Löytyisikö täällä vinkkejä puoli vuotta treenanneelle siitä, kuinka kehittää nykyistä tekemistä salilla parempaan suuntaan.
Itse oon tehnyt jalat, työntävät, vetävät -kierrolla. Tosin treenejä tulee 5-6 viikkoon, ovat kyllä volyymiltaan maltillisia. Jokseenkin seuraavasti:
Jalat:
Vuoropäivinä kyykky tai mave kovana esim. 3 x 5
Jotain prässiä esim. 3 x 10, tuolla on kolmea erilaista niin niitä vuorottelen mielentilan mukaan
Eristäviä halun mukaan, yleensä ainakin pohkeita ja etureisiä tulee tehtyä ~ 3 x 10 - 12. Viime aikoina olen tyttömäisesti tehnyt myös eristävää perseliikettä, joka on käytännössä aina lantionosto.
Työntävät:
Penkki/kp-penkki/dippi 3 x 6-8
Pystäri/kp-pystäri/viking press 3 x 6-8
Eristäviä rinnalle ja olkapäille, yleensä fliessejä ja vipunostoja 3 x 10 - 12
Vetävät:
Leuat 3 - 5 x 3 - 8
Alatalja 3 x 6 - 10
Eristävillä trapsit ja latsit koitan saada vähän hapottamaan, yleensä 3 x 10 - 12.
+ Melko hyvin tulee kroppa treenattua n. 2 kertaa viikkoon läpi
+ Treenit lyhyitä, aika/hyöty mielestäni erinomainen
+ Koska vaihtelen liikkeitä miten lystään, ei tule tylsäksi
+ Sekä massa että voima on kehittynyt
+ Kroppa tuntuu sietävän tätä kuukaudesta toiseen ilman kevennysviikkoja, varmaan maltillinen volyymi ja liikkeiden vaihtelu auttaa tässä
+/- Vaatii aika monta salikäyntiä viikossa, itselle ehkä +, koska yleensä sali on päivän kohokohta
- Ei kovin johdonmukainen, progression kanssa saa olla tarkkana
- Kehitys luultavasti ei täysin optimaalista
En tiedä miten tuo soveltuisi tehtäväksi kolmella käynnillä viikossa. Varmaan ainakin joka treeniin saisi lisätä yhden moninivelliikkeen lisää. Esim. etukyykky, vinopena ja kulmasoutu tjsp.
narukädet vaatisi varmaan eniten hommia ja tähän ei ainakaan auta hauiskäännön puuttuminen ohjelmasta
Hauis saa kyllä ihan hyvin osumaa esim. leuoissa ja erilaisissa souduissa. Itse oon jopa vähän vältellyt eristäviä hauisliikkeitä, koska mulla ne palautuu heikosti ja olisi tosi ikävää jos seuraavan treenin "oikeat" liikkeet kärsisi siitä, että 2 % kehon lihasmassasta on hakattu paskaksi jollain pakkotoistoilla ja pudotussarjoilla
Ps.