää ekasta ja tokasta lapsesta ja nyt kaikki sinkut lähtee treffeille jotta saa tehä lapsia ja nykyisetkin pariskunnat alkaa synnyttämään. Oho, mitään ei tapahtunut, "olemme rakenteiden uhreja" blaablaa.

Kuka sitä väestöä nyt sitten vaihtaa?

Jos suomalaiset nyt itsensä tappaa sukupuuttoon, niin kuka silloin täällä väestön vaihtaa ja mihin?
Yrityssektori kovasti haluaisi että täällä saisi tes minimeillä työntekijän kuin apteekin hyllyltä (tämäkin liian kova vaatimus surkeimmalle osalle yrityksistä ja kitistään liian korkeista tes palkoista) ja kitisee kun ei saa. Follow the money, jotain työviisumimamua on helpompi kyykyttää kun on työnantajan armoilla onko täällä vai ei. Mun nähdäkseni nämä kaikki wolt kuskit sun muut puuvillanpoimija- tason työpaikat on sellasia ettei semmosia missään sivistysmaassa pitäisi olla ja yrityssektori/elinkeinoelämä noita on ainakin yli 20 vuotta täysillä lobannu. Kuten myös sitä ajatusta, että vaikka työpaikka olisi kuinka paska niin työn sisällöltä kuin palkkaukseltaankin niin jokaiseen pitäisi löytyä joku sitä tekemään. Aina vika on rakenteissa eikä koskaan peilissä.

Pitäisin heitä suurimpana väestönvaihtajana. Vasemmiston motiivit on mulle epäselviä miksi hekin ovat lähteneet tohon elinkeinoelämän lobbaukseen mukaan. Ehkä tyhmyyttään tai jotain. Lobbaa ne montaa muutakin aikasemman laitaoikeiston ajatuksia, mikä sekin on mulle täysi mysteeri että miksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 893
Jäsenet
78 323
Uusin jäsen
Niilo-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom