Kuinka usein vaihdatte kotelon

Tuossa kokonaisvaihdossa on ihan järkeä, etenkin kun usein kotelot tai niiltä odotettavat ominaisuudet ehtivät kokoonpanon normaalissa iässä jo muuttua. Ei siis ole pelkkää stailausta.

Minulla taas ei ole minkäänlaista tapaa tai protokollaa aiheeseen vaan teen miten sattuu. Viimeksi vuosi sitten vaihdoin vanhaan SER-koneeseeni uuden kotelon ihan piruuttani ja hyvin pian sen jälkeen uudistin laitteiston tähän koteloon. Aiempi kotelo oli ties mikä 10 vuotta vanha halpis jota käytin kun se ei näkynyt ja olin saita.

Phanteks Eclipse P400 kotelona tällä hetkellä jo kahdeksatta vuotta ja ajatuksena on mennä tällä niin pitkään kunnes tulee joku pakko vaihtaa.
Aikaisempi koppa oli vuodelta 2012. Tuossa oli ongelmana huono ilmankierto ja muutenkin ihan turhan pieni.
Yritin tuota huonoa ilmankiertoa korjailla reikiä poraamalla ja modaamalla, mutta 2018 rakentaessani kokonaan uuden koneen päätin pistää tuon eläkkeelle ihan suosiolla.
Yhden asian olen tässä nykyisessä P400 kotelossa muuttanut ja se oli umpinaisen etupaneelin vaihtaminen mesh-versioon vuonna 2021.

Kotelot kehittyy sen verran hitaasti ettei ole kovinkaan suurta intoa vaihtaa jos vain alunperinkin onnistuu hankkimaan tarpeeksi ison, ulkonäöltään miellyttävän ja käytännöllisen kotelon.
Joku kymmenen vuotta ja yli menee ihan helposti samalla kopalla.

Phanteks Eclipse P400 kotelona tällä hetkellä jo kahdeksatta vuotta ja ajatuksena on mennä tällä niin pitkään kunnes tulee joku pakko vaihtaa.
Aikaisempi koppa oli vuodelta 2012. Tuossa oli ongelmana huono ilmankierto ja muutenkin ihan turhan pieni.
Yritin tuota huonoa ilmankiertoa korjailla reikiä poraamalla ja modaamalla, mutta 2018 rakentaessani kokonaan uuden koneen päätin pistää tuon eläkkeelle ihan suosiolla.
Yhden asian olen tässä nykyisessä P400 kotelossa muuttanut ja se oli umpinaisen etupaneelin vaihtaminen mesh-versioon vuonna 2021.

Kotelot kehittyy sen verran hitaasti ettei ole kovinkaan suurta intoa vaihtaa jos vain alunperinkin onnistuu hankkimaan tarpeeksi ison, ulkonäöltään miellyttävän ja käytännöllisen kotelon.
Joku kymmenen vuotta ja yli menee ihan helposti samalla kopalla.

Sinulla ei ole USB-C:tä etupaneelissa. Tosin moni ihminen pystyy elämään tämän kanssa.
..mutta siis esimerkkinä ominaisuuksista, jotka tulee ajan myötä.

Pienemmässä kotelossa voi olla myös möhköfanttinäytönohjaimet mahtumatta ja jotain vanhentuneita osia, kuten kovalevykehikkoja tai paikka DVD-asemalle..

Sinulla ei ole USB-C:tä etupaneelissa. Tosin moni ihminen pystyy elämään tämän kanssa.
..mutta siis esimerkkinä ominaisuuksista, jotka tulee ajan myötä.

Pienemmässä kotelossa voi olla myös möhköfanttinäytönohjaimet mahtumatta ja jotain vanhentuneita osia, kuten kovalevykehikkoja tai paikka DVD-asemalle..

On kovalevykehikot ja paikka optiselle asemalle silti ihan kiva. Kiintolevyt on kuitenkin varastointiin edelleen kustannustehokkaampia kuin SSD:t, ja jotkut saattaa satunnaisesti tarvita optista asemaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 339
Jäsenet
80 042
Uusin jäsen
Vinsoc

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom